Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Hjelp streker over hele skjermen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke sett bildet, men om det er røde eller grønne streker som strekker seg horisontalt eller vertikalt med jevne mellomrom kan dette være indikasjon på at GPU (skjermkort) er i ferd med å få seg en karamell :/

Det er horisontale streker som er der hele tiden, ser ut som blå streker.

Lenke til kommentar

Jeg fikk noe av det samme for litt siden. Jeg feilsøkte pc'en til jeg fikk kramper, men kom fram til at det måtte være GPU (hadde røde streker). Noen dager etterpå sluttet skjermkortet å virke. Sendte det inn til produsenten som senere bekreftet at feilen lå i GPU og at den hadde til slutt brent opp :p Men det kan hende at du ikke har samme feilen, men er skremmende likheter her.

Lenke til kommentar

Det er i hvert fall ingen streker på skjermbildet du la ved (det ville du sikkert sett selv også hvis du flytta litt rundt på bildet på skjermen.) GPU er nok ingen usannsynlig feilkilde her nei, men hvis du har tilgang på en annen skjerm, så ville jeg prøvd å bytte den. Hjelper det, så fant du feilen (skjermen), hjalp det ikke så er det enda mer sannsynlig at GPU'en har konka.

Lenke til kommentar

Har du innebygget skjermkort du kan prøve?

Nei har ikke det.. Ganske sikker på at det er skjermkortet, siden Nvidia kontroll panel ikke fungerer og skjermsparer ikke kan" kjøre fordi den krever et nyer skjermkort eller et som er kompitabelt med direct3D"

og det skulle et GTX 680 støtte :hm:

Lenke til kommentar

Nå spør jeg kanskje litt dumt, men har du i det hele tatt spilt på pc'en før?

Jeg spiller nesten ikke på pc, har ikke spilt på denne! Men det er ikke det jeg skal bruke det til heller. Mest film, bilder og tegninger.. Srevet mail til Koplett som leverte maskinen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...