Peshmerge Skrevet 10. mai 2013 Del Skrevet 10. mai 2013 (endret) Hei Lurer på om noen har noen synspunkter hvorvidt hva som er det ''smarteste'' alternativet mellom Markedshøyskolen og Høgskolen i Buskerud. Dette handler om å ta en master i markedsføring. Problemstillingen er om det er verdt å betale 140000+, og i tillegg finne seg i et konkurransepreget boligmarked, fremfor å ta masteren gratis på HiBu. Dersom Markedshøyskolen er mye mer anerkjent, vil det være en konkurransefortrinn iht andre arbeidssøkere. Ettersom innholdet i studiet skal ikke differere så mye fra de to studiestedene. Takker for svar, håper noen som har erfaringer/peiling på området er behjelpelig. Takk på forhånd! Endret 11. mai 2013 av Peshmerge Lenke til kommentar
aagmed Skrevet 11. mai 2013 Del Skrevet 11. mai 2013 (endret) Markedshøgskolen og campus kristiania (+ noroff) er tulleskoler. Alt av offentlig skoler er uendelig mye bedre. Gjør et søk på "campus kristiania forum" eller lignende i google og du finner en lang rekke med tråder på feks kvinneguiden hvor folk utelukkende har dårlige erfaringer. Endret 11. mai 2013 av aagmed 2 Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 11. mai 2013 Del Skrevet 11. mai 2013 Hvorfor akkurat HiBu? Du vet at om du velger å ta hele batchelor, og masteren på HiBu, må du studere ved campus Hønefoss? Du vet, den rundkjøringa med masse hus rundt. Tror de kaller det sentrum. Flotte folk da: http://vimeo.com/54851855 http://vimeo.com/54851445 Det er mer enn bare penger du må vurdere når du velger bosted de neste fem årene. Nå tror jeg ikke at Markedshøyskolen er bedre, langt derfra. Jeg syntes du bør forsøke å finne et studiested du kan trivdes med, og gjerne har et oppegående studentsamfunn. Folk snakker om at man skal fokusere på studiene sine, men ærlig talt. Du studerer økonomi/markedsføring. Leser man 4 timer, fem dager i uka, pluss forelesninger, gjør man det bra. Da er det fortsatt mye tid igjen til andre ting. Om du vil, tar du mastergrad, men jeg ville søkt en bachelorgrad i markedsføring, med utveksling 5. eller 6. semester. Så ville jeg tatt masteren i utlandet. Lenke til kommentar
samba123 Skrevet 29. november 2015 Del Skrevet 29. november 2015 Definitivt Høgskolen i Buskerud. Markedshøyskolen er som nevnt over, en tulleskole. Fordelen er at du kan surfe gjennom studiene uten å gjøre en nevneverdig innsats. Dersom du har lat og har lave ambisjoner er MH skolen for deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå