Cthulhu Skrevet 10. mai 2013 Del Skrevet 10. mai 2013 Googles nye karttjeneste gir deg et helt spesielt overblikk.Se hvordan verden har forandret seg Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 10. mai 2013 Del Skrevet 10. mai 2013 Once upon a time, there was a blue marble.... 1 Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 10. mai 2013 Del Skrevet 10. mai 2013 (endret) Trist å se på hvordan f.eks Amazonas blir ødelagt.. For en forferdelig art vi er! Endret 10. mai 2013 av Kjetil_90 3 Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 10. mai 2013 Del Skrevet 10. mai 2013 For en forferdelig art vi er! Hva kan man egentlig forvente av en gjeng hårløse primater? 3 Lenke til kommentar
rebjorn Skrevet 10. mai 2013 Del Skrevet 10. mai 2013 Aralsjøen har nærmest tørket ut, det gikk meg hus forbi, helt til jeg satt og så på kart for en stund siden. http://en.wikipedia.org/wiki/File:Aral_Sea_1989-2008.jpg Lenke til kommentar
netfrik Skrevet 11. mai 2013 Del Skrevet 11. mai 2013 (endret) *slettet* Endret 29. mai 2016 av netfrik Lenke til kommentar
Revox Skrevet 11. mai 2013 Del Skrevet 11. mai 2013 Det finnes bare en menneskerase. Begge deler er riktig å skrive. Da må du nesten utdype ordet "rasist" for meg. 2 Lenke til kommentar
Torpedo_Peter Skrevet 11. mai 2013 Del Skrevet 11. mai 2013 Det finnes bare en menneskerase. Begge deler er riktig å skrive. En rase er en befolkningsvariasjon innenfor en art, så nei. 1 Lenke til kommentar
Meridies Skrevet 11. mai 2013 Del Skrevet 11. mai 2013 En rase er en befolkningsvariasjon innenfor en art, så nei. Men det finnes jo bare en menneskerase, selv om det er feil å skrive art Lenke til kommentar
Torpedo_Peter Skrevet 12. mai 2013 Del Skrevet 12. mai 2013 (endret) Hva? Det er diskutabelt om de lokale befolkningsvariantene av mennesker er forskjellige nok til å vitenskapelig kunne kalles raser, men det er hvertfall ikke feil å kalle mennesket for en art. Endret 12. mai 2013 av Torpedo_Peter Lenke til kommentar
Meridies Skrevet 12. mai 2013 Del Skrevet 12. mai 2013 (endret) Hva? Det er diskutabelt om de lokale befolkningsvariantene av mennesker er forskjellige nok til å vitenskapelig kunne kalles raser, men det er hvertfall ikke feil å kalle mennesket for en art. Det jeg mente var at det finnes bare en menneskerase selv om det kan diskuteres som du sa; om mennesker er forskjellig nok til å kunne kalles raser, men at det vil bli feil å skrive at det finnes bare en menneskeart, hvis du skjønner hva jeg mener? Innlegget var kanskje litt dårlig formulert Endret 12. mai 2013 av Bassa. Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 12. mai 2013 Del Skrevet 12. mai 2013 (endret) Man ser lettere den større sammenhengen med slike tjenester. Fasinerende! Men trist å se hvordan vi mennesker er i stand til å rassere naturen rundt oss. Men kanskje dette kan være med på i større grad å sette fokus på bevaring av de viktige økosystemene her på jorden? Håper at dette er en tjeneste som kan bli videreutviklet. Kunne man f.eks. integrert den med google maps eller google earth? Men dette er kanskje vanskelig å få til, jeg har jo ikke peiling. Endret 12. mai 2013 av Enceladus Lenke til kommentar
Torpedo_Peter Skrevet 13. mai 2013 Del Skrevet 13. mai 2013 men at det vil bli feil å skrive at det finnes bare en menneskeart, hvis du skjønner hva jeg mener? Ikke helt. Så vidt jeg vet døde Neandertalerene ut for en stund siden, og da er det bare oss igjen ut av 'Homo'-artene. Lenke til kommentar
Meridies Skrevet 13. mai 2013 Del Skrevet 13. mai 2013 Ikke helt. Så vidt jeg vet døde Neandertalerene ut for en stund siden, og da er det bare oss igjen ut av 'Homo'-artene. Tror egentlig jeg bare forvirrer meg selv , jeg er enig i det du sier! 2 Lenke til kommentar
netfrik Skrevet 13. mai 2013 Del Skrevet 13. mai 2013 (endret) *slettet* Endret 29. mai 2016 av netfrik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå