Tmz Skrevet 10. mai 2013 Del Skrevet 10. mai 2013 Åpnet pcen og fjernet litt støv nå for et par timer siden, og når jeg skulle starte denn opp igjen så fungerer den ikke. Det som skjer når jeg skrur den på er at vifter og alt starter som normalt, jeg får opp "hovedkort skjermen" og der stopper det. Selv om jeg lar den stå i 5 minutter sitter den fortsatt igjen på hovedkort skjermen, prøver jeg å trykke delete eller f12 eller hva det nå enn var for å komme inn i bios skjer det ingenting. Jeg har vært borti at mye komponenter i datamaskinene mine har røket tidligere, men flesteparten av gangene har det vært en ganske smal sak og finne ut hvilke. I dette tilfelle skjønner jeg ingenting, jeg mistenker hovedkortet, men da ville vel ikke pcen startet i det hele tatt? Når jeg åpnet pcen var det først og fremst skjermkortet jeg var mest borti, jeg fjernet også kjøleribba til cpu og rengjorde denne, men kan ikke skjønne at det skal ha noe å si. En annen ting var at skjermkortet mistet kontakt med hovedkortet mens pcen var igang fordi det ikke er skrudd fast, men dette skal vel ikke ha noe å si? Jeg har en tilsvarende pc hjemme der jeg bor og tenkte jeg skulle se om jeg klarte å skru sammen en pc som fungerer ved hjelp av disse 2, noen tips ? Lenke til kommentar
Bjoolz Skrevet 10. mai 2013 Del Skrevet 10. mai 2013 (endret) Er du heldig så trenger du bare å cleare cmos. Ta ut cmos batteriet i 10-15 sekunder eller hvis hovedkortet ditt har en egen knapp/kombinasjon for dette kan det også brukes. En annen ting var at skjermkortet mistet kontakt med hovedkortet mens pcen var igang fordi det ikke er skrudd fast, men dette skal vel ikke ha noe å si? Er du uheldig så kan hovedkortet/skjermkortet/begge ha blitt ødelagt av dette. Endret 10. mai 2013 av Bjoolz Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 10. mai 2013 Del Skrevet 10. mai 2013 (endret) Gjør som beskrevet i det første innlegget i denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1073989 Endret 10. mai 2013 av mobile999 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå