:utakt Skrevet 10. mai 2013 Del Skrevet 10. mai 2013 Jeg syns det er moro å lese om nye telefoner. Jeg vet ikke helt hvorfor, men det er sikkert fordi jeg er mann og liker gadgets. :-) Det går lenge mellom hver gang jeg faktisk kjøper noe nytt, men av å lese her skjønner jeg at det er mange som brenner etter å bytte ut toppmodellen fra forrige kvartal med siste nytt. Hva er det som trigger denne kjøpelysten? Hva er det som er så fundamentalt nytt fra f.eks S3 til S4 som forsvarer nytt innkjøp? Kom gjerne trekkende med en haug specs, men hvorfor er prosessor X overlegent bedre enn Y i hverdagsbruken med ringing, sms og surfing? Med andre ord, hvorfor skal jeg oppgradere fra min Desire S til noe nyere? Det eneste jeg kan si jeg savner på telefonen min er bedre batteri, og det ser jeg er jevnt over like dårlig på dagens modeller, så det er liten vits i å bytte pga det. Er det egentlig bare "lyst på en ny dings"-effekten som slår ut når ny telefon blir kjøpt inn? :-) 2 Lenke til kommentar
Battaman Skrevet 10. mai 2013 Del Skrevet 10. mai 2013 Ligger mye i "ny dings" faktoren ja, var hovedgrunnen til at jeg kjøpte meg 7'' tablet, selv om jeg alt hadde 10'', laptop og telefon. Ellers passer jeg nok ikke inn i den gruppen du vil ha svar fra Byttet ut min Desire S med en Note 2 til jul, var da drittlei at Desiren var treg, lite responsiv, ikke hadde internminne, var liten, kjørte Gingerbread etc. Lenke til kommentar
Slai Skrevet 10. mai 2013 Del Skrevet 10. mai 2013 Ny dings pluss savnet funksjonalitet, for min del. Bytter mye. MYE. =p Lenke til kommentar
fenele Skrevet 10. mai 2013 Del Skrevet 10. mai 2013 'Consumerism'. Trangen til å kjøpe noe nytt hele tiden. Innen kritisk teori brukes begrepet ofte for å beskrive et samfunn hvor materielt forbruk har tatt over for andre verdier som sentralt lykkebærende element. Dette verdiskiftet beskrives som ødeleggende både for enkeltindividet og for samfunnet i sin helhet, både på et psykisk og fysisk plan. src wikipedia Noen filmer du kan se: http://youtu.be/-QI2oJYsjeQ http://youtu.be/aF9Pv6HfoEA Lenke til kommentar
*F* Skrevet 10. mai 2013 Del Skrevet 10. mai 2013 Har fremdeles S1, ser ikke helt greia med å bytte ut i s2, s3 eller s4 Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 10. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2013 Markedsføringsdelen av det skjønner jeg, skape behov hos forbrukeren osv, men det er interessant å være vitne til likevel. Sony er inne på noe smart med å gjøre telefonene vanntette, det er noe som gjør at de tydelig skiller seg fra konkurrentene. Men alt dette andre, appene virker nok like greit om telefonen har quadcore eller hardcore ... Verden vil bedras, heter det ... :-) Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 10. mai 2013 Del Skrevet 10. mai 2013 Bytta ut S2 med S4, fordi jeg syns skjermen på s2 ble for liten, og den begynte og bli treg. Også er det alltid gøy med noe nytt. Lenke til kommentar
Slai Skrevet 10. mai 2013 Del Skrevet 10. mai 2013 (endret) Appene virker nok like greit, men med mer maskinvare kommer større og kraftigere spill og muligheter. Feks flere sensorer, multiwindow og slikt.. En n95 kjører feks meldingsappen like greit som en HTC One, men takler ikke helt Modern Combat 4. Hvorvidt noe av dette er NYTTIG er jo en annen sak. Det kan jo diskuteres, men igjen kan hele konseptet med smartmobiler helt klart diskuteres hvorvidt er fornuftig i det hele tatt. Endret 10. mai 2013 av Slai Lenke til kommentar
Trøpedal Skrevet 10. mai 2013 Del Skrevet 10. mai 2013 Har fremdeles S1, ser ikke helt greia med å bytte ut i s2, s3 eller s4 Jeg har iPhone 4, og jeg tenkte a beholde den til den siste tilgjengelige oppdateringen, selv om den er litt treg ved oppdatering av tunge spill. Lenke til kommentar
SaReX Skrevet 10. mai 2013 Del Skrevet 10. mai 2013 Å bytte til nyere telefon handler nok mer om interesse, snarere enn behov som du skriver. Jeg byttet fra Iphone 4 til Samsung S4 fordi batteriet på Iphonen begynte å bli veldig dårlig. Samt at jeg ønsket meg en større skjerm for visning av nettsider. Det som er det mest interessante er at mobilteknologien har tatt kjempesteg de siste årene. Kameraene kan etter min mening fint erstatte kompaktkameraer, musikk kvaliteten er så bra at mp3 spillere er unødvendig (Egne små er fine til trening , bildekvaliteten er så skarp og fin at den er bedre enn på mange tver. Så mobiltelefoner er utrolig spennende å følge med på. Lenke til kommentar
eddott Skrevet 10. mai 2013 Del Skrevet 10. mai 2013 (endret) Jeg bytter som regel når jeg begynner å irritere meg daglig over ting med telefonen. Som regel har dette vært intern lagringsplass som fylles opp, apper som bruker lang tid på å starte, eller mangel på nye funksjoner jeg ønsker å bruke. Da begynner jeg å lete etter tilbud på mobiler som er raskere, har mer lagringsplass og flere funksjoner. Det eneste jeg kan si jeg savner på telefonen min er bedre batteri, og det ser jeg er jevnt over like dårlig på dagens modeller, så det er liten vits i å bytte pga det. Derfor går jeg stort sett alltid etter mobiler med utskiftbart batteri. Nå har jeg en S3 i9305 med 3000 mAh batteri, og er veldig fornøyd med den. Endret 10. mai 2013 av eddott Lenke til kommentar
hean Skrevet 10. mai 2013 Del Skrevet 10. mai 2013 Lyst på Sony Experia Z fordi den er digg og vanntett.... Har iPhone 4S fra før... jobbtelefon. Lenke til kommentar
felicity Skrevet 10. mai 2013 Del Skrevet 10. mai 2013 Min iPhone 4S fikk en litt dramatisk vannskade for noen dager siden, så jeg bestilte iPhone 5 istedenfor en ny 4S. Egentlig bare for å gi meg selv plaster på såret ved å tilfredsstille «ny dings»-behovet. Jeg hadde veldig tvilsomt oppgradert hvis det ikke var for vannskaden. Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 11. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2013 Skader blir noe annet, hvis mobilen går i stykker er det logisk å kjøpe en ny. Eddott, du nevnte nye funksjoner. Kan du utdype litt? Lenke til kommentar
mandela Skrevet 11. mai 2013 Del Skrevet 11. mai 2013 Kanskje utskiftingsgraden reduseres nå som telefoner i midend+ segmentet er *bra nok* for de fleste til å vare en god stund, slik som PC-ene har vært de siste årene, det som er annerledes i forhold til PC er blant annet at produsenten av hardware i stor grad bestemmer om konsumenten får en operativsystemoppgradering eller ikke. Tenk deg hvis du ikke enkelt kunne oppgradere Ubuntu eller Windows fordi produsenten av PC-en ikke sender deg den og det er eneste enkle måten å oppgradere på. Lenke til kommentar
hean Skrevet 11. mai 2013 Del Skrevet 11. mai 2013 Kanskje utskiftingsgraden reduseres nå som telefoner i midend+ segmentet er *bra nok* for de fleste til å vare en god stund, slik som PC-ene har vært de siste årene, det som er annerledes i forhold til PC er blant annet at produsenten av hardware i stor grad bestemmer om konsumenten får en operativsystemoppgradering eller ikke. Tenk deg hvis du ikke enkelt kunne oppgradere Ubuntu eller Windows fordi produsenten av PC-en ikke sender deg den og det er eneste enkle måten å oppgradere på. Nå er vel bytte avhardware utelukkende for å oppgradere software en elendig grunn for å bytte telefon... at det er det som utgjør forskjellen i tillegg til alt annet kan være forståelig. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 11. mai 2013 Del Skrevet 11. mai 2013 Nå er vel bytte avhardware utelukkende for å oppgradere software en elendig grunn for å bytte telefon... at det er det som utgjør forskjellen i tillegg til alt annet kan være forståelig. Spørs for hvem, kryptering av minnet er f.eks. ikke tilgjengelig i den mest utbredte Android versjonen, og kan i visse situasjoner være grunn nok til å oppgradere hardware. Lenke til kommentar
eddott Skrevet 12. mai 2013 Del Skrevet 12. mai 2013 Skader blir noe annet, hvis mobilen går i stykker er det logisk å kjøpe en ny. Eddott, du nevnte nye funksjoner. Kan du utdype litt? Jeg tenkte på ting som støtte for NFC, trådløs lading og LTE. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå