Gjest Slettet+9871234 Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 At valgkampstøtten diskuteres, kan jo diskuteres... Selve støtten diskuteres jo ikke. Svensken argumenterer for at det er galt å donere penger til Høyre, mens det er rett og riktig av LO å gi penger til AP osv... Helt tragisk hele diskusjonen. Løsningen er selvsagt å fjerne hele pengegave ordningen. Da kan ingen kjøpe seg til makt (...) Men det nevnes ikke i debatten... Dårlig av statskanalen... LO er en demokratisk organisasjon der flertallet bestemmer. Kanskje debatten i går vil gjøre deg litt klokere: http://tv.nrk.no/serie/dagsnytt-atten-tv/nnfa56080813/08-08-2013 Der er det også en intreressant diskusjon mellom Joans Gahr Støre og Bent Høie. Kos deg med fakta. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 Skatteflyktning gir til Erna RIKING: Allerede i 2001 flyttet Arne Fredly til Monaco for å slippe norsk skatt. Nå kaster han seg inn i den norske valgkampen med pengestøtte til Høyre. - Uproblematisk, svarer partiet. Høyre setter denne valgkampen ny rekord i pengegaver fra norske milliardærer og næringslivstopper. Blant partiets økonomiske støttespillere er investor og milliardær Arne Fredly. Fredly har av økonomiske årsaker bodd i skatteparadiset Monaco siden 2001. Skatteflyktningen, som ifølge Kapital er god for 1,6 milliarder kroner, er ikke å finne i de norske skattelistene, og betaler ikke en krone til norske myndigheter. I stedet gir han 100.000 kroner i støtte til Erna Solberg og Høyres valgkamp. - Monaco har de beste rammevilkårene for forretningsvirksomhet, og det er ingen skatt på inntekt, kapitalinntekt eller formue, sa Fredly om hvorfor han gjorde monegasker av seg til VG i 2008. Høyres generalsekretær Lars Arne Ryssdal ser ingen problemer med at partiet mottar penger fra Arne Fredly. Se også http://e24.no/naeringsliv/skatteflyktning-spytter-inn-i-hoeyres-valgkampkasse/21116622 Dette diskuteres i dagens dagsnytt 18 nyhetene med Arne Fredly selv til stede. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 Bare påpeke at dette dreier seg om en annen skatteflyktning 2 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 LO er en demokratisk organisasjon der flertallet bestemmer. Det er jo for f... ikke det som er poenget mitt! Jeg vil ikke at noen organisasjon skal kunne gi penger til politiske partier! Poenget mitt var at penger ikke burde styre noe som helst... Penger de kan bruke for å manipulere media til å fremme sine saker og sette de andre i skyggen osv. At noen partier har mange titalls millioner å drive valgkamp for enn andre, er slik jeg ser det ikke særlig bra for demokratiet... De store vil bare overdøve de små, og sånn får vi et fattig demokrati av... Man ser jo det i dag. Kun fokus på Høyre og AP i media... Kun et lite innslag med Venstre nå, men NRK har satt det opp på den måten at de later som om LO klubber Venstre ned helt på slutten, uten å la Venstre komme med motsvar, og så starter en ny sending. Profesjonell redigering kaller man det. Medier med klare politiske agendaer osv, er et resultat av disse 70 millionene som AP får i pengegaver av LO... Skal partiet få penger, så må det være av sine egne velgere gjenom en fastsatt medlemskontigent, og ikke av organisasjoner, og enkeltmennesker som vil forsøke å påvirke politikken i sin retning. (Særinteresser). Kanskje debatten i går vil gjøre deg litt klokere: http://tv.nrk.no/ser...0813/08-08-2013 Der er det også en intreressant diskusjon mellom Joans Gahr Støre og Bent Høie. Kos deg med fakta. Ja, jeg er klar over at NRK kun løfter frem AP og Høyre i valgkampen.Det underbygger bare det jeg har påstått så langt... Høyre og AP har mest penger, og får derfor kjøpt seg litt ekstra gode posisjoner i media... 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 Bare påpeke at dette dreier seg om en annen skatteflyktning Ja det er ikke deg. Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 Skatteflyktning gir til Erna Se også http://e24.no/naerin...pkasse/21116622 Dette diskuteres i dagens dagsnytt 18 nyhetene med Arne Fredly selv til stede. Vet du hva man kaller dette? - Det bør være direkte flaut for ethvert parti å bli finansiert av skatteflyktninger, mener Sigrid Jacobsen, leder i Tax Justice Network. Hun får støtte fra professor Oddbjørn Knutsen ved Institutt for statsvitenskap ved Universitetet i Oslo. - Det er naturligvis problematisk, og det er klart at mottakeren kan få problemer med troverdigheten dersom giveren ikke bor i landet eller bidrar økonomisk til fellesskapet her, sier Knutsen. Man kaller det sprøyt... Faen så dumme folk altså. Jeg blir så oppgitt, at jeg mister troen på menneskeheten. Når du først har et fuckings giversystem som tillater folk å gi, så hva faen er problemet? Hvorfor i helvete skal det være flaut å ta i mot penger fra noen? Snakk om hjernedøde tullinger! 