Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Vondt øverst i tannkjøttet, hva kan det komme av?

Windoge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det høres ut som om du har fått en infeksjon i munnen - i tannkjøttet og du bør oppsøke tannlege SNAREST mulig for å få oppklart hva dette kan være. Du vil antgakelig bli satt på antibiotikakur i første omgang, samt utredelse og røntgenbilder. Hull er det neppe, men infeksjon av bakterier som finnes i munn og svelg.

Lenke til kommentar

:p

Men sånn helt seriøst. Etter at jeg begynte klarer jeg ikke å la vær å bruke det. Det føles ikke rent hvis jeg ikke bruker tanntråd og jeg merker hver eneste bit som sitter mellom tennene og blir gal hvis jeg ikke får den vekk.

Vanlig tanntråd er slitsomt å bruke og omtrent umulig å bruke bakerst i munnen, så alle burde invistere i disse 3-in-1 ''tannpirkerne'' fra Jordan som har ett ''skaft'' med en bit tanntråd så man lett kan få brukt tanntråd i hele munnen. God invistering og kan spare deg masse i fremtidige legeregninger.

Alle som mener at man ikke trenger å bruke tanntråd burde prøve det en gang, bruk den ordentlig mellom alle tennene, og så lukter du på din egen ånde etter.. det alene burde overbevise :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...