vegghara Skrevet 10. mai 2013 Del Skrevet 10. mai 2013 Hva er galt? Kan det være skjerkortet? Prøver å legge ved et bilde av det jeg ser, kanskje det bare er jeg som ser det? CG94B5.bmp Lenke til kommentar
cronbach alpha Skrevet 10. mai 2013 Del Skrevet 10. mai 2013 Har ikke sett bildet, men om det er røde eller grønne streker som strekker seg horisontalt eller vertikalt med jevne mellomrom kan dette være indikasjon på at GPU (skjermkort) er i ferd med å få seg en karamell :/ Lenke til kommentar
vegghara Skrevet 10. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2013 Har ikke sett bildet, men om det er røde eller grønne streker som strekker seg horisontalt eller vertikalt med jevne mellomrom kan dette være indikasjon på at GPU (skjermkort) er i ferd med å få seg en karamell :/ Det er horisontale streker som er der hele tiden, ser ut som blå streker. Lenke til kommentar
cronbach alpha Skrevet 10. mai 2013 Del Skrevet 10. mai 2013 Jeg fikk noe av det samme for litt siden. Jeg feilsøkte pc'en til jeg fikk kramper, men kom fram til at det måtte være GPU (hadde røde streker). Noen dager etterpå sluttet skjermkortet å virke. Sendte det inn til produsenten som senere bekreftet at feilen lå i GPU og at den hadde til slutt brent opp Men det kan hende at du ikke har samme feilen, men er skremmende likheter her. Lenke til kommentar
Benjamin Skrevet 10. mai 2013 Del Skrevet 10. mai 2013 Det er i hvert fall ingen streker på skjermbildet du la ved (det ville du sikkert sett selv også hvis du flytta litt rundt på bildet på skjermen.) GPU er nok ingen usannsynlig feilkilde her nei, men hvis du har tilgang på en annen skjerm, så ville jeg prøvd å bytte den. Hjelper det, så fant du feilen (skjermen), hjalp det ikke så er det enda mer sannsynlig at GPU'en har konka. Lenke til kommentar
vegghara Skrevet 10. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2013 takk for svar skal prøve å bytte skjerm. Systemet er ca 3-4 måner gammelt. Så jeg får reklamere. Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 10. mai 2013 Del Skrevet 10. mai 2013 Ser du stripene i bios eller i oppstarten.? Lenke til kommentar
vegghara Skrevet 10. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2013 Ser du stripene i bios eller i oppstarten.? Ja ser stripene både i bios og i oppstarten. Tror det er skjermkortet får redusert oppløsning 1600x1200 og ikke 2500x?? som jeg hadde Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 11. mai 2013 Del Skrevet 11. mai 2013 Har du innebygget skjermkort du kan prøve? Lenke til kommentar
vegghara Skrevet 11. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2013 Har du innebygget skjermkort du kan prøve? Nei har ikke det.. Ganske sikker på at det er skjermkortet, siden Nvidia kontroll panel ikke fungerer og skjermsparer ikke kan" kjøre fordi den krever et nyer skjermkort eller et som er kompitabelt med direct3D" og det skulle et GTX 680 støtte Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 11. mai 2013 Del Skrevet 11. mai 2013 Nå spør jeg kanskje litt dumt, men har du i det hele tatt spilt på pc'en før? Lenke til kommentar
vegghara Skrevet 11. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2013 Nå spør jeg kanskje litt dumt, men har du i det hele tatt spilt på pc'en før? Jeg spiller nesten ikke på pc, har ikke spilt på denne! Men det er ikke det jeg skal bruke det til heller. Mest film, bilder og tegninger.. Srevet mail til Koplett som leverte maskinen Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 11. mai 2013 Del Skrevet 11. mai 2013 (endret) Ok. Men hva bruker du gtx680 til, om du ikke spiller eller driver med redigering etc.? Endret 12. mai 2013 av MariusSR Lenke til kommentar
vegghara Skrevet 13. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2013 Takk for alle svar! Løst Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 13. mai 2013 Del Skrevet 13. mai 2013 Hva var problemet? Hvordan løste det seg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå