Gå til innhold

Søke sommerjobb

Anbefalte innlegg

Jeg er litt sent ute som dere sikkert ser, er det for sent eller?

Uansett, jeg er bare ute etter å jobbe 2- maks 3 uker i fellesferien, er dette for lite eller? Å når jeg søker, skal jeg skrive en lang søknad eller holder det å bare skrive litt? Har aldri hatt noen jobb, uten om utplasering fra skolen, så er egentlig helt blank når det gjelder hva jeg skal gjøre, når jeg søker, å om 2 uker er for lite. Men har mange planer i sommer, så vill helst ha kun 2 uker.

Jeg er 18, så det burde vell øke sjangsene til å få jobb.

Så viss noen bare kunne forklare i korte trekk hvordan jeg skal søke så hadde det vert supert :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

2 uker hørtes svært lite ut ja. Det tar tid å lære opp personell, og da ønsker de nok å ha litt mer valutta for pengene og tiden enn kun 2 uker. Men det første jeg tenker på med kun 2 uker tilgjengelighet er rydde veikanter/blomsterbed for kommunen.

Lenke til kommentar

Opplæring og det å komme inn i rutinene/gjøre en brukbar jobb tar fort 2 uker.

Du skal treffe en arbeidsgiver som trenger hjelp akkurat de ukene du kan jobbe.

Med 2-3 uker tilgjengelig ville ikke jeg brukt tid på å søke rundt engang. Spør heller naboer/familier om det er noe du kan gjøre mot betaling.

Endret av PinneVed
Lenke til kommentar

Men det første jeg tenker på med kun 2 uker tilgjengelighet er rydde veikanter/blomsterbed for kommunen.

Det kreves kurs for å kunne arbeide langs vei, selv om de fleste riktig nok overser dette når det kommer til sommerhjelper.

Det er forresten ikke så mye av slikt som er kommunalt lengre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...