JuC1y Skrevet 10. mai 2013 Del Skrevet 10. mai 2013 Hei! Jeg har nå lett etter min første bil en god stund, og nå falt interessen min for denne Audi A6 http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=41031338 Lurer bare på om dette er et godt kjøp? Ettersom den har kjørt en del, og har et par feil osv. Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 10. mai 2013 Del Skrevet 10. mai 2013 (endret) Fin bil det, har faktisk kjøpt lignende modell nå nettopp bare 2 år nyere. Synes prisen var bra, men hvis mansjetten forran har ryket så er det ganske stor sjanse for at drivknuten også kan ryke nå og det koster 2-3k ekstra. Prisen var bra, men den hadde jo ikke så mye utstyr akkurat. Ser ut som den er bruktimportert ettersom den ikke har varme i setene, men det betyr vel ikke allverden. Ville ringt vegvesenet å hørt på hva KM stand var ved forrige eu kontroll. Dette er jo faceliften av forrige modellen, så understellet er blitt forsterket i forhold til det som var på den forrige modellen. Min har faktisk orginal forstilling bortsett fra bærekulene v, og den har gått 195 000km. edit: Ser at den har fri omreg avgift som betyr at eier kun har hatt bilen i under 2 måneder, så du får spørre hvorfor han skal selge den i løpet av så kort tid.. Endret 10. mai 2013 av Nikkor Lenke til kommentar
JuC1y Skrevet 10. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2013 Takk for respons! Eier sier at han skal selge bilen, fordi han har kjøpt samme bil i nyere modell nå. Han sier at han har hatt bilen i 8 år, kan det stemme? Burde jeg få eieren til å fikse alle feilene før jeg kjøper den? Eller prute til en pris som er rimelig for meg slik at etter at jeg har fikset den så blir summen 60 tusen. Lenke til kommentar
SuperBlackBird Skrevet 10. mai 2013 Del Skrevet 10. mai 2013 (endret) Hvor lenge han har hatt den får du se i vognkort når du ser på bilen. På fremsiden står det "registrert på eier *DATO*". Hør om eier vil påkoste den reparasjonen før han selger bilen, evt bare slå av litt på prisen. Å kjøpe bil som er gått rundt 150.000KM les: KAN være skummelt, da det ofte er endel servicer som må gjøres som hoper seg opp rundt den km. stand. Trenger ikke nødvendigvis være det, men ofte. 1.9TDI har litt grov gange, men er ellers en veldig kurrant motor. Deler kjøper du forresten billig på Ebay og Biltema, drit i mekonomen, meca og den skiten der. Det er ofte sinnsykt høyere priser på deler der. Ellers var den bilen traust hva angår utstyr. Men da er det vertfall mindre som kan gå i stykker. Ser det er en stygg slitasje ved lysbryteren til venstre for rattet. Slikt drar vertfall ned inntrykket litt for min del. Men kan vel skiftes ut det panelet også Sjekk rust i nedkant av dørene bak og ved listene. Se også på bakluken etter korrosjon. Endret 10. mai 2013 av SuperBlackBird Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 10. mai 2013 Del Skrevet 10. mai 2013 Takk for respons! Eier sier at han skal selge bilen, fordi han har kjøpt samme bil i nyere modell nå. Han sier at han har hatt bilen i 8 år, kan det stemme? Burde jeg få eieren til å fikse alle feilene før jeg kjøper den? Eller prute til en pris som er rimelig for meg slik at etter at jeg har fikset den så blir summen 60 tusen. Fri omreg gjelder bare hvis den har blitt omreg for under 3 måneder siden, men det kan hende han mener at han betaler omregistreringen..Den er på 5 664kr som du får regning på av statens vegvesen. Hva slags naf test er det han har hatt? Prisen synes jeg er OK, hvis du får den for 58.000kr og reperasjonene koster 7000kr, altså 65000kr er det jo et godt kjøp, så fremt naf testen sier at alt annet er bra og servicer er fulgt. Den ble levert med 131hk som standard, men kan chippes til 170hk. 1 Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 10. mai 2013 Del Skrevet 10. mai 2013 Ser det er en stygg slitasje ved lysbryteren til venstre for rattet. Slikt drar vertfall ned inntrykket litt for min del. Men kan vel skiftes ut det panelet også Ja, det er sykt irriterende, koster 300-400kr på ebay. Problemet er det samme på a/c panelet, og det ser ut som denne har utslitte - og + knapper i tillegg, ser ganske stygt ut, men men. Lenke til kommentar
JuC1y Skrevet 10. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2013 Er litt redd for at det skal dukke opp en del feil spesielt etter 150 000 km! Har du noe erfaring med dette, Nikkor? Ettersom bilen din har kjørt nesten 200 000 km. Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 10. mai 2013 Del Skrevet 10. mai 2013 (endret) Er litt redd for at det skal dukke opp en del feil spesielt etter 150 000 km! Har du noe erfaring med dette, Nikkor? Ettersom bilen din har kjørt nesten 200 000 km. Synes ikke det er noe ille. De fleste på finn har jo gått mye lenger, og deler til den er ikke dyrt i det hele tatt. Masse utvalg på alt egentlig. Klart ting kan gå i stykker, men det bør du jo også ha med i budsjettet ditt, men det kan jo skje på alle biler. Viktigste er jo at den har fulgt alle servicer og blitt tatt vare på. Turboen kan jo f.eks ryke, men det er jo ikke verdens undergang, koster rundt 3500kr på ebay for ny. Din har jo i tillegg manuell, så da slipper du tenke på at multitronic kassen som min har skal ryke. Har som sagt nesten ikke blitt byttet noenting på min, har sjekket service historikken hos møller. Eneste som er byttet er bremser, en foring bak og hjernen til girkassen. Hadde bare kjørt på jeg om du liker bilen! Endret 10. mai 2013 av Nikkor Lenke til kommentar
JuC1y Skrevet 10. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2013 Okei! Takk for hjelpen Er det ikke slik at Audi har mye dyrere deler enn andre biler osv? Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 10. mai 2013 Del Skrevet 10. mai 2013 Okei! Takk for hjelpen Er det ikke slik at Audi har mye dyrere deler enn andre biler osv? Orginale deler er jo ganske dyrt, men du må jo ikke ha det. Finnes masse forskjellige leverandører som leverer deler til den bilen der. Her finner du alt du trenger: http://www.skruvat.no/default.aspx http://www.bildeler.no/ Brukte deler finner du her: http://www.nbfbildeler.no/?AspxAutoDetectCookieSupport=1 Ellers så ligger alt du trenger på ebay. Lenke til kommentar
JuC1y Skrevet 10. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2013 Okei! Tusen takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå