Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Fysikk 2 eksamen om 4 dager. Trenger hjelp

Anbefalte innlegg

Hei:) :)

Jeg skal ha praktisk-muntlig eksamen i fysikk 2 om 4 dager. Har ikke tatt labkurs.

Lurer på om noen har hatt denne eksamen før og kan si hvilke forsøk dere måtte utføre for sensor? Hvordan utstyr måtte dere bruke? Noen andre tips?

Endret av olafs
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke alle fylker som har forsøk på praktisk-muntlig ettersom det tar så lang tid. Uansett tror jeg ikke du trenger å stresse så mye med det. Bare les igjennom de forsøkene som står i boken og sjekk at du forstår teorien bak dem. Du kan også søke på forsøke på f.eks youtube for å sjekke hvordan man gjør dem. Men som sagt, det er nok viktigere at du forstår teorien bak induksjon, Lenz lov ect, enn at du kan sette opp utstyret plettfritt

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Jeg skal ha muntlig praktisk eksamen, det er sikkert. Lurer bare om om det er noen av forsøkene som pleier å gå igjen!

Du bør høre direkte med skolen du skal ta det med! Dette kan variere landet over vil jeg tro.

I fysikk 1 fikk jeg vite at det var 6 labforsøk vi kunne få, så det var de jeg jobbet med. Mange av de som var i selve læreboken var da naturligvis ikke relevante. :)

Som Potetmann nevner, så er det visst i mange tilfeller vanlig å bare forklare forsøket, men du må uansett skjønne det. Hos meg hadde vaktmester låst inne utstyret, så jeg slapp unna med å forklare det, men jeg måtte jo uansett gå gjennom utregningene, konklusjon, osv. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...