cehanh Skrevet 11. mai 2013 Del Skrevet 11. mai 2013 Jeg finner den rett og slett ikke, er den godt gjemt eller finnes ikke? Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 11. mai 2013 Del Skrevet 11. mai 2013 Har maskinen en SSD eller HDD med en SSD cache? I så fall er dvalemodus unødig. Lenke til kommentar
CapitalSheep Skrevet 11. mai 2013 Del Skrevet 11. mai 2013 I Windows 8 bruker en hybrid mellom shutdown og hibernate, og booter dermed ganske raskt. Gjerne under 10 sekunder, så dvalemodus er egentlig ikke nødvendig. Men hvis du forsatt vil ha dvalemodus kan du lett finne ut av hvordan du skrur det på med et raskt google søk. http://lmgtfy.com/?q=windows+8+hibernate Lenke til kommentar
cehanh Skrevet 15. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2013 Okay. Men da tror jeg dvalemodus kan droppes;) Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 Gjakmarrja skrev (På 11.5.2013 den 20.15): Har maskinen en SSD eller HDD med en SSD cache? I så fall er dvalemodus unødig. Hvorfor er dvalemodus unødvendig da? En SSD/HHD tilbyr jo ikke noe ekstra utover raskere oppstartstider enn en vanlig HDD. mas222 skrev (På 11.5.2013 den 20.41): I Windows 8 bruker en hybrid mellom shutdown og hibernate, og booter dermed ganske raskt. Gjerne under 10 sekunder, så dvalemodus er egentlig ikke nødvendig. Nå er jo primærfunksjonaliteten til dvalemodus at man kan slå av maskinen, for så å starte den opp igjen der man slapp uten at den har noe strømbruk i mellomtiden. Så er det det man er ute etter, så er vel dvalemodus strengt tatt nødvendig siden det finnes få alternativer. 1 Lenke til kommentar
Taxman Skrevet 18. mai 2013 Del Skrevet 18. mai 2013 >Jonas< skrev (På 15.5.2013 den 13.47): Nå er jo primærfunksjonaliteten til dvalemodus at man kan slå av maskinen, for så å starte den opp igjen der man slapp uten at den har noe strømbruk i mellomtiden. Så er det det man er ute etter, så er vel dvalemodus strengt tatt nødvendig siden det finnes få alternativer. Riktig. Men eneste gangen jeg bruker det er ved batteriskifte på laptop når jeg er ute på tur, batteriet er nesten flatt og jeg er midt oppe i noe. Ellers går det i enten hvile modus eller av. Og som nevnt over, selv med "av" så er jo laptop'en oppe og går på under 30 sekunder så det er ikke allverdens. Lenke til kommentar
Sexpert Skrevet 18. mai 2013 Del Skrevet 18. mai 2013 Taxman skrev (På 18.5.2013 den 7.01): Riktig. Men eneste gangen jeg bruker det er ved batteriskifte på laptop når jeg er ute på tur, batteriet er nesten flatt og jeg er midt oppe i noe. Ellers går det i enten hvile modus eller av. Og som nevnt over, selv med "av" så er jo laptop'en oppe og går på under 30 sekunder så det er ikke allverdens. Jo, men f eks den filmen du holdt på å se, vil den starte der du slapp den? Lenke til kommentar
Taxman Skrevet 19. mai 2013 Del Skrevet 19. mai 2013 Det har jeg faktisk ikke testet. Word og excell er iallefall akkurat der du slapp - om så midt i et ord. Lenke til kommentar
Sexpert Skrevet 19. mai 2013 Del Skrevet 19. mai 2013 Da mistenker jeg at maskina di var i hvilemodus, ikke avslått. 1 Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 19. mai 2013 Del Skrevet 19. mai 2013 Det er ikke noe som heter dvalemodus i Windows 8, men det er hvilemodus. Det finner du ved å åpne charms menu, så innstillinger-strøm-hvilemodus. Lenke til kommentar
Battaman Skrevet 19. mai 2013 Del Skrevet 19. mai 2013 Du finner det under Kontrollpanel\Maskinvare og lyd\Strømalternativer\Systeminnstillinger Så trykker du på Endre-instillinger og scroller du ned til du ser sjekkboksen Heika98 skrev (På 19.5.2013 den 13.56): Det er ikke noe som heter dvalemodus i Windows 8, men det er hvilemodus. Det finner du ved å åpne charms menu, så innstillinger-strøm-hvilemodus. http://i.imgur.com/ziFB5HH.png 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå