Warrior350 Skrevet 10. mai 2013 Del Skrevet 10. mai 2013 Hei! Er russ i år og i den anledning har jeg russebil. Er en GMC Vandura 3500, diger slødde med 6,2 l V8 diesel. Spørsmålet mitt er; den gauer noe jævlig med blårøyk når vi starter og ruser den på tomgang idet vi slepper gassen. Da vikjører bilen er det ikke tegn til røyk, kun litt iblant da vi slepper opp gassen og turtallet går ned. Har nylig bytta olje og oljefilter på bilen. Noen som har noe forslag til hva detta kan væra? Har hørt om noe ventiltetninger som kanskje ikke er helt på topp? Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 10. mai 2013 Del Skrevet 10. mai 2013 Blårøyk er olje. Dette skyldes nok dårlige ventiltetninger, disse kan byttes. Det er som regel ingen fare med å kjøre rundt en stund med en slik feil, så jeg ville ikke vært veldig bekymret. Sørg for å peile olje hver gang dere fyller diesel, og sørg for at det ligger mellom max og min til en hver tid. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 10. mai 2013 Del Skrevet 10. mai 2013 Dårlige ventiltetninger gjør at det renner olje ned i forbrenner og kommer ut som blå/sort røyk når bilen har stått en stund. Hadde dette på min gamle KIA. Men det holder nok ut russetiden, så lenge bilen er godkjent. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå