Gå til innhold

Finnes det 180 x 200 dobbeltseng med masse lagringsplass/skuffer under?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg skal flytte inn i ny leilighet på 44 kvm. Er ett stort rom som stue/soverom + bad og kjøkken. Jeg har lyst til å skaffe meg en 180 x 200 seng i hjørnet av "stua" og tenkte å skaffe meg en seng med mye lagringsplass under. Er det noen som har bra tips til hvor man kan kjøpe noe sånt?

 

Hvis det ikke finnes lurer jeg eventuelt på å bygge meg en "superseng". Tenkte da å kjøpe meg malmkommoder av denne typen i svart:

 

http://www.ikea.com/...cts/30053921/#/

 

og bygge en seng oppå en gjeng av disse. Noen som da har tips til en seng 180x200 man kan kjøpe som er lett å skru fast oppå malmkommodene?

 

Tips/Inspirasjon/byggeplaner mottas med stor takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

 

God idé å bygge selv. Jeg brukte akkurat de samme kommodene selv. Kjøpte to stykker og satte ved siden av hverandre. Den ene siden av sengen hvilte da på disse kommodene. Så kjøpte jeg rett og slett noe stenderverk, og bygget en ramme til resten. Det ble solid som bare fy. Tror jeg brukte 2"4.

 

Du trenger ikke noe særlig byggeplaner tror jeg. Bare sørg for noen skikkelig vinkeljern og gode skruer. Husker ikke hva slags sengeramme jeg brukte, men det var noe billig fra IKEA. Tror jeg sagde litt, og gjorde om en 160 til 140cm.

 

Slik ble mitt resultat:

soverom.jpg

Lenke til kommentar

Det så jo kjempefint ut. Takk for godt tips. Jeg lurer på å bygge stor dobbeltseng og den må jo tåle litt kjæresteaktivitet... Da skal jeg se på muligheten for kanskje fire kommoder og lage stenderverk for å støtte opp resten slik du tipser om. Finnes det noen linker til å hvordan man bygger godt stenderverk tar jeg gjerne imot det. Nok engang takk for flott inspirasjon!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...