Gå til innhold

Virtuel surround AH-D7100 og Xonar Essence stx?


Anbefalte innlegg

Hey:)

 

Jeg kjøpte meg AH-D7100 og har Asus Xonar essence stx i maskinen.

 

Denne kombinasjonen er nydelig til musikk:D, men etter som jeg også er en gaming fyr også så lurer jeg på om jeg må ha Astro mixamp mellom dette for å få den virtuelle surround lyden når jeg spiller eller får jeg denne bare med dette lyd kortet?

 

Har lest en god del på forumer men ingen jeg direkte svar angående ja eller nei på dette spørsmålet altså om jeg trenger Mixamp.

 

Kan dere gi meg et greit svar på dette her blir så forvirret.

 

Mvh BooZe

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Asus Xonar essence stx har vel Dolby Headphone teknologi (Dolby Digital Live)?

Sett på Dolby Headphone(5.1) inne i lydkort software, 5.1 på Windows speaker config, også 5.1 inne på spill.

 

Astro mixamp brukes mere ofte til konsoller som viritualsurround, mens data har mye bedre av å bruke et lydkort med CMSS-3D eller Dolby Headphone.

Endret av ANONIII
Lenke til kommentar

Takk Anon for svar:) det hjalp meg godt.

Du har rett i at STX har Dolby Headphone innebygd i kortet + at jeg spilte BF3 for å teste dette ut og det fungerer veldig bra litt vanskelig og finne retningen av lyden når man har veldig mange lyder rundt seg men det gir spillet en helt ny følelse. Veldig morsomt:)

Angående mixamp var det fint for det hadde vert litt kjedelig og måtte legge ut enda mer for å få denne effekten etter 1500 for STX og 7500 for AH-D7100.

Lenke til kommentar

Takk Anon for svar:) det hjalp meg godt.

Du har rett i at STX har Dolby Headphone innebygd i kortet + at jeg spilte BF3 for å teste dette ut og det fungerer veldig bra litt vanskelig og finne retningen av lyden når man har veldig mange lyder rundt seg men det gir spillet en helt ny følelse. Veldig morsomt:)

Angående mixamp var det fint for det hadde vert litt kjedelig og måtte legge ut enda mer for å få denne effekten etter 1500 for STX og 7500 for AH-D7100.

Bare hyggelig.

For spille opplevelse må jeg si at Dolby Headphone er så bra som det kommer. Gir også en helt ny følelse når man ser på film. Hadde du vært pro-gamer hadde jeg vel anbefalt å få deg CMSS-3D for litt bedre positional audio, men vil du ha en blanding av både god lyd og positional audio er Dolby Headphone veien å gå.

 

For å få effekt på Dolby Headphone er det også meget viktig å ha riktig instillinger både i windows, spill, software. Fleste spill støtter kun 5.1 også, så 6channel inne på lyddriveren er bedre enn 8channel i fleste spill.

Endret av ANONIII
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...