Gå til innhold

Hvilken 240 GB SSD?

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst til å slenge en SSD inn i PCen og bruke den som boot drive. Den skal være 240 GB og helst komme med 2,5" til 3,5" bracket. Maks pris 1700 kr, men vil helst bruke minst mulig på den. Skal kjøpe fra komplett eller dustin. Har vurdert Kingston HyperX og Corsair Nutron Series. Har også sett litt på Kingston SSDnow V300. Så da lurer jeg på hvilken som er best? Det er set samme for meg hvilket merke det er. Åpen for forslag. Har hørt Intel er best, men synes de ser for kjedelig ut.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Samsung SSD 840 Series 250GB 2.5" KIT

Samsung migration SW, Magican SW, 540/250MB/s read/write

Samsung SSD 840 PROSeries 256GB 2.5" OEM

Basic Kit, MDX controller, 540/520MB/s read/write

Begge er gode, den nedeste har best skrivehastighet, spørs om det er så viktig med mindre man skal kopiere ting mellom 2 SSD disker. Skaffe noe bedre en dette spørs blir særlig enkelt er ikke store forskjellene, da er det bedre å heller vurdere raid eller OCZ RevoDrive 3 X2 240GB SSD

problemet med Revodrive er at ikke alle hovedkort støttes og at det ikke er enkelt med tanke på drivere for alle operativsystemer.

Lenke til kommentar

Samsung SSD 840 Series 250GB 2.5" KIT

Samsung migration SW, Magican SW, 540/250MB/s read/write

Samsung SSD 840 PROSeries 256GB 2.5" OEM

Basic Kit, MDX controller, 540/520MB/s read/write

Begge er gode, den nedeste har best skrivehastighet, spørs om det er så viktig med mindre man skal kopiere ting mellom 2 SSD disker. Skaffe noe bedre en dette spørs blir særlig enkelt er ikke store forskjellene, da er det bedre å heller vurdere raid eller OCZ RevoDrive 3 X2 240GB SSD

problemet med Revodrive er at ikke alle hovedkort støttes og at det ikke er enkelt med tanke på drivere for alle operativsystemer.

Synes de koster for mye. Hadde lyst til å bruke mindre på SSD. Jeg har ihverfall ikke råd til RevoDrive, selv om det frister å ha.

Skal du virkelig sitte og se på SSD'en?

Tja, sidevinduet er såpass stort at man kan se der HDDene sitter, så at den ser rå ut er ingen bakdel.

Lenke til kommentar

Alle disse er aktuelle for meg http://www.komplett.no/k/kcp.aspx?sku=750726&sku=746666&sku=773623&sku=764477&sku=773518 men heller mest mot Kingston SSDnow V300 p.g.a. at er billig og har grei ytelse. Ellers har jeg litt lyst på Corsair Nutron og Sandisk Extreme. Men den Intel SSDen frister også littegran.

EDIT: jeg føyer også til at jeg har øyst på TRIM støtte.

EDIT (2): har kommet fram til at det står mellom disse to http://www.komplett.no/k/kcp.aspx?sku=773517&sku=757574 Men er forsatt åpen for forslag.

Endret av Heika98
Lenke til kommentar
Synes de koster for mye. Hadde lyst til å bruke mindre på SSD.

De er jo innenfor budsjettet ditt..?

Du finner Pro-utgaven noen kroner billigere, men hvis du skal spare noe nevneverdig vil jeg anbefale ikke-pro utgaven. Den er gulle god og mye bedre enn Kingston V300 som de har på komplett til litt over den prisen. Skal du ha noe bedre og snuser på de rundt 1500-1600 kr så er det jo bare lommerusk i mellomlegg for å få en 840 pro.

Skal du ha den bare for utseendet så anbefaler jeg heller en snurredisk av typen WD raptor X med vindu.

Lenke til kommentar

Jeg har jo skrevet at jeg ikke vil bruke mer enn 1700 kr på SSD. Jeg har ikke bestemt meg enda, så jeg skal se litt til. Tenkte jeg skulle kjøpe den før sommerferien. Kanskje jeg finner noe på super weekend på komplett eller tilbud andre plasser. Har sett litt på Seagate 600, de har den på dustin for 1699. Hva tror du om den?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...