Gå til innhold

Offisiell hjelpetråd til Knights of the old Republic

Anbefalte innlegg

Anyways, hvorfor dro du i denne tråden?

Står jo at det er en hjelpe tråd, og det er jo ganske opplysende at det er noen spoilers der, så om du ikke vil se spoilers...

Fordi jeg har spilt gjennom spillet som "snill", og ikke som "ond". Fordi jeg vet løsningene på de fleste tingene, og kan hjelpe folk som lurer på noe?

En spoiler er en ting.. litt informasjon som hjelper deg videre når du står fast, har jeg ingen problemer med. Når man derimot avslører hele slutten, som Outlook lite elegant gjorde.. hva er da vitsen med å spille ferdig spillet? Man vet hva som kommer til å skje.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Anyways, hvorfor dro du i denne tråden?

Står jo at det er en hjelpe tråd, og det er jo ganske opplysende at det er noen spoilers der, så om du ikke vil se spoilers...

Fordi jeg har spilt gjennom spillet som "snill", og ikke som "ond". Fordi jeg vet løsningene på de fleste tingene, og kan hjelpe folk som lurer på noe?

En spoiler er en ting.. litt informasjon som hjelper deg videre når du står fast, har jeg ingen problemer med. Når man derimot avslører hele slutten, som Outlook lite elegant gjorde.. hva er da vitsen med å spille ferdig spillet? Man vet hva som kommer til å skje.

Noen spurte, så jeg svarte, og så var jeg så vennlig å stappe inn en spoiler warning, som jeg kunne unnlatt hvis jeg ville..

Lenke til kommentar

Hmm, idag har jeg brukt litt tid på å lage meg en ond char, lagde meg en scoundrel som er god med blastere, og jeg må virkelig si at det er herlig å være ond...:D (er bare vanskelig å venne seg til å skulle være ond hele tida, er vant til å anstrenge meg for å gjøre så bra inntrykk som mulig)

På Taris er det jo ikke farlig i det hele tatt å være ond, og så lenge en vet sånn tålig hvordan man håndterer en quarterstaff eller et doublebladed vibrosword (foretrekker den siste :yes:) så er jo ikke engang Bendak Starkiller noe problem... Tvert imot; når en slakter ned alle som holder penger og personlige eiendeler tilbake får en jo masse tøffe ting som en aldri hadde visst eksisterte hvis en hadde valgt Den Lyse Sti... Og så blir en rik, også ansett som praktisk av en stor andel mennesker...:)

Tror jeg skal lage meg en skikkelig snill Melee Soldier/Jedi Guardian også, så får jeg se hvilken av de tre jeg kommer til å foretrekke, lærer stadig mer om charbuilding, så jeg ser ikke bort fra at jeg blir mest fornøyd med denne... Og så har jeg spilt med auto-levling på partyet, da... Hva tenkte jeg på...? :-? *noob*

The Force is with me now. :)

Lenke til kommentar

ble ferdig med spillet etter 45 timers spilling. :D

Tror ikkje eg orker å begynne på nytt med ein ny char. enda.

Når man tror man har kommet til slutten så kommer det plutselig mye mer å gjøre. Fint spill!! +artig å få vite hvem du egentlig er på slutten :wink:

Lenke til kommentar

Har nå startet min andre light char, leker meg enda rundt på Dantooine, men er jo allerede level 10, og er kanskje like god som min darkside på slutten, hvis du ser bort fra force powers..

Har også satset mere på å gjøre side quests, og har til nå over 9000 credits, noe jeg aldri ville trudd om en light character :D

Er nok snart klar til å dra videre, til Tatooine, plukke opp HK-47, som jeg faktisk ikke hadde på min dark side fyr..

Jaja, kommer vel til å gå igjennom som light snart, så skal jeg ta en som jeg bare gjør det som jeg føler for der og da, blir spennende dette :woot:

Lenke til kommentar
Har satt noen feats på melee spesialisation. Kommer dette meg til gode når jeg bruker lightsaber? Det gjør det ikke sant?

Er ikke helt sikker, men det virker som om melee funker videre på lightsabers, har THAC0 +18 i main-hand og +16 i off-hand...:D (har jo dytta inn noen krystaller, og jeg har vel 21 i STR eller så, men jeg tror ikke de har SÅ mye å si på THAC0en...)

Men en ting som jeg lurte litt på; hvordan skal man unngå å være slem (få darksidepoints) på Sith-akademiet? Det var rimelig vanskelig å ikke gjøre det i det hele tatt, fikk det to ganger (men fikk også lightsidepoints to ganger, så lightside-forcepower'ene får jeg fortsatt 20% av på)... VIL IKKE VÆRE SLEM! Jaja, jeg valgte vel litt forhastede slutninger noen ganger...

Er det veldig dumt å la Bastilla og Juhani ta alle de forcepower'ene som krever Jedi-armor? Selv bruker jeg bare Cure, Stasis og Disable Droid, fordi jeg tusler rundt i den koselige +12-rustningen til Calo Nord... Kommer jeg sårt til å trenge noen av dem som krever Jedi-armor?

Lenke til kommentar
Har satt noen feats på melee spesialisation. Kommer dette meg til gode når jeg bruker lightsaber? Det gjør det ikke sant?

Er ikke helt sikker, men det virker som om melee funker videre på lightsabers, har THAC0 +18 i main-hand og +16 i off-hand...:D (har jo dytta inn noen krystaller, og jeg har vel 21 i STR eller så, men jeg tror ikke de har SÅ mye å si på THAC0en...)

Men en ting som jeg lurte litt på; hvordan skal man unngå å være slem (få darksidepoints) på Sith-akademiet? Det var rimelig vanskelig å ikke gjøre det i det hele tatt, fikk det to ganger (men fikk også lightsidepoints to ganger, så lightside-forcepower'ene får jeg fortsatt 20% av på)... VIL IKKE VÆRE SLEM! Jaja, jeg valgte vel litt forhastede slutninger noen ganger...

Er det veldig dumt å la Bastilla og Juhani ta alle de forcepower'ene som krever Jedi-armor? Selv bruker jeg bare Cure, Stasis og Disable Droid, fordi jeg tusler rundt i den koselige +12-rustningen til Calo Nord... Kommer jeg sårt til å trenge noen av dem som krever Jedi-armor?

Ja etterhvert så må du nok bruke Jedi-robe visst du vil utnytte forcepowera fullt ut. Det var sånn eg hadde det ihvertfall. Visst eg hadde for tung/stor armor så ville ikkje typa mi bruke lvl3 forcepower. Men det er opp til deg.

Lenke til kommentar
Ja etterhvert så må du nok bruke Jedi-robe visst du vil utnytte forcepowera fullt ut. Det var sånn eg hadde det ihvertfall. Visst eg hadde for tung/stor armor så ville ikkje typa mi bruke lvl3 forcepower. Men det er opp til deg.

Føler ikke at du svarte på spørsmålet, som var "kommer jeg til å få bruk for [insert any Force power restricted by armor] hvis jeg likevel har med meg Bastila og Juhani praktisk talt hele tida?"

Har forresten funnet to starmaps nå, det på Tatooine var det jo null problem å få tak i det... (selv om jeg innbiller meg at en nyutdanna Jedi kunne slitt bittelitt med de 'People of Sand in sand', som Iziz så fint kalte dem)

Lenke til kommentar

Føler ikke at du svarte på spørsmålet, som var "kommer jeg til å få bruk for [insert any Force power restricted by armor] hvis jeg likevel har med meg Bastila og Juhani praktisk talt hele tida?"

Har forresten funnet to starmaps nå, det på Tatooine var det jo null problem å få tak i det... (selv om jeg innbiller meg at en nyutdanna Jedi kunne slitt bittelitt med de 'People of Sand in sand', som Iziz så fint kalte dem)

Sorry.

Men hva mener du med forcepower som krever Jedi-Armor?Visst det står force power restricted by armor så betyr det at du har for stor? armor til å kunne bruke forcepowera. Det er bare å bytte til ein jedi-robe eller noe lignendes. Blir morsomere visst man eksperimenterer med ulike party, ikkje ha med deg samme folka heile tida.

Lenke til kommentar
Blir morsomere visst man eksperimenterer med ulike party, ikkje ha med deg samme folka heile tida.

Pleier alltid å ha meg de samme, uansett hvor jeg går. Tar de andre ut innimellom for å level dem, så skifter jeg tilbake.

Min Light character er nå level 15 (rundt der), og er på vann planeten (husker aldri navnet).. Har snart brukt like lang tid på denne som jeg brukte på min Dark character totalt! Disse side-questene tar sin tid ja :D

Vil nok si at å bruke dual-single sabere, med multi-weapon feats er mye bedre enn double lightsaber.. Alle jedi folka mine løper rundt i Jedi Master Robe'es, mens soldatene bruker armor som jeg har funnet, som han bounty hunteren jeg tok på Tatooine (igjen, blank for navn :-?)

Er vel ferdig med spillet som light imorra, eller på Lørdag.. Blir kjekt å se hvordan det går dette :woot:

Lenke til kommentar

Hoi! Ny favoritt, vekk med pripne, selvhøytidelige Bastila, inn med gørtøffe Jolee! :D Har dytta masse Darkside Forcepowers på ham (måtte jo levle ham ti ganger når jeg fikk ham, og Consulars får innimellom to powers på ett level), så tusler han rundt med Kill, Plague, Storm og andre koselige fyrverkerier...:)

Lenke til kommentar
Hoi! Ny favoritt, vekk med pripne, selvhøytidelige Bastila, inn med gørtøffe Jolee! :D Har dytta masse Darkside Forcepowers på ham (måtte jo levle ham ti ganger når jeg fikk ham, og Consulars får innimellom to powers på ett level), så tusler han rundt med Kill, Plague, Storm og andre koselige fyrverkerier...:)

Ey Ey! Hva du gjør med min fav+ Jolee? :D Prøver å "tvinge" han over på light, min lille healing fyr :lol:

Går ganske bra med min nye Light character, er nå på Unknown Planet, er faktisk snart ferdig her og da er det jo bare litt igjen før jeg har spilt igjennom som light og dark.. Så er det å ta fatt på neutral characteren min :p

Hakke noe liv, har overført alt tiden jeg brukte på Anarchy Online til KOTOR, blir noen timer det :yes:

Lenke til kommentar

Har nå gått igjennom som Light også, føles bra :woot:

Skal se om jeg gidder å ta neutral'en i høstferien som starter nåkommende mandag.. Er jo bare helt genialt det spillet..

Eller kanskje jeg pakker det vekk for en stund, og tar det frem senere så jeg kanskje kan få la tingene roe seg litt :roll:

Lenke til kommentar

Etter å ha lest hvor enormt bra KOTOR er vurderer jeg også å kjøpe det,

men...er egentlig ikke fan av RGP (liker ikke FF serien)

så _hvor_ bra er det?

er det noen andre spille som det kan sammelignes med?

Prøv å overbevis meg ( værsåsnill !!! har litt lyst på det, men 600kr er ganske mye)

Lenke til kommentar
Etter å ha lest hvor enormt bra KOTOR er vurderer jeg også å kjøpe det,

men...er egentlig ikke fan av RGP (liker ikke FF serien)

så _hvor_ bra er det?

er det noen andre spille som det kan sammelignes med?

Prøv å overbevis meg ( værsåsnill !!! har litt lyst på det, men 600kr er ganske mye)

Uhm.. kjøp? :lol:

Neida, men seriøst dette er det beste konsoll spillet jeg har spilt noen gang.. (og det sier ikke lite) Jeg er evig takknemlig for at dem ikke dro igang med filmene igjen, det blir bare for mye av den mørja.. Nei, her får du muligheten til å oppdage alt selv, du blir Jedi, og kan selvsagt velge om du vil gå den lyse sti, eller bli slukt av mørket :D

Miljøet i spillet ofte noe du kan stå i 10 minutter og nyte.. Alle planetene er forskjellige på sin egen måte, og det gjør at det er en god variasjon i spillet.. Blir liksom ikke samme byene og samme veiene hele tiden, som det kanskje kan virke i andre RPG spill noen ganger..

Anyway, en liten "secret" .. Jeg har over 50 spill på xboxen, men har bare 2 spill som er i original forvaring, KOTOR og Halo..

Så, er bare å kjøpe dette "masterpiecet", du vil ikke angre.. men ikke skyld på meg hvis noe går galt med skolen/jobb/kjæreste :woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...