Gå til innhold

reklame og drit i nettleseren som ikke går bort

Anbefalte innlegg

Heisann. Samboeren min presterte, i vill jakt etter en episode av Greys Anatomy, å laste ned noe drit på pcen vår. Etter dette får jeg opp kontaktannonser så å si over alt, bla. på facebook, og enkeltord som "henne" blir til linker til alt fra kontaktannonser til såpe. Det er rett og slett mye drit som har kommet.

Jeg har kjørt både antivirus fra Norton, og adaware men linkene og annonsene er der enda. Jeg kan jo bare gjette på hvor mye som eventuelt foregår i bakgrunnen. Har slettet de åpenbare programmene, men klarer ikke kvitte meg med resten. Noen som kan annbefale noe gode programmer for å få renset bort all driten? Jeg aner trossalt ikke selv hva/hvor det ligger hen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv et par runder med SUPERAntiSpyware bruk den gratis versjonen. Sjeldent jeg opplever at SAS ikke oppdager og fjerner det meste av slikt som du beskriver. Er det skikkelig ille kan det være at du må kjøre skanning et par ganger, med en restart av pcen i mellom.

Må ellers bare si at Norton trolig er et av de verste antivirusprogrammene der ute, de lever jo av å være adware, så ville vel ikke stolt på at det fant noe som helst. Men det er bare meg.

Tror nok at SAS fikser problemet ditt uansett hvor dårlig antivirus du har. ;)

Lenke til kommentar

ER vel en smakssak mellom SuperAntiSpyware og Malwarebytes? Jeg har alltid brukt SAS og det har virkelig fikset saken på veldig mange pcer hos veldig mange folk jeg har hjulpet oppover årene.

Testet Malwarebytes på den ene serveren min nå, og "hurtigskanningen" brukte 4 minutter og 19 sekunder på samme jobb SAS bruker 2 minutter og 30 sekunder på.

Og da fant SAS 5 cookies som den anbefalte å slette som ikke Malwarebytes fant.

Så jeg holder meg til SAS i alle fall. Men skal man være sikker så kan man jo kanskje skanne pcen med begge programmene...koster jo ikke noe siden begge kommer i gratis utgaver.

Lenke til kommentar

Prøv et par runder med SUPERAntiSpyware bruk den gratis versjonen. Sjeldent jeg opplever at SAS ikke oppdager og fjerner det meste av slikt som du beskriver. Er det skikkelig ille kan det være at du må kjøre skanning et par ganger, med en restart av pcen i mellom.

Hmm... du scanner en gang, restarter og gjør akkurat samme scan igjen... og den finner noe den ikke fant allerede ved første scan?? :hmm: Dette virker bare logisk hvis du gjør et update av programmet mellom scan 1 og scan 2 og programmet får tilgang til nye signaturer.

Må ellers bare si at Norton trolig er et av de verste antivirusprogrammene der ute, de lever jo av å være adware, så ville vel ikke stolt på at det fant noe som helst. Men det er bare meg.

Du som forumveileder burde jo ikke akkurat beskylde et antivirusprogramm til å være adware...? :dribble:

Og da fant SAS 5 cookies som den anbefalte å slette som ikke Malwarebytes fant.

:rofl: cookies er like farlig og har like mye å gjøre med malware som en sjokoladebamse.

Ja, det er en smaksak og bruk gjerne begge. Men min erfaring med diverse infiserte maskiner er at Malwarebytes finner ting som SAS ikke finner. Og kjør full scan på en PC som man vet er infisert.

Jepp. Malwarebytes er sånn navnet sier en Malwarescanner. SAS er som navnet sier: En spyware/adware scanner.

Lenke til kommentar

Hmm... du scanner en gang, restarter og gjør akkurat samme scan igjen... og den finner noe den ikke fant allerede ved første scan?? :hmm: Dette virker bare logisk hvis du gjør et update av programmet mellom scan 1 og scan 2 og programmet får tilgang til nye signaturer.

Ja vet ikke hvorfor, men det har fungert mer enn en gang på pcer som virkelig har hatt problemer. Kan ikke forklare hvorfor SAS fungerer slik.

Du som forumveileder burde jo ikke akkurat beskylde et antivirusprogramm til å være adware...? :dribble:

Hva har det at jeg virkelig ikke har troen på Norton noe med at jeg er forumveileder? Mine meninger har vel ingen ting med min rolle her på forumet?

Jeg anser Norton og McAfee på lik linje som alle de programmene som man faktisk ønsker å fjerne fra pcen sin, ikke noe mer enn meningsløs adware. Er det første jeg avinnstallerer på en hver pc jeg har noe som helst med å gjøre.

Lenke til kommentar

Problemet her med linker i teksten i nettleseren ligger mest sannsynlig i et nettlesertillegg som kanskje ikke kan fjernes uten å bruke spesialverktøy til formålet. Da vil ikke systemgjenoppretting av Windows være løsningen.

Endret av mobile999
Lenke til kommentar

Er det bare meg, eller er det litt artig å lese Edit-delen/Trådstart i denne tråden her: http://www.diskusjon...l=&fromsearch=1

?

:rofl:

EDIT: Gratisversjonen av SuperAntiSpyware fiksa ihverfall opp for min del.

Bruker Microsoft Security Essentials til daglig, og denne fant ikke en møkk når jeg gjorde fullstendig søk på datamskinen tidligere idag, før jeg lastet ned og søkte med SuperAntiSpyware.

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Er det bare meg, eller er det litt artig å lese Edit-delen/Trådstart i denne tråden her: http://www.diskusjon...l=&fromsearch=1

?

:rofl:

EDIT: Gratisversjonen av SuperAntiSpyware fiksa ihverfall opp for min del.

Bruker Microsoft Security Essentials til daglig, og denne fant ikke en møkk når jeg gjorde fullstendig søk på datamskinen tidligere idag, før jeg lastet ned og søkte med SuperAntiSpyware.

som antageligvis var 2000 fullstendig ufarlige cookies... MSE går nemlig ikke etter søte små "kjeks". Men Super-Anti-Spyware er så bra, den fant da noe! :dribble:

Lenke til kommentar

som antageligvis var 2000 fullstendig ufarlige cookies... MSE går nemlig ikke etter søte små "kjeks". Men Super-Anti-Spyware er så bra, den fant da noe! :dribble:

Ja den fant 2 alvorlige trusler og 69000 kakebiter...

Alt var bra igår men i skrivende stund legger jeg merke til at reklamene er tilbake igjen gitt.. :confused:

DVS. kun i Firefox-nettleseren denne gangen, ikke i Explorer slik jeg hadde igår.

Jeg lurer på...det er 2 nettsteder jeg har besøkt hyppig de siste dagene...steder som er helt nye for meg..

Det er "Webstagram" og "Gramfeed"..

Kan dette være virusfrøet?

Det er også litt kjedelig å måtte meddele at S.A.S. ikke fant noe som helst nå etter et fullstendig søk. :huh:

Er det en ide å re-innstallere nettleser?

Lenke til kommentar

Ja den fant 2 alvorlige trusler og 69000 kakebiter...

Alt var bra igår men i skrivende stund legger jeg merke til at reklamene er tilbake igjen gitt.. :confused:

DVS. kun i Firefox-nettleseren denne gangen, ikke i Explorer slik jeg hadde igår.

Jeg lurer på...det er 2 nettsteder jeg har besøkt hyppig de siste dagene...steder som er helt nye for meg..

Det er "Webstagram" og "Gramfeed"..

Kan dette være virusfrøet?

Det er også litt kjedelig å måtte meddele at S.A.S. ikke fant noe som helst nå etter et fullstendig søk. :huh:

Er det en ide å re-innstallere nettleser?

ifølge VirusTotal er begge sidene helt safe.

Ellers foreslår jeg: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=691246 Post loggene til meg så skal jeg ta en titt eller to. :)

Lenke til kommentar

Tror nok at SAS fikser problemet ditt uansett hvor dårlig antivirus du har. ;)

Du har rett der for Malwarebytes' Anti-Malware fant ikke all dritten i pc da jeg brukte det programmet, superAntiSpyware fant det som jeg viser i bilde da. Er et virkelig supert program :green:

post-281153-0-92908400-1368696209_thumb.png

Endret av jokingnutria
Lenke til kommentar

ifølge VirusTotal er begge sidene helt safe.

Ellers foreslår jeg: http://www.diskusjon...howtopic=691246 Post loggene til meg så skal jeg ta en titt eller to. :)

Takk for det, meget snilt av deg!

SAP fant som sagt masse møkk første gang jeg gjorde et søk med den og reklame-linkene var vekk i ca 1 dag.

På NRK.no bruker jeg Explorer som nettleser og denne siden er den eneste jeg bruker Explorer til. Her fikk jeg opp en kjempereklame hver gang jeg åpnet siden - Denne ble fjernet og har siden den gang vært vekk :)

I Firefox derimot, som jeg bruker til alt mulig annen surfing har jeg ikke fått fjernet reklamene. dette er f.eks ord jeg skriver her inne som plutselig blir til linker som leder meg til fjerne steder..

Gjorde nettopp et nytt fullstendig søk med SAP uten at den fant noe som helst og har derfor ingen logg å vise til..

Skal først gjøre et forsøk på å reinstallere Firefox for å se om det hjelper...har liten tro på det men..

så kommer jeg til å teste Malwerbytes etterpå.

will keep u posted

Endret av Countryman
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...