andreas76 Skrevet 14. februar 2002 Del Skrevet 14. februar 2002 Er det noen som har peiling på når dette skal komme. Seriel-ATA skal være en god del raskere enn dagens ATA100/133 standard, så vidt jeg har hørt, og jeg så en artikkel et eller annet sted om at de første produktene skulle komme i begynnelsen av 2002. Men jeg har ikke sett noen prods. Har dere? Vet dere noe mer? [ Denne Melding var redigert av: andreas76 på 2002-02-15 09:36 ] Lenke til kommentar
Xizor Skrevet 14. februar 2002 Del Skrevet 14. februar 2002 Selve grensesnittet i første versjon vil bare være på 150MB/s. Har ikke kommet over noen disk spesifikasjoner, men kan tenke meg at de første diskene ikke er noe særlig raskere enn dagens IDE disker Lenke til kommentar
andreas76 Skrevet 15. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2002 Men poenget er at jeg ikke vil kjøpe noe nytt nå, hvis det viser deg at HD, CD-ROM m.m. blir seriel ATA. Går jo ut i fra at connectorene blir annerledes på HKet, og da må man i gang med å finne et nytt HK som duger. c my point? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 Det er lenge til S-ATA kommer, jeg tipper i hvertfall et år til det begynner å bli vanlig. Bare kjøp vanlig flatkabler du. En annen ting er at hastigheten ikke har noe å si på grensesnittet(kabelen) så lenge det er selve drev-mekanismen som er flaskehalsen. Bare sammenlign disker som ellers er like men har f.eks ATA66-ATA100-ATA133 og de ulike SCSI-standardene. Diskene blir ikke raskere av å kjøpe en lik disk med SCSI i stedet for ATA100. (Forutsetningen er seff. at diskene er like ellers, 7200rpm, like mange plater, samme produsent, samme størrelse, like stor buffer osv.) Dagens raskeste disker kan levere opp mot 50MB/s. Og da har det lite å si om kabelen kan levere 100 eller 150MB/s. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå