Gå til innhold

AKG K551 til gaming går det?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lyden er det ingenting å si på, nok punch i bassen til å gi utmerket lyd i skytespill. Han vil kanskje ha en mikrofon, så du burde kjøpe en du kan feste på ledningen. De er dessuten superbehagelig å ha på seg i lengre perioder, så vil påstå du har gjort et ypperlig valg for sønnen din.

 

 

edit: K551 har jo mikrofon på ledningen allerede, men denne er laget for telefoner og passer ikke inngangene jeg har på PCen min hvertfall. I tillegg kan jeg nevne at ledningen er ganske kort, så en skjøteledning kan være nødvendig!

Endret av Dassen
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvor bra den micen jeg lenket til er. Bare sendte den første og beste jeg fant. Om han er fornøyd med lydkvaliteten han har i Siberia V2, så er det jo litt bortkastede penger å bruke de på K551. Kjøp heller et billig gaming-headset med bra microfon.

Lenke til kommentar

Hvis han syntes det er viktig med positional audio, altså fps spill hvor han skal høre footsteps osv, så er det mulighet for at han brude få kjøpt seg et lydkort med CMSS-3D eller Dolby Headphone teknologi.

 

Gi han heller noen ordentlig headphones istede for det steelseries greine. En bordmic på class olhson til 100kr, eller Zalman Mic til 50kr kommer man LANGT med, og er ikke dårligere enn dem som man får med på gaming headset generelt.

 

AKG K551 har wide soundstage, alså god positional audio om det er hva han ønsker.

Lenke til kommentar

Gratulerer med godt kjøp.

Her har du Zalman til 45kr, gratis frakt om du bor inærheten av pick-up-point.

https://www.deal.no/...paign=ZM%2DMIC1

(Obs: er litt rare bilder, men er mikrofonen som selges)

 

Det er også mulighet for at han trenger nytt lydkort. På sterio headphones trenger man hardware/software som kan simulere surround lyd, da bruker man somregel lydkort med CMSS-3D eller Dolby Headphones.

 

Har sønn din laptop?

 

- AnonIII

Endret av ANONIII
Lenke til kommentar

De fleste FPS-shooters har headphone-setting og vil simulere surround-effekter. Jeg spiller BF3 på e-sport-nivå, så dette vet jeg ikke er noe problem. Et lydkort vil derimot forbedre lyden, særlig om det er snakk om laptop.

Endret av Dassen
Lenke til kommentar

De fleste FPS-shooters har headphone-setting og vil simulere surround-effekter. Jeg spiller BF3 på e-sport-nivå, så dette vet jeg ikke er noe problem. Et lydkort vil derimot forbedre lyden, særlig om det er snakk om laptop.

Det er kanskje sant, men den simulerte lyden lagt til i spillet kan ikke sammenlignes med CMSS-3D eller Dolby Headphones etter hva jeg har erfart, er faktisk natt og dag. Blir nesten det samme som disse usb headsettene.

 

Om det er laptop eller ikke er jo egentlig helt tilfedig, enig at somregel er det DÅRLIG med gode lydkort som kommer standard med laptopen. Men hvis det er noe folk ofte overser når dem bygger data så må det vel være lydkort ser man bort ifra PSU.

Endret av ANONIII
Lenke til kommentar

Det er kanskje sant, men den simulerte lyden lagt til i spillet kan ikke sammenlignes med CMSS-3D eller Dolby Headphones etter hva jeg har erfart, er faktisk natt og dag. Blir nesten det samme som disse usb headsettene.

 

Om det er laptop eller ikke er jo egentlig helt tilfedig, enig at somregel er det DÅRLIG med gode lydkort som kommer standard med laptopen. Men hvis det er noe folk ofte overser når dem bygger data så må det vel være lydkort ser man bort ifra PSU.

 

Lydkortet er som regel del av hovedkort nå for tiden, og det er noe gamere bruker mye penger på. DACen som sitter på disse er ikke nødvendigvis de verste i verden. Dessuten er det større fysisk avstand mellom lydkortet og bevegelige "uromomenter" i en stasjonær, enn det er i en laptop, så du vil naturlig nok få mindre forstyrrelse.

 

Når det er sagt, så er jeg enig i at en investering i lydkort aldri er en dum ting, særlig med tanke på den korte lydkabelen som allerede er på K551 hodetelefonene. Et lydkort på skrivebordet ville vært ideelt. Microfonen du lenker til fra Zalman, så ut som et veldig godt tillegg til K551. Tror trådstarter vil få en god lydsetup til sønnen sin med disse kombinert.

Lenke til kommentar

snip...

Uten å lage noen diskusjon ut av tema, må jeg vel si meg uenig i noe av det du sier. Er selvfølgelig riktig at man burde holde lydkortet unna meste av komponentene inne i datan, derfor usb lydkort har et lite fortrin der, men usb lydkort kan ikke måle seg med PCI lydkort, men er desverre eneste muligheten laptop brukere har.

 

Personer som bryr seg mye om lyd, Audiophile folk vil kjøpe seg et ekstern lydkort, PCI eller USB.

Og til dags dato er det etter hva jeg vet 3 ledene teknologier til simulert gaming lyd, CMSS-3D, Dolby Digital Live/Dolby Headphone, THX TruStudio. Dette er hva som gir best resultat.

 

Det er jo selvfølgelig flere måter å få simulert surroud, som USB headset med innebygget lydkort. Spillets egne simulert "headset" audio settings. Og bare bruk av Sterio kan gi greit resultat. Men personlig syntes jeg det er bedre positional audio i 5.1 gimmic gaming headset enn sterio headphones uten Dolby Headphone eller CMSS-3D. Men et sterio headset med CMSS-3D eller Dolby Headphone er 100x bedre enn disse gimmic headsetene.

 

Og er en grunn til at alle pro FPS spillere en stund tilbake brukte Sennheiser HD555 eller Audio Technica ATH-AD700 med CMSS-3D.

Desverre har det endt opp med at alle blir sponset av et firma som lager gimmic headset, og spillerene har ingen annet valg enn å bruke sub-par headset.

Endret av ANONIII
Lenke til kommentar

Det er stasjonær min sønn har. Eg bestiller denne micen på cdon da dei har gratis frakt no(viss over 100 kr) Finner sikkert noko anna spennande.

 

Det er ikkje sikkert at min sønn blir fornøyd da han har av og til rare ideer. Kanskje feil farge, eller dumt at micen er laus. Slik er det med ungdom i dag, men eg har jo lyst på dei sjølv så det blir plan B at eg overtar dei :eek:

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte også disse på dagstilbud, og er veldig fornøyd med de. Bruker de i Battlefield, og syns det fungerer ypperlig. For meg fungerer de fint i vanlig stereo, har ingen problemer med å høre hvor de andre spillerne er etc. I tillegg er lyden veldig nøyaktig, og ikke grøtete slik den pleier å være i billigere hodetelefoner.

 

Jeg kjøpte et Asus Xonar U3 USB-lydkort siden lydkortet i laptopen var elendig. Dette fungerer fint for min del, og kosta bare 300 kr. Følger med diverse programvare til dette, tror også det var mulighet for Dolby Live. Jeg bruker det nå bare for forsterkeren, siden jeg syns programvaren farget lyden.

 

Vurderer å bestille en mikrofon fra ModMic (www.modmic.com), synes dette virker som ok saker. I tillegg kommer man jo under tollgrensa, siden den koster rett under 200 kr. Litt usikker på om de har noen på lager nå.

 

Ang. kabellengden er det vel bare å kjøpe en kort skjøtekabel på Elkjøp, koster sikkert ikke allverden.

 

Vil uansett gratulere med et godt kjøp, håper du finner ut av det!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...