Gå til innhold

- Samsung Galaxy S4 eller Note 2? -

Anbefalte innlegg

God kveld!

Jeg har nå en iPhone 4 som jeg har hatt i over 2 år, og må si det er den beste telefonen jeg har hatt. Har aldri hatt noen problemer med den, og den fungerer fremdeles i beste velgående.

Men jeg har blitt veldig giret på en ny telefon. Ikke fordi jeg må, men fordi jeg har veldig lyst å prøve noe nytt.

Jeg har da sett meg ut to modeller; Galaxy S4 og Note 2 fra Samsung. Jeg har lest testene av de som er gjort av Amobil flere ganger nå, men jeg klarer ikke å bestemme meg. Note 2 har jo en del artige funksjoner, og en stor og behagelig skjerm, og S4 har jo så og si alt, og mer til.

Problemet er at jeg synes de to telefonene på mange måter er veldig like, bortsett fra størrelsen. Så jeg lurer egentlig på om noen her inne har vert borti de to nevnte telefonene og hvilken inntrykk dere har fått? Kom gjerne med + og - om begge telefonene slik jeg lettere klarer å bestemme meg. Det er en del penger det er snakk om og vil vere helt sikker jeg gjør ett valg jeg selv blir fornøyd med.

Takker for alle innspill!

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skulle jeg brukt så mye penger på en mobil i dag, hadde jeg valgt S4, fordi det er en nyere telefon med nyere teknologi. Den tar bedre bilder og har bedre skjerm en Note 2. Ikke det at Note 2 er dårlig. Har en selv, og kommer ikke å bytte før S5 :)

Endret av Will I'am
Lenke til kommentar

Hei, jeg har note 2 og har hatt S4 tll test, for det første var det en nedtur å gå ned i skjermstørrelse da jeg syntes noten har helt perfekt størrelse, er selvsagt min subjektive opplevelse av det. Jeg har også hørt at skjermen skulle være så fantastisk, det er han jo også, men jeg sammenlignet de, må ærlig si at jeg kunne ikke se forskjell på de, selvsagt kan det være nyanser på f.eks liten skrift, men jeg klarte ikke å se at s4 hadde bedre skjerm. Selvagt er det lagt til noen funksjoner, men Noten har også S.pennen som er genial. Syntes faktisk S4 virket litt billig med et ganske mykt bakdeksel, men i det store å hele er det en kjempe mobil, men jeg vil ikke bytte ut Noten med noe annet enn en nyere Note når den kommer:-)

Lenke til kommentar

Ja, jeg var litt rask å svare, det var jeg ikke klar over, men Noten kan du sette pennen inn i mobilen når du ikke bruker den, som er en stor fordel, da det ellers er lett å rote vekk den, men selvsagt det er jo den store skjermen som jeg syntes er den viktigste grunnen til jeg fortrekker Note.

Lenke til kommentar

Ja seff, har generelt penn på meg så de få gangene jeg trenger det går det glimrende. Men ser det med skjermen.

Selv er jeg veldig vant med 4.3-5" skjermer så da går det veldig fint for min del.

Tror jeg ville tatt s4 over note2, mtp alt s4 har over note på tross av skjermen.

Lenke til kommentar

Har lest at Note 2 får Android 5 så det høres bra ut, men den er også ca 1000kr billigere en S4, foreløpig iallefall, klart S4 faller i pris etterhvert. Men en ting er sikkert, du kommer garantert ikke til å angre uansett hvilken en av de du velger, en helt annen verden enn Iphone, mye bedre. Jeg liker Apple produkter veldig godt, bruker Ipad nå, har Mac mini, og bruker Apple tv, men når det kommer til mobil og tv´er er Samsung best, syntes jeg :-)

Lenke til kommentar

Hmm. Interessant. Men det er ryktene noe å stole på da? Og klarer jeg å vente så lenge? :p

Ser ut til at jeg heller mer imot S4 akkurat nå. Skal se om jeg finner en forhandler så jeg får sett og kjent på produktet.

Takker for innspill folkens ;)

Lenke til kommentar

Fyren har jo nada peil ser det ut til.

Han nevner feks at han heller vil ha en ekstra offline spilleliste til Spotify enn Bloatware. Offline spilleliste kan du legge til minnekortet ved å velge extreme quality.

Brukergrensesnittet har ikke samme feel overalt i alle apper, det er sant. Men du kan såklart installere smsapp (feks) som ser ut som du vil. Eller endre farger i standardappen.

Eye tracking er jeg enig i ikke er noe enormt. Air gestures og air view er sjef, og jeg har nesten ikke glipper med det siden jeg faktisk har giddet forstå hvordan det funker.

Basically prøver han bruke s4 som en iPhone i stedet for å bruke den som en android telefon.

Halve poenget er å kunne velge en helt annen browser, en smsapp som gjør det DU ønsker, en kontaktliste du selv vil ha, osv.

Hvis du ikke syntes stock funker sjef, bare bytt.

Syntes ikke den der virket spesielt nyttig eller fornuftig.

Lenke til kommentar

Har både Note2 og S4 og jeg heller mest mot Note2 pga skjermstørrelse, S-Pen som er meget god i forhold til å ta notater feks når du skal notere noe under en samtale, den er nyttig ved bilderedigering, surfing på nettet, mattematiske oppgaver osv. Note2 er og raskere i menyene og har bedre batteritid. S4 tar bedre bilder (overeksponerer lettere),har en skarpere skjerm og nye sensorer som termometer og barometer. Note2 vil etter all sannsynlighet få noen av de nye SW funksjonene som S4 har, ved neste oppdatering som i følge ryktene skal være tilgjengelig i slutten av Mai. kan du håndtere størrelsen anbefaler jeg Note2 :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...