Sverre26 Skrevet 11. mai 2013 Del Skrevet 11. mai 2013 jeg har endret apache.conf så den skal peke til riktig stedt her er linjen jeg fant ut at er den riktige til å bruke: det virker selv om ikke. jeg har laget 404 siden den ligger her kan noen hjelpe meg med å finne ut hvordan jeg får det til å virke? Lenke til kommentar
stelar7 Skrevet 11. mai 2013 Del Skrevet 11. mai 2013 (endret) Har selv problemer med å få apache til å funke skikkelig noen ganger, så hå ha en .htaccess fil gjør det mye lettere du lager en fil ".htaccess", legger den i root mappen, endere error pathen til den relative så skal det funke ErrorDocument 404 /errors/404.html Endret 11. mai 2013 av stelar7 Lenke til kommentar
etse Skrevet 11. mai 2013 Del Skrevet 11. mai 2013 Husket å restarte apache etter du gjorde endringer på configen? Lenke til kommentar
Sverre26 Skrevet 12. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2013 (endret) Husket å restarte apache etter du gjorde endringer på configen? Jeg har restartet den ja Har selv problemer med å få apache til å funke skikkelig noen ganger, så hå ha en .htaccess fil gjør det mye lettere du lager en fil ".htaccess", legger den i root mappen, endere error pathen til den relative så skal det funke ErrorDocument 404 /errors/404.html Kommer det config linjer inni den automatisk? jeg har laget den nå men 404 erroren virker ikke selv om Endret 12. mai 2013 av Sverre26 Lenke til kommentar
stelar7 Skrevet 12. mai 2013 Del Skrevet 12. mai 2013 då må legge inn teksten i filen selv http://en.wikipedia.org/wiki/Htaccess Lenke til kommentar
etse Skrevet 12. mai 2013 Del Skrevet 12. mai 2013 (endret) Etter hva jeg fant så virker det som de ønsker at man skal legge error-pages her: /etc/apache2/conf.d/localized-error-pages Altså åpne opp den filen, så skal du se det ligger stier til de ulike error-pagene som skal stå som default som serveren. Endret 12. mai 2013 av etse Lenke til kommentar
Sverre26 Skrevet 13. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2013 (endret) den kommer ikke på virtuell host bare på sidene som ikke er virtuell host på virtuell host leter den etter error mappen i mappen det subdomenet peker til og så kommer det feilmelding om at den ikke kunne finde 404 error dokkumentet jeg har også brukt direkte link men da blir man bare redirecta når man skriver feil og kan ikke endre det man skrev så man må skrive inn adressen helt på nytt Endret 13. mai 2013 av Sverre26 Lenke til kommentar
Sverre26 Skrevet 21. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2013 kan noen hjelpe meg? er veldig upraktisk å måtte ha så mange kopier av error meldingene siden hver gang jeg skal gjøre en endring på en error melding må jeg kopiere den over til alle mappene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå