Gå til innhold

virus foresaker crash før anti-virus blir ferdig

Anbefalte innlegg

hei

jeg har slitt med at jeg ikke får den selvbygde til å bli ferdig med å konfigurere windows oppdateringer. den var konstant stuck på enten 32, 36, 53 eller 76% da jeg kobla ut all form for internett ble den ferdig. etter ca 30 til 20 min vil pcn alltid crashe, alt fryser. om ikke dette skjer så skyter CPU-forbruket til 100% (og jeg bruker intel i7 2600k) og den lagger så jævlig at dne blir ubrukelig. jeg har lasta ned endel anti-virus-programmer: anti malwarebytes, microsoft security essentials, kaspersky, avast etc men ingen av programmene rekker å bli ferdig før pcn kræsjer og jeg må reboote. jeg har lasta ned avast og kjører boot-scan, men da er også skjermbilde svart (veldig beleilig for et virus sant?)

jeg tenkte at det vil funke å starte pcn i safe mode, men om jeg spammer delete-tasten/F8 så forblir skjermen bare svart etter at den har skrudd seg på. om jeg ikke spammer disse tastene booter den med en virusinfeksjon. virker som eneste løsning er å reinstallere og formatere windows?

specsa til pcn:

Intel Core? i7 Quad Processor i7-2600K

Corsair Vengeance. DDR3 1600MHz 4GB CL9 x4, tilsammen 16 gb minne

ASUS P8P67 PRO, Socket-1155

Crucial RealSSD C300 2,5" 64GB

Corsair SSD Force Series F120A, 120GB

NZXT HALE 90 Series 1000W PSU

XFX Radeon HD 6950 2GB GDDR5

HIS Radeon HD 6950 2GB GDDR5

NZXT Phantom Big Tower Hvit

plus dvd reader/writer, aner ikke hvordan. og en standard 300gb disk med 7200 rp. (disse klarer ikke pcn lenger å "finne")

jeg rekker altså kun å kjøre "quick scans" for å søke gjennom pcene med anti-virus-programmer. etter ca 10 minutter crasher den og da er de fleste anti-virus-programmene 70% ferdige.

for meg virker det som om den eneste løsningen er å formatere HDD'ne og så reinstallere windows. dette er dog jævlig upraktisk siste uka før eksamner begynner. har noen noen andre ideer?

edit: kjøre windows restore på laptoppen og det virker som om det gjorde susen. den selbygde derimot hjelper de tikke, og jeg kan bare restore den til senest et par dager siden, kan godt hende at den hadde infeksjonen da og virker det som

dds.txt

attach.txt

Endret av corwera
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Velg deg ut en av pc'ene og gjør følgende:

Forsøk å laste ned og kjøre

dds.scr og post begge loggene som den lager.

Ikke rediger (bort) noe i loggene.

Hvis du ikke får lastet ned eller kjørt programmet så skriver du bare det.

gjort det nå. takk for svar

Lenke til kommentar

Stemmer det at du kjører hele tre(!) antivirus? Både Microsoft Security Essentials, avast og avg antivirus?

Mer enn en antivirus installert kan være kilde til mystiske symptomer.

Jeg anbefaler at du:

-avinstallerer AVG 2013 og avast antivirus

-restart maskinen

-kjør AVG Remover

-restart maskinen

Oppsto problemene med maskinen før du installerte mer enn en antivirus?

Avinstaller uansett to av de tre antivirusprogrammene.

Endret av mobile999
Lenke til kommentar

:hmm: som mobile999 sier, å kjøre 3 antivirus programmer samtidigt er å spør om problemer!

jeg trodde folk var mer opplyst for tiden!

behold Microsoft Security Essentials, den er mer en nok!

lykke til

Endret av p@ge
Lenke til kommentar

Har du fremdeles disse problemene etter at du har fjernet alle unntatt en antivirus?

Hvilken versjon er bios?

:hmm: som mobile999 sier, å kjøre 3 antivirus programmer samtidigt er å spør om problemer!

jeg trodde folk var mer opplyst for tiden!

behold Microsoft Security Essentials, den er mer en nok!

lykke til

Stemmer det at du kjører hele tre(!) antivirus? Både Microsoft Security Essentials, avast og avg antivirus?

Mer enn en antivirus installert kan være kilde til mystiske symptomer.

Jeg anbefaler at du:

-avinstallerer AVG 2013 og avast antivirus

-restart maskinen

-kjør AVG Remover

-restart maskinen

Oppsto problemene med maskinen før du installerte mer enn en antivirus?

Avinstaller uansett to av de tre antivirusprogrammene.

jepps, jeg installerte flere for å få mer representativt resultat. dette oppstod lenge før jeg installerte alle anti-virus-programmene. det virker som om det er noe som får programmer og pcn-selv til å crashe. jo mer resursser pcn bruker jo kortere tid tar det.

jeg kommer ikke i bios. skjermen er bare svart om jeg trykker på F8 eller delete, uansett hvor lang tid det tar. selv om jeg resatte BIOS.

nå har jeg fjerna alt annet enn MSE. selv om jeg personlig likte avast og avg bedre :p begge har sine fordeler og ulemper. avast kjører boot-scan og AVG kan bli veldig følsomt og finne mye rart.

fortsatt crasher pcn i ny og ne fortsatt...

Lenke til kommentar

Det er mulig å fortsette å lete etter malware med spesialverktøy for dette, men jeg tror det er riktigere å feilsøke hvorfor du ikke kommer inn i bios.

Hvilken versjon er bios? << Ikke glem

Installerte du Windows på nytt uten formatering nylig (den 29. april)?

