FrihetensRegn Skrevet 1. juli 2013 Del Skrevet 1. juli 2013 Hvorfor skulle Høyre motta millioner far LO? Nei si det, helt unødvendig å motta penger fra en organisasjon som burde holdt seg politisk nøytral. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 1. juli 2013 Del Skrevet 1. juli 2013 Hvorfor skulle Høyre motta millioner far LO? Nå er det vel 35% av LOs medlemmer som sier de kommer til å stemme borgerlig da. Så det burde jo reflekteres i partistøtten sånn egentlig. NHO gir ikke penger til noe(n) partier lengre, siden de mente de ikke klarte å reflektere medlemmes interesser, siden medlemmene mener så mye forskjellig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 Nei si det, helt unødvendig å motta penger fra en organisasjon som burde holdt seg politisk nøytral. Hvorfor skulle den holde seg politisk nøytral? Det er en demokratisk styrt organisasjon der flertallet bestemmer hva midlene skal gå til. Mener du at NHO er politisk nøytral? Mener du at de skipsreder millardærene som gir penger til Høyre er nøytrale? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 NHO gir ikke penger til noe(n) partier lengre, siden de mente de ikke klarte å reflektere medlemmes interesser, siden medlemmene mener så mye forskjellig. Dem om det, men de mener at Høyre driver den mest næringsvennlige politikken. Der er de nok uenig med flere av sine store medlemsbedrifeter som historisk har foretrukket en arbeiderpartiregjering som skaper vekst og arbeidsplasser. Dette blir for enkelt og endimensjonalt. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 (endret) Poenget her var jo at de ikke gir pengestøtte, men oppfordrer medlemmene sine til å gi til selv. Mens LO er jo helt farget, de hører jo ikke på denne store delen som vokser stadig med medlemmer som stemmer borgerlig. Enkelt og endimensjonalt?! Javel, men det er fakta. Mener du at NHO er politisk nøytral? Mener du at de skipsreder millardærene som gir penger til Høyre er nøytrale? Siden disse menneskene gir som privatpersoner så har det da ingen ting med NHO å gjøre... Endret 2. juli 2013 av PatSharpX Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 Hvorfor skulle den holde seg politisk nøytral? Det er en demokratisk styrt organisasjon der flertallet bestemmer hva midlene skal gå til. Mener du at NHO er politisk nøytral? Mener du at de skipsreder millardærene som gir penger til Høyre er nøytrale? Så vidt jeg vet så har medlemmene ingen direkte stemmerett over LOs pengeutdeling. Hadde det vært øremerkede penger der velgerne selv kunne stemme over hvilke parti som fikk penger, så hadde det jo vært mye mer interessant ;-) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 (endret) Men som storting og regjering styrer på folkets vegne, bestemmer vel også styret i LO på medlemmenes vegne. Endret 2. juli 2013 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
Roger Roger Skrevet 4. juli 2013 Del Skrevet 4. juli 2013 Ganske enorme forskjeller, ja. http://www.vg.no/nyh...?artid=10111752 2 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 4. juli 2013 Del Skrevet 4. juli 2013 Må være bittert å være medlem i LO hvis man stemmer borgerlig Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 (endret) Valgkampstøtten diskuteres på generelt grunnlag i dagens dagsnytt 18 sending 18.15 ute i sendingen. http://tv.nrk.no/serie/dagsnytt-atten-tv/nnfa56073013/30-07-2013 Endret 30. juli 2013 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Ganske enorme forskjeller, ja. http://www.vg.no/nyh...?artid=10111752 Udemokratisk. Det burde være en maksgrense på hvor mye pengegaver det er lov til å motta. Si f.eks. 20 000 kr, og ikke noe mer. Eller ingen ting, da partiene burde stå likt før valget rent økonomisk. Om man da ikke mener at penger skal styre valget og valgresultatet da... Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 (endret) Nå er det vel 35% av LOs medlemmer som sier de kommer til å stemme borgerlig da. Så det burde jo reflekteres i partistøtten sånn egentlig. Noe som er ironisk: På den ene siden ønsker de arbeidsrettigheter ved å være medlem av en sosialistisk organisasjon, og på den andre siden ønsker de å ødelegge den ved å stemme på partier som ikke er mye interessert i arbeideres rettigheter og helst ser at arbeiderene ikke organiserer seg. Men det er vel fordi fagorganisasjonenes triumfer har sørget for at en stor andel av medlemmene / arbeiderene har en formue som de ikke ønsker å betale skatt av. Endret 7. august 2013 av Red Frostraven Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Valgkampstøtten diskuteres på generelt grunnlag i dagens dagsnytt 18 sending 18.15 ute i sendingen. http://tv.nrk.no/serie/dagsnytt-atten-tv/nnfa56073013/30-07-2013 At valgkampstøtten diskuteres, kan jo diskuteres...Selve støtten diskuteres jo ikke. Svensken argumenterer for at det er galt å donere penger til Høyre, mens det er rett og riktig av LO å gi penger til AP osv... Helt tragisk hele diskusjonen. Løsningen er selvsagt å fjerne hele pengegave ordningen. Da kan ingen kjøpe seg til makt (...) Men det nevnes ikke i debatten... Dårlig av statskanalen... Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Hvem var det som ønsket seg politisk reklame i alle mediekanaler igjen? Høyre eller venstresiden? Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Høyre er jo for ytringsfrihet så da vil jeg tro det er dem. Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Noe som er ironisk: På den ene siden ønsker de arbeidsrettigheter ved å være medlem av en sosialistisk organisasjon, og på den andre siden ønsker de å ødelegge den ved å stemme på partier som ikke er mye interessert i arbeideres rettigheter og helst ser at arbeiderene ikke organiserer seg. Men det er vel fordi fagorganisasjonenes triumfer har sørget for at en stor andel av medlemmene / arbeiderene har en formue som de ikke ønsker å betale skatt av. Si meg: Er du glad i å lyve? Hva slags rettigheter ønsker disse partiene du nevner å ødelegge? Det siste er også bare renspikket løgn, eller det er en missforståelse. (Jeg tar forbehold om at løgn ofte kan være missforståelser og ikke bevisste usannheter) Hvem var det som ønsket seg politisk reklame i alle mediekanaler igjen? Høyre eller venstresiden? Jeg ønsker meg det... Jeg ønsker meg reklame og mer fokus på politikk. Jeg ønsker at alle partiene skal komme til orde og få mulighet til å presentere seg i media på den måten de selv ønsker å presentere seg, og derfor er jeg: JA til politisk reklame. Men jeg er i mot pengestøtte til partiene. Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Høyre er jo for ytringsfrihet så da vil jeg tro det er dem. Og Venstre. Både Høyre og Venstre er enige om at det burde være lov med politisk reklame. Uansett, en funfact: Jeg hørte en reklame på radio for litt siden... Så er det da lov? Det var reklame for FrP. Jeg satt å kjørte bil da jeg stusset veldig over dette... (Det er åpenbart at det var reklame) Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Mange vil nok si at mye av den politikken til SV er jo veldig god reklame for høyresiden, men vil du gjøre den forbudt Red Frostraven? Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Åh... Jeg søkte å fant følgende i den sammenhengen: http://www.dn.no/forsiden/etterBors/article75359.ece Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Jeg regner med at det er slike reklamefilmer som denne jeg lenker til under som skremmer de venstreorienterte partiene: Arbeiderpartiet, Sosialistisk Venstreparti og Senterpartiet fra å tillate politisk TV-Reklame: http://www.youtube.com/watch?v=2o1qjtA8JaQ 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå