Gå til innhold

Bestille klær fra RalphLauren.com


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har tenkt til å bestille et par plagg fra RalphLauren.com US, det blir 2500kr til sammen.

Hva er den billigste måten å frakte klærne til Norge på?

Også lurte jeg på om barnestørrelsen i XL - 20, passer til meg. Jeg er 15 år, 166 cm og 50 kg.

Det står på size chart at XL - 20 passer 13-14 år, 169-174, 57kg og 63kg

Endret av lMortenl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg har tenkt til å bestille et par plagg fra RalphLauren.com US, det blir 2500kr til sammen.

Hva er den billigste måten å frakte klærne til Norge på?

Også lurte jeg på om barnestørrelsen i XL - 20, passer til meg. Jeg er 15 år, 166 cm og 50 kg.

Det står på size chart at XL - 20 passer 13-14 år, 169-174, 57kg og 63kg

Billigste måten er å ta varene med hjem selv, eller få noen andre til å ta dem med seg. Kjener du noen i USA, kan de sende dem til deg. Ellers vil du risikere å bli belastet for toll og moms - 2500 kan fort bli 4-5000...

 

Mvh Jultomten :)

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Det kan virke som om de følger med på ham ja, de to siste pakkene han sendte meg ble undersøkt i tollen. De klarte imidlertid ikke å finne ut at innholdet var tollpliktig, så jeg slapp unna.

 

Potissimus: det er ikke noe verre at du finner en person i USA som kan kjøpe klær for deg og sende til Norge. Se etter folk som driver med "proxy service" på forumet jeg nevnte.

Lenke til kommentar

Billigste måten er å ta varene med hjem selv, eller få noen andre til å ta dem med seg. Kjener du noen i USA, kan de sende dem til deg. Ellers vil du risikere å bli belastet for toll og moms - 2500 kan fort bli 4-5000...

 

Mvh Jultomten smile.png

 

Tydligvis noen som ikke kan regne her, når man bestiller klær fra utlandet er man momspliktig over 200,- altså 25% av varen da dette er momssatsen på klær. Dette gir (2500x1,25) 3125,- om man gjør dette selv. Lar man leverandør gjøre dette(jetcarrier i dette tilfellet da RL ikke leverer til Norge) blir det gjerne ett gebyr på noen hundrelapper, dette kan du spør de om for å ikke å gå på en "smell".

 

Om man legger til moms så sparer man fortsatt mye å bestille fra RL.com, iallefall om det er tilbud...

Lenke til kommentar

 

Tydligvis noen som ikke kan regne her, når man bestiller klær fra utlandet er man momspliktig over 200,- altså 25% av varen da dette er momssatsen på klær. Dette gir (2500x1,25) 3125,- om man gjør dette selv. Lar man leverandør gjøre dette(jetcarrier i dette tilfellet da RL ikke leverer til Norge) blir det gjerne ett gebyr på noen hundrelapper, dette kan du spør de om for å ikke å gå på en "smell".

 

Om man legger til moms så sparer man fortsatt mye å bestille fra RL.com, iallefall om det er tilbud...

Dette er ikke helt rett. Det er moms på alle importerte varer over 200kr, men for noen varer er det også en sats til som legges til. I dette tilfellet har du klær. Den satsen er på 10,7%. Dvs. (2500*^1,25*1,107) 3460kr, i tillegg kommer det gebyrer.

Lenke til kommentar

Dette er ikke helt rett. Det er moms på alle importerte varer over 200kr, men for noen varer er det også en sats til som legges til. I dette tilfellet har du klær. Den satsen er på 10,7%. Dvs. (2500*^1,25*1,107) 3460kr, i tillegg kommer det gebyrer.

Dette var jeg faktisk ikke klar over! Takk for informasjon! Om man fikser dette selv via tollen så kommer det ingen gebyrer. Men sjekket med jetcarrier nå og der er vist alt inkludert i prisen så da slepper en ikke unna alikevell..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...