Kan det være slik at de to skjermkortene fra forskjellige leverandører skaper en konflikt i bios. Du nevnte noe om at du av og til må ta de ut og installere windows på nytt i den andre tråden din. Jeg vil her foreslå at du tar ut XFX kortet for å se hvordan pc'en oppfører seg ved oppstart. Er det mer normalt? Fungerer "F8-metoden" med ett skjermkort? Kommer du inn i bios? Etc...

Endret av mobile999
Lenke til kommentar

beklager seine svar på det sterkeste. har hatt to eksamner på to dager så har ikke tatt meg tid til "barnet" mitt.

> Crucial RealSSD C300 2,5" 64GB

> Corsair SSD Force Series F120A, 120GB

Har du oppdatert firmware på disse? Dette kan også være en feilkilde.

ikke som jeg kan huske. jeg har lest litt på det, og virker som om jeg ikke kommer til å få gjort det heller. cd-driven er fucka (pcn "finner" den ikke, selv om den åpner og lukker seg og helt tydelig kjører), og jeg kommer ikke inn i bios for å forandre på boot options - ergo kan jeg ikke bruke USB-pinne heller.

noen tips?

Det er mulig å fortsette å lete etter malware med spesialverktøy for dette, men jeg tror det er riktigere å feilsøke hvorfor du ikke kommer inn i bios.

Hvilken versjon er bios? << Ikke glem

Installerte du Windows på nytt uten formatering nylig (den 29. april)?

Kan det være slik at de to skjermkortene fra forskjellige leverandører skaper en konflikt i bios. Du nevnte noe om at du av og til må ta de ut og installere windows på nytt i den andre tråden din. Jeg vil her foreslå at du tar ut XFX kortet for å se hvordan pc'en oppfører seg ved oppstart. Er det mer normalt? Fungerer "F8-metoden" med ett skjermkort? Kommer du inn i bios? Etc...

da jeg installerte windows måtte jeg formatere en disk (husker ikke hvilken), men syns å huske at den ikke installerte på den likevel. husker ikke helt. burde jeg slette alle de gamle windows-filene fra alle harddisker? har jo installert windows noen ganger og da lager pcn bare en backup som heter windows.old

gammel versjon av bios, har prøvd å oppdatere, men da får jeg feilmelding som indikerer at jeg har valgt feil versjon "image registry check failed" (selv om jeg har prøvd både P8P67 REV og uten REV).

bruker nå bare XFX og ja faktisk! da kommer jeg til bios-menyen. hva vil du ha meg til å gjøre her?

Endret av corwera
Lenke til kommentar

beklager seine svar på det sterkeste. har hatt to eksamner på to dager

bruker nå bare XFX og ja faktisk! da kommer jeg til bios-menyen. hva vil du ha meg til å gjøre her?

Ikke noe problem.

Jeg vil ikke at du skal gjøre noe i bios. Sjansen er nå stor for at F8-metoden også virker, noe som egentlig var målet.

Hva med cd-drevet og hva med windows? Virker cd-drevet og er windows uten crash nå som konflikten som påvirket bios er fjernet?

Endret av mobile999
Lenke til kommentar

Ikke noe problem.

Jeg vil ikke at du skal gjøre noe i bios. Sjansen er nå stor for at F8-metoden også virker, noe som egentlig var målet.

Hva med cd-drevet og hva med windows? Virker cd-drevet og er windows uten crash nå som konflikten som påvirket bios er fjernet?

cd-driven er ikke å bli funnet av windows. om jeg derimot går på start>høyreklikk på min pc>manage så finner den både alle cd-driver og HDD.

pc kræsjer ikke lenger, men jeg vil da fortsatt kunne bruke begge GPU..

Lenke til kommentar

Fungerer F8-metoden? Får du også startet maskinen i sikkermodus? Dette er viktig informasjon siden noen malware deaktiverer dette.

Når det gjelder cd-drevet og skjermkortene så er dette utenfor mitt ekspertiseområde. Eneste jeg kommer på å foreslå er å oppdatere bios. Siste versjon er 3602.

http://www.asus.com/...ort_Download_30

finner ikke safe mode... ikke at jeg er noob, men jeg kommer i asus' advanced boot-menu der det ikke er et valg, eller så kommer jeg bare til boot-priority (altså fra hvilken disk e.l.).

i safe mode så kræsjer microsoft security essentials og malwarebytes.

får BSOD for de som jeg er intressert i det, der slik jeg får mulighet til å komme i safemode

Lenke til kommentar

Får du opp "Repair Computer" (Reparer datamaskinen) eller lignende i advanced boot menu? Får du startet maskinen i dette moduset og startet Command Prompt?

Hvordan var det igjen, har du installasjons cd eller usb?

får det, men den får ikke gjort noen ting.

har usb, bruker windows' installasjons iso som microsoft har lagt ut selv. alt du trenger er da lisensen til din versjon av windows.

Lenke til kommentar

Jeg foreslår å forsøke dette, instruksjoner på engelsk følger:

• Download FRST64 to a USB flash drive.
  • Plug the USB drive into the infected machine.

Boot your computer into Recovery Environment

• Restart the computer and press F8 repeatedly until the Advanced Options Menu appears.
  • Select Repair your computer.
  • Select Language and click Next
  • Enter password (if necessary) and click OK, you should now see the screen below ...

W7InstallDisk2.png

• Select the Command Prompt option.
  • A command window will open.
    • Type notepad then hit Enter.
    • Notepad will open.
      • Click File > Open then select Computer.
      • Note down the drive letter for your USB Drive.
      • Close Notepad.

[*]Back in the command window ....

• Type e:/frst64.exe and hit Enter (replace e: with the drive letter for your USB drive)
    • FRST will start to run.
      • When the tool opens click Yes to disclaimer.
      • Press Scan button.
      • When finished scanning it will make a log FRST.txt on the flash drive.
      • Please post me the log.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...