Gå til innhold

Samsung Lifecare og andre trenings-duppedingser

Anbefalte innlegg

Handler litt om trenings utstyr, men setter det her mtp. at det teknisk sett er smart-telefon duppedingser jeg er ute etter.

For å ta det i korte trekk (tl;dr), så ser jeg etter en klokke som kan vise puls, km/t, kcal forbruk og typisk trenings data, med GPS og synkronisering til mobil apps. Jeg skal også kunne styre ting som musikk fra mobilen eller se informasjon kjapt fra klokken (hvem som ringer f.eks) mens jeg er i bevegelse uten å trenge å ta opp telefonen når jeg løper. - Pebble Smartwatch er foreløpig det nærmeste jeg har funnet.

Jeg er ikke helt sikker på akkuratt hvordan jeg kan få dette til, eller om det finnes produkter som dekker mine .. ønsker. Behov er vel ikke en nøyaktig beskrivelser :p

Jeg vil skaffe meg en smartklokke som i hovedsak skal brukes som en pulsklokke når jeg trener. Grunnen til at jeg ikke bare ser på vanlige pulsklokker er at hele poenget er å få informasjon synkronisert fra mobilen med diverse trenings apps jeg bruker og at jeg kan styre musikk on the fly fra klokken. Så det beste jeg har klart å finne er Pebble smartwatch. Jeg har frem til nå brukt endomondo mens jeg løper og det fungerer veldig godt, men jeg skulle gjerne hatt muligheten til å se informasjonen live på en klokke; puls kcal, km/t, distanse og at dataene lagres i endomondo eller annen tilsvarende app.,. Jeg vil også aller helst ha den så stilfull at jeg kan gå med den utenom trening, men det er mindre viktig.

Det er ikke så nøye om puls-måleren sender informasjonen til klokken og så til telefonen, eller om den sender direkte til telefonen, men rett og slett at jeg har muligheten til å se all informasjonen på klokken samtidig som jeg kan styre ting på telefonen enkelt mens jeg beveger meg, i hovedsak musikken.. Jeg liker også tanken på å kunne se hvem som ringer osv på klokken, men det er heller ikke et viktig faktum.

Jeg er usikker på om pebble kan vise puls etc (må jo ha puls-måleren rundt magen også), men den ser ut til å kunne gjøre det meste av dette. Så har jeg også sett på Samsung Lifecare, men klarer ikke å se om det finnes noe klokke til dette. Life care inneholder alt av bånd og målere som synkroniserer med telefonen som virker veldig bra, men er klokken som er det viktigste for meg. Info on the fly.

Så det jeg lurer på er hva slags produkter trenger jeg for å kunne få dette til? Er det pulsklokker på markedet som kan vise informasjon fra mobiler? eller må jeg holde meg til smartklokker? Og isåfall hvilke pulsklokker og smartklokker eksisterer?

Blir litt rot dette her, ettersom jeg ikke helt er klar over hva som eksisterer og hvordan jeg best mulig kan få dette til. Alle erfaringer med de nevnte eller tilsvarende produkter tar jeg gjerne i mot.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...