Netj Skrevet 10. mai 2013 Del Skrevet 10. mai 2013 (endret) Jeg hadd en Python bok men aldri liker å lese,,,nå begyner jeg å studere Python fra sist uka, og jeg finner at Python er mye lettere enn norsk ! Plutselig lurer jeg på 'Am I a nerd?' Endret 10. mai 2013 av Jin_ Lenke til kommentar
Quazer- Skrevet 11. mai 2013 Del Skrevet 11. mai 2013 Nå er jeg nysgjerrig på hvilken bok var det som ga deg denne motivasjonen? Selv ser jeg igjennom Khan Academy sine Python videoer. Mektig dyktig lærer han der. Lenke til kommentar
Netj Skrevet 11. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2013 Det er 'Beginning Python,from novice to professional' by Magnus Lie Hetland. Han prøver å være humor, men det er vanskelig Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 11. mai 2013 Del Skrevet 11. mai 2013 Det er få som klarer å blande humor og programmering. Men amerikanske forlag liker slikt. Python er et fint programmeringsspråk; jeg tror gjerne at det er lettere å lære enn norsk Lykke til med python-programmeringen og norsken. Lenke til kommentar
Netj Skrevet 11. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2013 Jeg gruer meg å lære norsk i siste tiden,,,for mye nye ordene.... Kansje er det bedre å lære noe nytt språk istedenfor nå-->Python Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 11. mai 2013 Del Skrevet 11. mai 2013 Det er 'Beginning Python,from novice to professional' by Magnus Lie Hetland. Han prøver å være humor, men det er vanskelig Er den bra? Lenke til kommentar
Netj Skrevet 12. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2013 Er den bra? hehe,Her er du. Faktisk vet jeg ikke. Fordi jeg har ikke leset mange bøkene om programming, bare en om C, en om C++. Det er greit å lese, ikke så kjedelig. Men vet du hva, egentlig er 'Magnus Lie Hetland' læreren i NTNU Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 12. mai 2013 Del Skrevet 12. mai 2013 Det stemmer, han er foreleseren min i algoritmer. Flink fyr. Jeg har den andre boken hans, Python Algorithms. Om den ikke er kjedelig er det vel positivt; man faller ikke fra. Lenke til kommentar
etse Skrevet 12. mai 2013 Del Skrevet 12. mai 2013 Det er 'Beginning Python,from novice to professional' by Magnus Lie Hetland. Han prøver å være humor, men det er vanskelig Ref: signaturen din: Man prøver ikke å være humor, man prøver å være morsom. Humor er evnen til å forstå hva som er morsomt. Lenke til kommentar
Netj Skrevet 12. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2013 Ref: signaturen din: Man prøver ikke å være humor, man prøver å være morsom. Humor er evnen til å forstå hva som er morsomt. Takk! Han er morsomt, han er i god humor. Er det riktig? Lenke til kommentar
etse Skrevet 12. mai 2013 Del Skrevet 12. mai 2013 (endret) Takk! Han er morsomt, han er i god humor. Er det riktig? Du vil si: "Han er morsom, så han har god humor". Altså humor er en egenskap du har, ikke noe du er. Endret 12. mai 2013 av etse Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 12. mai 2013 Del Skrevet 12. mai 2013 Det er for ordens skyld det samme på engelsk: "He is funny; he has a good sense of humour". Der funny er morsom og humor er, vel humour. Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 15. juni 2013 Del Skrevet 15. juni 2013 (endret) Kanskje Codecademy kan være nyttig? Har akkurat prøvd det selv, kunne faktisk tenke meg å lære meg Python eller Ruby (eller PHP eller C++ eller... the list goes on...). Python på Codecademy.com Jeg "hadd" en "Python bok" men "aldri liker å lese",,,nå begyner jeg å studere Python "fra sist uka", og jeg finner at Python er mye lettere enn norsk ! Rettelse (kronologisk rekkefølge): "Hadde", "Python-bok", "liker aldri å lese", "fra forrige uke av". Jeg "gruer meg å lære" norsk i siste tiden,,,for "mye nye ordene".... "Kansje" er det bedre å lære "noe nytt" språk istedenfor nå-->Python Rettelse (også kronologisk rekkefølge): "gruer meg til å lære", "mange ny ord", "kanskje", "et nytt". Endret 15. juni 2013 av Stian Aarskaug Lenke til kommentar
ApeBapsen Skrevet 22. juni 2013 Del Skrevet 22. juni 2013 Mine erfaringer i Python er så som så, men jeg kan en del, og ett sted har jeg jo begynt: - Fetteren min, som er utvikler, ga meg en bok for veldig lenge siden. Hello World het den. Det var ikke før i 13-14 års alderen jeg faktisk satt meg ned med boken, og jeg var storfornøyd. Den er ganske litt mer beregnet for barn heller enn voksene, men gi den et forsøk! Full av humor og gode eksempler - Senere oppdaget jeg codeacademy. Dette var en mer effektiv måte å lære på, selv om du noen ganger kan miste motivasjonen. Link til Hello World: http://www.manning.com/sande/ Link til Codeacademy: www.codeacademy.com Håper dette hjelper! Lenke til kommentar
ApeBapsen Skrevet 22. juni 2013 Del Skrevet 22. juni 2013 Kanskje Codecademy kan være nyttig? Har akkurat prøvd det selv, kunne faktisk tenke meg å lære meg Python eller Ruby (eller PHP eller C++ eller... the list goes on...). Python på Codecademy.com Codeadademy har ikke C++, C# eller noen av de større språkene Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 22. juni 2013 Del Skrevet 22. juni 2013 Codeadademy har ikke C++, C# eller noen av de større språkene Nei, det er synd. De har f.eks. Java som etter min mening er bortkastet å lære, Java-programvare er forsøpling (med forbehold om spissformulering). 1 Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 9. juli 2013 Del Skrevet 9. juli 2013 Nei, det er synd. De har f.eks. Java som etter min mening er bortkastet å lære, Java-programvare er forsøpling (med forbehold om spissformulering). De har ikke Java, men JavaScript. Stor forskjell. 1 Lenke til kommentar
g6wkFV6yfl_ Skrevet 9. juli 2013 Del Skrevet 9. juli 2013 Java som etter min mening er bortkastet å lære, Java-programvare er forsøpling (med forbehold om spissformulering). Nja, du kan begynne med å lære deg programmering først, så kan du finne ut av hva java faktisk er. Etterhvert vil du innse hvor ignorant du var 2013. 2 Lenke til kommentar
Foxboron Skrevet 9. juli 2013 Del Skrevet 9. juli 2013 Nja, du kan begynne med å lære deg programmering først, så kan du finne ut av hva java faktisk er. Etterhvert vil du innse hvor ignorant du var 2013. Eller du kan innse først som sist sannheten om at Java er et stort stykke dritt. Lenke til kommentar
ApeBapsen Skrevet 9. juli 2013 Del Skrevet 9. juli 2013 Eller du kan innse at kake er godt 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå