Gå til innhold

[Løst] Tregt GTX Titan 6GB?

Anbefalte innlegg

5GHz?! Damn! Det holder jo masse! Men holder det med kabinettet og vannkjølingen da? Eller vil den bli svidd? :p

http://www.komplett.....aspx?sku=10753

5Ghz er oppnåelig om du har vært heldig med brikka, men en H60 blir mest sannsynlig for puslete for en slik klokk uansett.

Beklager. Så ikke at det var 2011 platformen.

Visste at det gikk å klokke cpu'r med låst multiplier, men

trodde ikke det var mulig med en såpass økning.

Lærte noe nytt idag og :)

LGA2011 har base clock straps, i7-3820 støtter riktignok bare 125MHz, men sammen med en CPU Multiplier på 40 blir det nok for 5GHz.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjører selv en i7 3820 @ 4.75ghz. Skal jeg gå høyere enn det må jeg veldig høyt opp på volten (kjører allerede 1.44v 24/7), men med min Swiftech h220 kjøler ligger temp på ca 60 grader ved gaming og 70 grader ved prime (ca 20 romtemp).

Titan kortet ditt hjelper desverre ikke stort i Arma 2, men får du overclocka cpu'n din vil du merke en betydelig forskjell. Bare pass på temp'n din :)

(Jeg hadde forresten H60 kjøler selv før jeg kjøpte Swiftech sin. Og den greide ok temps opp til 4.5ghz).

Endret av Bmwtic
Lenke til kommentar

Jeg kjører selv en i7 3820 @ 4.75ghz. Skal jeg gå høyere enn det må jeg veldig høyt opp på volten (kjører allerede 1.44v 24/7), men med min Swiftech h220 kjøler ligger temp på ca 60 grader ved gaming og 70 grader ved prime (ca 20 romtemp).

Titan kortet ditt hjelper desverre ikke stort i Arma 2, men får du overclocka cpu'n din vil du merke en betydelig forskjell. Bare pass på temp'n din :)

(Jeg hadde forresten H60 kjøler selv før jeg kjøpte Swiftech sin. Og den greide ok temps opp til 4.5ghz).

4,75 konstant er jo ikke dårlig! Hva/hvilket program bruker du når du klokker?

Lenke til kommentar

Cpu klokking skal BARE gjøres i bios.

Har hørt om flere uheldige situasjoner forbundet med "auto-klokk" programmene.

Prøvde det selv en gang, kom ikke like høyt som når jeg tok det i bios.

Mottatt! KUN i bios :)

Har aldri prøvd meg på bios før... Justerer du innstillinger i bios, så overvåker temp, volt osv når du spiller/bruker dataen? Eller kan man ¨teste¨ i bios?

Lenke til kommentar

Pleier selv å bruke Realtemp for å se idle/load temp på cpu.

Msi Afterburner for gpu. (Brukes også til å klokke)

Ellers er det kjekt å ha "cpu-z" og "gpu-z". (Sjekke hastighet o.l. på cpu, minne og gpu)

Occt og prime95 (Stabilitetsteste cpu, gpu, minnne og evt. psu)

Lenke til kommentar

4,75 konstant er jo ikke dårlig! Hva/hvilket program bruker du når du klokker?

Alt av selve justeringa gjør man i BIOS. Nå vet jeg ikke hvilket hovedkort du har, men på mitt ( Asus Rampage IV Extreme) er dette en forholdsvis enkel, men tidskrevende prosess. Man gjør små forrandringer i bios, så loader du opp Windows å kjører stabilitetstester med f.eks Prime95 som jeg har brukt. Det finnes veldig mange gode guides på nettet som forklarer deg alt dette i detalj. Anbefaler at du leser deg litt opp, evt spørr før du legger ut mot ferden på 5ghz :)

Lenke til kommentar

Alt av selve justeringa gjør man i BIOS. Nå vet jeg ikke hvilket hovedkort du har, men på mitt ( Asus Rampage IV Extreme) er dette en forholdsvis enkel, men tidskrevende prosess. Man gjør små forrandringer i bios, så loader du opp Windows å kjører stabilitetstester med f.eks Prime95 som jeg har brukt. Det finnes veldig mange gode guides på nettet som forklarer deg alt dette i detalj. Anbefaler at du leser deg litt opp, evt spørr før du legger ut mot ferden på 5ghz :)

Tror det er lurt å lese litt jeg og :p Så jeg ikke brenner ned hele sh*ten og huset fordi den når 1000 grader :p

Jeg får vel bare prøve meg fram litt, bit for bit! :)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tusen takk for hjelpen alle sammen! Nok en gang har jeg fått en haug med gode svar og forslag!

VELDIG bra karer her på PC-delen av forumet :D

Lenke til kommentar

Så lenge du passer på og sette volten selv (auto er fyfy) og ikke sette den for høyt, så skal det temmelig mye til for å ødelegge noe. Er ikke kjempekomplisert, er bare nytt og skummelt =)

Det er nå bra! :) Nytt og skummelt ja! Jeg er egentlig Mac-bruker, så det mest hardcore jeg har gjort er å spille Age of Empires uten CD! :p Haha :p

Wish me luck!!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...