NeEeO Skrevet 11. mai 2013 Del Skrevet 11. mai 2013 (endret) Hei,Det er ikke uvanlig at fotballspillere i utlandet tjener flere millioner i uken. Jeg mener dette er litt overdrevent! ja, du har trent og trent for å bli fotballspiller, men vi snakker fortsatt om en sport. En sport som hvilken som helst 2-åring kan få til.Jobben din er å bruke kroppen til å underholde andre. Hvorfor skal fotballspillere tjene mer enn andre yrker, og andre sportsyrker? Jeg mener at lønn bør gå på kunnskap og erfaring. I sport har man bare lært å bruke kroppen, man har ikke fått no særlig inn i hue. Du gjør ingenting nyttig for samfunnet. Et undervurdert politiyrket bør tjene mer enn fotballspiller, du gjør ihvertfall nytte av seg ved å risikere livet for andre. Det samme gjelder de andre yrkene der du bidrar på en eller annen måte!Jeg vil gjerne høre din mening! Endret 16. desember 2013 av Dysfuncti Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 11. mai 2013 Del Skrevet 11. mai 2013 Har du lyst til å utdype hvorfor du mener fotball ikke er nyttig for samfunnet? Lenke til kommentar
Latias Skrevet 11. mai 2013 Del Skrevet 11. mai 2013 Markedet bestemmer prisen. Det er enorm interesse for fotball, derfor er også lønningene skyhøye. Og nei, en hvilken som helst toåring kan ikke bli profesjonell fotballspiller. Lenke til kommentar
Husam Skrevet 11. mai 2013 Del Skrevet 11. mai 2013 Fotball er vel en av de største og viktigste underholdningsbransjene vi har. Det genererer veldig mye nytte for samfunnet. Man kan godt si at det er moralsk forkastelig at de tjener mer enn folk som for eksempel utsetter seg for fare og redder liv, og jeg kan kanskje være tilbøyelig til å være enig. Men i en konkurranseøkonomi er det sånn det blir. Hvorfor er du forresten spesielt opptatt av fotballspillere? Det samme "problemet" gjelder en god del andre grupper, som stjerneskuespillere og store musikkartister. Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 11. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2013 Husam: Jeg kom over en artikkel der lønnen til mange av spillerne var listet opp. Det var vanvittige summer :O Latias: Ja, markedet bestemmer prisen. Det blir jo slik det blir, men pengene kunne egentlig ha gått til andre ting mener nå jeg. Lenke til kommentar
Husam Skrevet 11. mai 2013 Del Skrevet 11. mai 2013 (endret) Ja, markedet bestemmer prisen. Det blir jo slik det blir, men pengene kunne egentlig ha gått til andre ting mener nå jeg. Men det blir uansett som å si at Justin Bieber tjener for mye penger. Han tjener jo så mye penger fordi det er så vanvittig mange folk som er villig til å bruke penger på ham. Man kan jo ikke akkurat tvinge en gjeng med 14-år gamle "beliebers" til å heller sende sparepengene sine til Røde Kors enn kjøpe Bieber-billett. Fotballspillere er ikke unike. Det er flust med lønnsforskjeller i næringslivet som kan virke urettferdige ved første øyesyn. Men det finnes ingen gode løsninger som erstatter et tross alt effektivt tilbud/etterspørsel-system. Det vi gjør i dag er å moderere det med reguleringer og progressive skatter, og ting fungerer stort sett fint. Endret 11. mai 2013 av Husam Lenke til kommentar
AppelsinMakrell Skrevet 13. mai 2013 Del Skrevet 13. mai 2013 (endret) Mye penger i omløp og stor interesse sørger for lønningene Endret 13. mai 2013 av ZuxBigTaim Lenke til kommentar
Dore123m Skrevet 13. mai 2013 Del Skrevet 13. mai 2013 Jeg mener ikke at lønningene skal gå ned, for det er jo nærmest umulig med dagens marked. Men jeg ønsker at Fotball spillere kan straffes mer, de blir jo behandlet som Barbie dukker, og de ser ut til å like beliggenheten de er i. Lenke til kommentar
Tranceformation Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 Hei, Det er ikke uvanlig at fotballspillere i utlandet tjener flere millioner i uken. Jeg mener dette er litt overdrevent! ja, du har trent og trent for å bli fotballspiller, men vi snakker fortsatt om en sport. En sport som hvilken som helst 2-åring kan få til. Jobben din er å bruke kroppen til å underholde andre. Hvorfor skal fotballspillere tjene mer enn andre yrker, og andre sportsyrker? Jeg mener at lønn bør gå på kunnskap og erfaring. I sport har man bare lært å bruke kroppen, man har ikke fått no særlig inn i hue. Du gjør ingenting nyttig for samfunnet. Et undervurdert politiyrket bør tjene mer enn fotballspiller, du gjør ihvertfall nytte av seg ved å risikere livet for andre. Det samme gjelder de andre yrkene der du bidrar på en eller annen måte! Jeg vil gjerne høre din mening! Er enig i at fotballspillere tjener litt vel mye, men slik er det pga at fotball er en av verdens desidert største idretter. Det kan ikke sies om f.eks volleyball, håndball osv, men all respekt for disse idrettene altså! Poenget er at når interessen for fotball er så stor, da vil jo sponsorene betale mer for å få reklamen sin synlig, mye høyere konkurranse om tv-rettigheter som øker sum penger. Greit nok at alle som er 2 år kan spille ball, men det er når man er voksne at man må sammenligne. Det finnes mange gode fotballspillere som ikke spiller fotball idag, som har vanlige jobber, men de vil aldri vite om de kunne nådd langt. Så da fortjener de som valgte å satse gode lønninger, fordi det er et nåløye å bli oppdagetog slå gjennom. Noen som satser for fullt vil mislykkes, andre vil lykkes. Alle i 6.klasse vet hva 2+8 er, men det vil ikke si at alle kan bli økonomer og regnskapsførere av den grunn Italienske Como på begynnelsen av 2000-tallet: 15 år gamle Lionel Messi var på prøvespill, men argentineren ble veiet og funnet for lett. Lenke til kommentar
Den utvalgte Skrevet 24. juni 2013 Del Skrevet 24. juni 2013 (endret) Fotballspillere klager hele tiden over at vi setter de på en pidestall, og forventer så sykt mye. Kanskje de burde hatt selvinnsikt nok, til å se at kravene vi stiller til de, kan ha noe med lønnen å gjøre? De sparker tross alt bare en lærkule rundt på en gressplen. Verdensomspennende underholdning my ass. Man skal forvente noe av hvert individ med en slik lønn! Endret 24. juni 2013 av Den utvalgte Lenke til kommentar
Husam Skrevet 24. juni 2013 Del Skrevet 24. juni 2013 For så vidt enig der. Husker jeg traff Vadim Demidov og Trond Olsen sørpe dritings på et naschspiel i Trondheim en og en halv dag før en TL-kamp der en av dem spilte og den andre satt på benken. Det er visstnok ikke uvanlig blant TL-spillere selv i moderne tid. Den typen friheter har man sagt fra seg når man tjener så utrolig gode penger på kroppen sin etter min mening (spesielt når lønnen er betalt av lidenskapelige supportere), og da får de stå skolerett og ta kritikken som kommer uten å klage. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg