Xanitra Skrevet 9. mai 2013 Del Skrevet 9. mai 2013 En stund siden jeg har bygget en pc nå. Jeg skal bygge en pc, kun til musikk produksjon å ikke stort annet. Skal kjøpe dette hovedkortet: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=746634 så da lurer jeg på om hovedkortene i dag har innebygget grafikk kort, eller om jeg må kjøpe dette utenom. Trenger vel uansett ikke noe heftig da ikke denne pc skal brukes til gaming. takker for hjelp . Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 9. mai 2013 Del Skrevet 9. mai 2013 (endret) Z77 hovedkort har ikke innebygget grafikk kort . De har på hovedkortet pcb ruting og vga/dvi/hdmi tilkoplinger slik at det kan benytte intels grafikk løsning som er inkludert i socket 1155 i5/i7 cpuene. Mao grafikk kortet er innebygd i intels cpu - Intel HD4000 grafikk. Hovedkort må lages med PCB ruting og bios støtte samt porter for å utnytte den cpu integrerte grafikk delen . Z77 kort er laget med slik støtte. Endret 9. mai 2013 av syar2003 Lenke til kommentar
Xanitra Skrevet 9. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2013 Takk for hjelpen :-) Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 10. mai 2013 Del Skrevet 10. mai 2013 (endret) Np. Til den type bruks mønster kan du spare deg for penger knyttet til kjøp av dedikert pci-express grafikk kort og kun kjøre med hd4000 intel grafikken i core i7 (i5) cpu'en. Bare husk at det ikke er alle hovedkort bikkesettene som kan brukes for å hente hd3000/hd4000 grafikken fra intel cpu. Sjekk spesifikasjonene for å være sikker. Endret 10. mai 2013 av syar2003 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå