FLE7EK Skrevet 11. mai 2013 Del Skrevet 11. mai 2013 Hei! Jeg vet ikke om dette er som det skal eller ikke, ihvertfall så får jeg ikke så mye plass jeg har betalt for. Det jeg har er en 256GB SSD og en 2TB HDD. Det vises ikke som så mye lagringsplass: Vet ikke om det skal være sånn eller ikke. Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 11. mai 2013 Del Skrevet 11. mai 2013 (endret) Det er så normalt du kan få det ja. Høyre klikker du på disken også trykker egenskaper/properties(engelsk os) så ser du hvor mye plass det egentlig er i antall bytes. Du har nok fått all plassen du har betalt for, den vises bare ikke. Endret 11. mai 2013 av meg0709 Lenke til kommentar
FLE7EK Skrevet 11. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2013 Det er så normalt du kan få det ja. Høyre klikker du på disken også trykker egenskaper/properties(engelsk os) så ser du hvor mye plass det egentlig er i antall bytes. Du har nok fått all plassen du har betalt for, den vises bare ikke. Takk for hjelpen, nå skjønner jeg det! Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 11. mai 2013 Del Skrevet 11. mai 2013 Det er pga av måten disk fabrikantene oppgir kapasitet. Fabrikantene sier vel 1 MB er 1000 KB, mens OS (les Microsoft Windows) regner 1 MB er 1024 KB. Så for hver MB kapasitet taper man 24 KB. Egentlig så er det 1000 KiloBytes er lik 1 MegaByte, og 1024 KibiBytes er lik 1 MibiBytes. Dette i henhold til IEC standard- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå