ArildM Skrevet 10. mai 2013 Del Skrevet 10. mai 2013 (endret) Heisann trenger litt hjelp til hjemme nettverk. Men det er prøver og finne ut av hvordan får eg internett fra 1 router til en ander router osv trålaust. Til og fungere. + Er det mulighet og sette begrensning på internetten på den 1 trålause routere? Eg skal ha 25/25 oppe hos meg sjølv på min router, men trenger ca 5/5 nede på den andre routeren til leiligheten til tv/surfing. Sjå bilde er det letteste :-) Endret 10. mai 2013 av Doomguard Lenke til kommentar
Andey- Skrevet 10. mai 2013 Del Skrevet 10. mai 2013 (endret) Vil anbefale deg å benytte Powerline mellom de to ruterne, forutsatt at det er et greit strømanlegg i hus. Da du kun skal ha 5/5 til leiligheten, går det smertefritt med billigere adaptere ala slike: http://www.komplett....aspx?sku=771556 (om kost ikke er problem, har jeg selv best erfaring med Devolo sine) D-Link ruteren er da bare å sette opp som trådløs switch. Ang. hastighetsbegrensning blir det noe mer komplisert, men om det ikke er strengt nødvendig, så vil nok QoS'en i Asus-ruteren holde. Endret 10. mai 2013 av Andey- Lenke til kommentar
ArildM Skrevet 10. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2013 Eg har 2 stk slike homeplugg i stikk kontakten kan prøve dei ut da. Men har eget sikringskap osv i leiligheten, så trur d blir mye forstyrelser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå