Gå til innhold

Headset til pcen.


Anbefalte innlegg

Sennheiser HD 518 er bra lyd for pengene, greit wide soundstage, og ganske god bass.

Det som er viktig å nevne er at dette er Open-Back headphone, alså at mye lyd lekker ut, dette kan bli plagsomt for andre personer på LAN, eller folk som er i nærheten. Kan også ende med at lyden som slipper ut går inn i micen og starter en loop, selv om dette ikke ofte skjer.

 

På Class Ohlson finner du bord mic til 150kr, denne står på bordet ditt og funker ganske bra.

Du har også Zalman mic som koster 45kr på Deal.no, som er en clip-mic som du fester på ledningen på hodetelefonene.

 

Man har også Sennheiser 380 HD Pro, som er "samme" headphones som Sennheiser HD 518 bare at dem ikke er Open-Back, generelt er disse litt dårligere når det kommer til bass og mindre soundstage, men det er hva man må forvente med Closed-Back.

Jeg har dette headsette per i dag: http://www.netonnet.no/art/data/gaming-og-spill/headset/steelseries-steelseriessiberiav2forps3/156637.5900/

 

tror du det er mye bedre med et stereoheadset som blackshark eller noe slikt mye bedre lyd mener jeg? jeg er gankse fornøyds med denne lynden her da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har dette headsette per i dag: http://www.netonnet....s3/156637.5900/

 

tror du det er mye bedre med et stereoheadset som blackshark eller noe slikt mye bedre lyd mener jeg? jeg er gankse fornøyds med denne lynden her da.

SteelSeries Siberia v2 er vel et sterio headset? Men det er ogås et USB headset som betyr at det er innebygget lydkort som prøver å simulere 7.1. Så nei, jeg tror ikke du får noe særlig bedre lyd ut av BlackShark enn SteelSeries Siberia v2.

 

I teori er de akkurat det samme, sterioheadset med mikrofon, USB til innebygget lydkort for å simulere surround.

 

Personlig syntes jeg Siberia v2 er noe av det bedre du får når det kommer til typisk gaming headset, og har selv brukt dem i flere år. Men ja, kjøper du deg f.esk et av disse Sennheiser hodetelefonene med et billig lydkort som Asus Xonar U3 vil du få mye bedre lyd OG gaming positional audio.

 

Men når du først er ute å shopper anbefaller jeg deg å legge litt mere penger inni det, og kjøpe noen av de litt mere populære løsningene til gaming. Du har jo sett på alt fra Tritton til Astro som koster fort 1500.-

Endret av ANONIII
Lenke til kommentar

SteelSeries Siberia v2 er vel et sterio headset? Men det er ogås et USB headset som betyr at det er innebygget lydkort som prøver å simulere 7.1. Så nei, jeg tror ikke du får noe særlig bedre lyd ut av BlackShark enn SteelSeries Siberia v2.

 

I teori er de akkurat det samme, sterioheadset med mikrofon, USB til innebygget lydkort for å simulere surround.

 

Personlig syntes jeg Siberia v2 er noe av det bedre du får når det kommer til typisk gaming headset, og har selv brukt dem i flere år.

Men ja, kjøper du deg f.esk et av disse Sennheiser hodetelefonene med et billig lydkort som Asus Xonar U3 vil du få mye bedre lyd OG gaming positional audio.

kobles det lydkortet med usb? og hvilke er "disse" sennheiser du snakker om? Endret av xtyfoonx
Lenke til kommentar

kobles det lydkortet med usb? og hvilke er "disse" sennheiser du snakker om?

Har du et headset med USB så går det rundt hele datans lydkort, og bruker kun sitt eget lydkort.

Ser du har andre threads hvor du prøver å laga data. Pass på at du bruker enn 500kr på lydkort så har du det du trenger til disse sterio hodetelefonene. Laptop brukere må somregel kjøpe USB lydkort, som f.esk Asus Xonar U3 pga. lydkort som følger med laptop er SHIT.

 

Jeg mener at hvis du ikke kan få tak i lydkort med Dolby Headphone eller CMSS-3D kan man like godt bruke SteelSeries Siberia v2 til gaming/positional audio. Men noen er uenig i meg.

Endret av ANONIII
Lenke til kommentar

Har du et headset med USB så går det rundt hele datans lydkort, og bruker kun sitt eget lydkort.

Ser du har andre threads hvor du prøver å laga data. Pass på at du bruker enn 500kr på lydkort så har du det du trenger til disse sterio hodetelefonene. Laptop brukere må somregel kjøpe USB lydkort, som f.esk Asus Xonar U3 pga. lydkort som følger med laptop er SHIT.

kanskje jeg kjløper dette her da og det lydkortet. ser du skrev " pass på at du bruker enn 500kr" mer eller mindre enn 500?
Lenke til kommentar

kanskje jeg kjløper dette her da og det lydkortet. ser du skrev " pass på at du bruker enn 500kr" mer eller mindre enn 500?

Du får lydkort med Dolby Headphones helt ned til 250kr, samme med CMSS-3D, bare viktig at du leser på lydkortet at det enten har CMSS-3D eller Dolby Headphones. Når jeg sa 500kr tenkte jeg bare på Asus Xonar DX som er et ganske populært lydkort som koster 500kr og har Dolby Headphones teknologi.

 

Hva mente du med; "kansje jeg kjøper dette her da?

Husk at headset med USB ikke har noen effekt av ditt eget lydkort.

Så kjøper du deg et godt lydkort med CMSS-3D eller Dolby Headphone må hodetelefonene være 3.5 analog.

 

Kjøp også PCI/PCI-E lydkort og ikke USB lydkort om du kjøper deg stasjonær data.

 

Men nå skal jeg spille fotball. For bra vær til å være på datan.

Endret av ANONIII
Lenke til kommentar

Du får lydkort med Dolby Headphones helt ned til 250kr, samme med CMSS-3D, bare viktig at du leser på lydkortet at det enten har CMSS-3D eller Dolby Headphones. Når jeg sa 500kr tenkte jeg bare på Asus Xonar DX som er et ganske populært lydkort som koster 500kr og har Dolby Headphones teknologi.

 

Hva mente du med; "kansje jeg kjøper dette her da?

Husk at headset med USB ikke har noen effekt av ditt eget lydkort.

Så kjøper du deg et godt lydkort med CMSS-3D eller Dolby Headphone må hodetelefonene være 3.5 analog.

 

Kjøp også PCI/PCI-E lydkort og ikke USB lydkort om du kjøper deg stasjonær data.

 

Men nå skal jeg spille fotball. For bra vær til å være på datan.

Har akkurat vært og trent selv i 4 timer nå :). Jeg har akkurat fått meg stasjoønær. 2 uker siden. Kan poste bilde av hvilke deler jeg har hvis du har lyst. Men ja. Lydkort hadde vært fett. men da funker ikke usb nei. gjølr ikke så mye det. foretrekkeer jacks uansett.men tenkte kanskje øke prisen litt. beste til under 2000? noen forslag?
Lenke til kommentar

Har akkurat vært og trent selv i 4 timer nå :). Jeg har akkurat fått meg stasjoønær. 2 uker siden. Kan poste bilde av hvilke deler jeg har hvis du har lyst. Men ja. Lydkort hadde vært fett. men da funker ikke usb nei. gjølr ikke så mye det. foretrekkeer jacks uansett.men tenkte kanskje øke prisen litt. beste til under 2000? noen forslag?

Hva er viktigst for deg?

Spill/Positional Audio

Film

Musikk

Bass

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...