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 10. august 2013 Del Skrevet 10. august 2013 Kultiver ditt språk unge mann og sammenlign ditt raseriutbrudd med det du har skrevet tidligere i denne tråden. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 12. august 2013 Del Skrevet 12. august 2013 - Det er naturligvis problematisk, og det er klart at mottakeren kan få problemer med troverdigheten dersom giveren ikke bor i landet eller bidrar økonomisk til fellesskapet her, sier Knutsen. Så det at jeg har gitt pengestøtte til Ron Paul er problematisk? Dette er bare sprøyt og tull. Kritikk for kritikkensskyld. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 12. august 2013 Del Skrevet 12. august 2013 Så det at jeg har gitt pengestøtte til Ron Paul er problematisk? Dette er bare sprøyt og tull. Kritikk for kritikkensskyld. Det gjelder en norsk skatteflyktning som gir pengestøtte til Høyre. Jeg vet ikke om personen stakk fra skatteregningen her i landet slik noen har hatt planer om å gjøre. Mest sannsynlig har vedkommende imidlertid dratt nytte av den norske velferdsstatens goder før han forlot landet. Ikke alle mener det er like lurt. Du får mene hva du vil. Det samme gjør jeg. Du har vel ikke rømt fra en skatteregning i USA? Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 12. august 2013 Del Skrevet 12. august 2013 Ut i fra sitatet til denne Oddbjørn Knutsen så sier han ikke mye om det, men er vel sikkert det han sikter til ja. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 12. august 2013 Del Skrevet 12. august 2013 Ut i fra sitatet til denne Oddbjørn Knutsen så sier han ikke mye om det, men er vel sikkert det han sikter til ja. Kan du presisere? Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 12. august 2013 Del Skrevet 12. august 2013 I avisen så siterer de kun dette: - Det er naturligvis problematisk, og det er klart at mottakeren kan få problemer med troverdigheten dersom giveren ikke bor i landet eller bidrar økonomisk til fellesskapet her, sier Knutsen. Her sies det ikke noe om skatteflyktning eller ei, men setter man det i kontekst med resten av artikkelen så er det nok det han mener. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 12. august 2013 Del Skrevet 12. august 2013 Her sies det ikke noe om skatteflyktning eller ei, .... Men det nevnes i denne http://tv.nrk.no/serie/dagsnytt-atten-tv/nnfa56080913/09-08-2013 debatten. Lenke til kommentar
ronaldinho97 Skrevet 12. august 2013 Del Skrevet 12. august 2013 (endret) Ja... Media. Det er også fordi de små per dags dato ikke har så kontroversiell hat eller elsk politikk som de andre som da skaper mye mer blest. Det er mange grunner til det... Det tror jeg ikke... Folk blir sterkt påvirket av media, og av propagandaen. Det er ganske klart hvem som får mest penger og som har størst propaganda-maskineri her i Norge. Det er Høyre og Arbeiderpartiet. Det er også derfor disse kommer best ut. Ikke pga politikken deres. Venstre har mye bedre politikk enn begge disse partiene... Det er heller ikke riktig. Noen gjør, andre ikke. FrPere tenker også på fritt marked, skattelette osv... "Fine ideer" ... Nei de største brauter mest, bråker mest, og får mest oppmerksomhet, og det er det som gjelder. Om du har god politikk eller ikke spiller liten rolle dersom du får oppmerksomheten til folk. Om du er karismatisk, eller har karismatiske ledere så hjelper det en god del. Jeg kan nevne eksempler i fleng, men man kan jo ta de religiøse lederne og enkelte trossamfunn som et eksempel på at tro, lære, ideologi ikke trenger å være fornuftig eller gjenomtenkt for å kunne bli superpopulært.... Det er dessuten sinnsykt mange som faller for svært simpel og billig retorikk, og løgn. Les deg opp på blant annet glittering generalities. Ord som rettferdighet, rettferdig fordeling, solidaritet, mangfold, samhold, skattelette for de få, skattefest, urettferdighet, ... I det hele tatt store ord. Fine ord kan gjøre politikken mer strålende enn hva den faktisk i virkeligheten er. Og det er store og fine ord som f.eks. AP bruker i valgkampen. Og Høyre er det partiet som får mest taletid til å kritisere APs negative sider, vica verca... Dette er de store, med mye penger og innflytelse... Folk flest har ikke tid eller interesse av å sette seg grundig inn i politikk slik mange av de som er på dette forumet, og stemmer derfor bare etter magefølelsen. Mange stemmer helt tilfeldig også... Så er det ikke til å komme fra at det eksisterer en drøss med dumme mennesker. Folk som er feilinformert og som har vrangforestillinger osv. Politiske vrangforestillinger er svært vanlige. Venstresiden har sine, høyresiden har sine, osv osv.... De største er alltid de som representerer landet politiske interesser. Det er et stort gap fra henholdsvis AP-29% høyre- 30% frp- 16% (cirka). til V som kjemper mot sperregrensen .Synes det er forunderlig at man ikke ennå har bestemt om man skal danne en regjering med FRP eller ikke. AP and Sv are BesT! Endret 12. august 2013 av ronaldinho97 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 12. august 2013 Del Skrevet 12. august 2013 De største er alltid de som representerer landet politiske interesser. Hvem er "landet"? Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 12. august 2013 Del Skrevet 12. august 2013 Kultiver ditt språk unge mann og sammenlign ditt raseriutbrudd med det du har skrevet tidligere i denne tråden. Er språket mitt for sterkt for den kristne sosialdemokraten med tilknytning til indremisjonen at han ikke klarer å dy seg med å påpeke det ufine språket til den hedenske debattmotstanderen? Hva er det med dere kristne og faen egenlig? Om man sier FAEN, så er jo ikke det et missbruk av Guds navn, som dere også mener er feil. Men et missbruk av fanden... Den djevelen dere tisser i buksa av å tenke på... Så hva er problemet ditt? Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 12. august 2013 Del Skrevet 12. august 2013 Så det at jeg har gitt pengestøtte til Ron Paul er problematisk? Dette er bare sprøyt og tull. Kritikk for kritikkensskyld. Dette er et valgkampstunt som er planlagt av de røde i lang tid... Blant annet for å legitimere seg selv og LOs overdrevne og overdimensjonerte økonomiske støtte til AP. Jeg håper og tror at AP taper så det synger i valget. Virkelig. De fortjener å sitte i opposisjon uten å bli hørt. Jeg håper at den nye borgerlige regjeringa avslår alt som kommer av forslag fra den kanten... Det gjorde nemlig de hele den perioden de har fått sitte.... De fortjener virkelig å tape nå! Folk flest er lei av AP.. Det var de forøvrig før valget sist gang også, da de borgerlige fikk flertall da også. Problemet da, var at de borgerlige ikke klarte å samarbeide, men nå blir det andre boller. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 LO-medlemmer og andre har fått en skattelette på fem milliarder fra 2005. Hvilke offentlige tjenester har blitt rammet av det skattelettet? Jeg trodde det ved å kjøpe seg tjenester av politikkere var korrupsjon, men i Norge er det bare LO og de rødgrønne. Lenke til kommentar
Lemongrass Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Det største problemet med Rødt og ekstrem sosialismen generelt er: Hvordan skal man bli motivert til å jobbe, når man uansett får det samme ved å stå utenfor arbeidsmarkedet? 1 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 16. august 2013 Del Skrevet 16. august 2013 (endret) De største er alltid de som representerer landet politiske interesser.Nei... Det er et stort gap fra henholdsvis AP-29% høyre- 30% frp- 16% (cirka). til V som kjemper mot sperregrensen .Synes det er forunderlig at man ikke ennå har bestemt om man skal danne en regjering med FRP eller ikke.Du syntes det er forunderlig at partiene ikke bestemmer seg for hva valgresultatet skal være før valgdagen? Om du tar alle småpartiene og legger de i sammen, så vil de bli større enn AP. De vil bli større enn Høyre. Det sier jo litt om hvordan du argumenterer. AP and Sv are BesT!No AP and SV are the shittest. They are fucking retarded... De er de verste partiene vi har i Norge, sånn rent bortsett fra de som ligger til venstre for dem igjen... Endret 16. august 2013 av turbonello Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå