sofiepett Skrevet 11. mai 2013 Del Skrevet 11. mai 2013 Hei! Jeg har nylig overtatt en stasjonær PC. Allerede før jeg hadde installert OS på den så la jeg merke til noe som jeg syntes var noe underlig. Hver gang jeg skulle slå av pcen - holdt inne av-knappen i ca. 4 sekunder så slo den seg av, for så å starte igjen. Jeg kan ikke så mye om stasjonære pcer, men har fått noen til å se om ledningene er koblet riktig - og det mente han at det skulle være. Så, hvis vi tar utgangspunkt i at ledninger og alt er satt riktig på plass - er det noen som har peiling på hva som kan være årsaken til at den restarter seg etter at jeg har slått den av? Jeg har gått inn i registeret og endret noe der (etter anbefaling på en forumtråd jeg fant ved å google litt), men det fungerte dessvere ikke. Ellers så har jeg også et annet problem. Har nettopp fått installert et trådløst nettverkskort. Har tidligere hatt en sånn wireless-dongle-sak. Jeg installerte drivere og alt, men den ville ikke fungere. Den koblet seg opp mot mitt trådløse nett her hjemme, men internetten fungerte ikke. Jeg pinget vg.no, men fikk ikke noe svar. Har disablet/enabled nettverkskortet en del ganger, reinstallert drivere og restartet maskinen flere ganger. Noen som har vært borti noe lignende selv? ______________________________ Datamaskinen: 64bit Windows 8 Pro AMD Phenom ll X4 945 / 3.01GHz 16GB ram ATI Radeon HD 5800 series Nettverkskort: Asus PCE-N53 300Mbps ______________________________ All hjelp tas imot med åpne armer! Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 12. mai 2013 Del Skrevet 12. mai 2013 (endret) Hva er resultatet av: ping 195.88.54.16 Har kabinettet egen reset-knapp? Endret 12. mai 2013 av mobile999 Lenke til kommentar
sofiepett Skrevet 12. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2013 (endret) Hva er resultatet av: ping 195.88.54.16 Har kabinettet egen reset-knapp? Hei og takk for svar! Editoren er litt fucka her for meg så legger ved link til svar på pingen: http://tinypic.com/r/aayzbn/5 Jeg aktiverte nettverkskortet igjen og det fungerte i 10sekunder. Hadde en nedlastningshastiget på approx 4mbit og 50ms ping. (har egentlig 60mbit linje). Kabinettet har en egen reset-knapp. Har ikke brukt den til nå. Endret 12. mai 2013 av sofiepett Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 12. mai 2013 Del Skrevet 12. mai 2013 Mulig hovedkortet oppfatter det å holde inne power knappen som reset likevel(?). Du pinget 195.88.54.16 som er ip-adressen til www.vg.no. Forsøk å bruke opendns på denne maskinen og test på nytt: Lenke til kommentar
sofiepett Skrevet 13. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2013 Mulig hovedkortet oppfatter det å holde inne power knappen som reset likevel(?). Du pinget 195.88.54.16 som er ip-adressen til www.vg.no. Forsøk å bruke opendns på denne maskinen og test på nytt: Ja, det kan det sikkert være. :S Er det mulig å få resatt det på en eller annen måte? Ok. Jeg fulgte den tutorialen. Fortsatt ganske buggy internet. Kan kanskje ha noe med rekkevidden på nettverkskortet, men det burde egentlig ikke funke så dårlig. Jeg sitter kanskje 4 meter unna routeren. :S Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 13. mai 2013 Del Skrevet 13. mai 2013 Har du installert de nyeste driverne fra Asus? Tilgjengelig her: http://www.asus.com/Networking/PCEN53/#support_Download_36 Lenke til kommentar
sofiepett Skrevet 13. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2013 Har du installert de nyeste driverne fra Asus? Tilgjengelig her: http://www.asus.com/...ort_Download_36 Ja, har de nyeste driverne til nettverkskortet. :/ Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 13. mai 2013 Del Skrevet 13. mai 2013 Ja, det kan det sikkert være. :S Er det mulig å få resatt det på en eller annen måte? Jeg glemte visst dette. Jeg tror ikke dette kan resettes. Virker reset knappen på kabinettet? Jeg aktiverte nettverkskortet igjen og det fungerte i 10sekunder. Hadde en nedlastningshastiget på approx 4mbit og 50ms ping. (har egentlig 60mbit linje). Hvordan målte du dette? Fungerer routeren fint med andre datamaskiner/enheter? Noen ganger så henger routere seg opp og må restartes eller resettes (og settes opp på nytt). Lenke til kommentar
sofiepett Skrevet 13. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2013 (endret) Jeg glemte visst dette. Jeg tror ikke dette kan resettes. Virker reset knappen på kabinettet? Hvordan målte du dette? Fungerer routeren fint med andre datamaskiner/enheter? Noen ganger så henger routere seg opp og må restartes eller resettes (og settes opp på nytt). Reset-knappen fungerer fint. Klikket på den uten å tenke meg over rett etter at jeg så spørsmålet xD Routeren fungerer fint mot alle andre enheter på nettverket. Jeg sjekket det via speedtest. Tok en restart av routeren nå nettopp og da fikk jeg dette resultatet: http://www.speedtest.../2705451592.png Endret 13. mai 2013 av sofiepett Lenke til kommentar
sofiepett Skrevet 13. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2013 NETGEAR WNR3500L Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 13. mai 2013 Del Skrevet 13. mai 2013 (endret) Har hovedkortet ditt flere nettverksporter du kan prøve? Glem det. Tenkte ikke over at du bruker trådløst Endret 13. mai 2013 av MariusSR Lenke til kommentar
sofiepett Skrevet 13. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2013 Har hovedkortet ditt flere nettverksporter du kan prøve? Glem det. Tenkte ikke over at du bruker trådløst Hehe, ok Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 13. mai 2013 Del Skrevet 13. mai 2013 Bruker du 5GHz? Det tror jeg betyr trøbbel: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=1320316 Hvis du bruker 5GHz så må du være sikker på at du bruker Asus sine drivere, dvs. avinstaller driverne til kortet i enhetsbehandling og installere Asus sine drivere. Lenke til kommentar
sofiepett Skrevet 13. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2013 Bruker du 5GHz? Det tror jeg betyr trøbbel: http://www.prisjakt....t.php?o=1320316 Hvis du bruker 5GHz så må du være sikker på at du bruker Asus sine drivere, dvs. avinstaller driverne til kortet i enhetsbehandling og installere Asus sine drivere. Jeg hadde satt opp 2.4GHz + 5GHz. Endret til kun 2.4 nå, men resultatet er fortsatt crappy :/ Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 13. mai 2013 Del Skrevet 13. mai 2013 Jeg har dessverre ingen flere ideer bortsett fra å bytte kanal. Lenke til kommentar
sofiepett Skrevet 13. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2013 (endret) Jeg har dessverre ingen flere ideer bortsett fra å bytte kanal. Byttet kanal tidligere, men kan jo prøve igjen ______ That's more like it! http://www.speedtest.net/result/2705581890.png Endret 13. mai 2013 av sofiepett Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 13. mai 2013 Del Skrevet 13. mai 2013 Mulig det er interessant å se hva som skjer dersom du skrur av kryptering. Lenke til kommentar
sofiepett Skrevet 13. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2013 Mulig det er interessant å se hva som skjer dersom du skrur av kryptering. Det hørtes litt skummelt ut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå