Gå til innhold

6 mnd valp oppe om natten.


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har en Beaglevalp på 6, straks 7 mnd nå som enda er oppe om natten. Nå har jeg hatt han siden han var 3 mnd, og er oppe en gang om natten fremdeles. Han er hjemme alene om dagen, men jeg er innom å lufter han en gang iløpet av dagen. Noe jeg kan gjøre for å få han til å sove gjennom hele natten?

Jeg står opp ca halv sju hver morgen og lufter han før jeg drar på jobb. Og om helgene er det et himla liv i sju-halv åtte tiden, da skal han inn på stuen å sove videre på fanget i sofaen. Det begynner å terpe på etter snart 4 mnd med nattevåk...

Han sov 4 netter sammenhengende da han hadde kennelhoste, men da sov han for det meste hele dagen også. I natt var vi ute to ganger. Er ikke dette litt unormalt for en valp på nesten 7 mnd???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi har oversett han, men det resulterer i at han tisser i buret. Da må vi stå opp for å lufte han, tørke ut av buret osv. Noen ganger lurer jeg på om han bare gjør det på trass for å få oppmerksomhet :p Jeg vil jo gjerne at han skal slippe å ligge i bur om natten også, men det vil jeg ikke prøve før han har sluttet helt med dette. Foreldrene mine hadde han i en uke, og da sov han hele natten. Med en gang han kom hjem startet dette igjen...

Lenke til kommentar

Høres ut som en dårlig vane. Ta han ut av buret om natten og overse han helt. Da kan du lære han at han må holde seg på en hyggelig måte. Ta han ut med en gang du våkner bare :) Er ikke noe moro å ligge i sitt eget tiss gjennom natten og en husrein hund synes ikke det er så veldig stas å måtte tisse inne.

Endret av mushi
Lenke til kommentar

Vi har oversett han hver gang vi tar han ut, i snart 4 mnd nå. Det første som blir gjort om morgenen er å ta han ut for å gå på do. Vi er på fjellet nesten hver dag, ikke så hard tur, men sånn ca en time i terrenget. Er på ringtrening en gang i uken, ellers er det trening på innkalling vi driver med nå. Noen tips til hva vi kan bruke som disiplinstrening? Kanskje det hadde hjulpet litt for å virkelig vist hvem som er sjefen? Jeg tror ikke helt han har forstått at det ikke er han som bestemmer i huset...

Lenke til kommentar

Man burde være streng, men ikke helt nazi. Funker til en viss grad på katter, så jeg antar at det funker bra på hunder også. Har tre katter selv som hopper ned fra kjøkkenbenken når jeg sier at de må ned, fordi de vet at jeg ellers plukker dem opp og setter dem i buret sitt som straff, selv om det funker litt dårlig siden buret er noe de er blitt vandt med siden de var små og ser på det som ett kosested som er helt trygt.. :p

Lenke til kommentar

Samme bur, samme underlag. Han fikk med seg buret som står her hjemme. Får prøve å bli enda strengere å se om det hjelper. Er litt skummelt med lite søvn for oss også siden begge jobber som sjåfører. Er ikke gøy å sitte stuptrøtt å kjøre bil hele dagen :/

Lenke til kommentar

Ja nå er han det, men driver å lager til inne på kjøkkenet , har en stor kjøkkenkrok som ikke blir brukt til noe. Så driver å fikser opp der så han kan være der når vi er borte så han har god plass å traske rundt på. Buret er bare en midlertidig løsning til det er fikset.

Lenke til kommentar

Mamma jobber 3 på og 3 av, hadde han tre dager på kennel de dagene da hun var på jobb. De dro opp til naboen en kveld, og lillegutt var fint hjemme alene i fem timer på kvelden. Han var hos foreldrene mine igjen for to uker siden og var der ett par dager. Da var det opp om natten igjen... :/

Lenke til kommentar

Hvis valpen vår (border collie, 8mnd) begynner å mase om natta så er det rett ut og rett inn igjen. Ikke noe leking og kos, bare en kjedelig tur på do. Det skjer ikke hver natt lenger men av og til. De første mnd hun sov løst tisset hun ut hele gangen vår, satt henne i bur om natten i en mnd eller to etter det ga hun seg. Nå sover hun løst på soverommet, og vil heller hyle hull i hodene våre enn å tisse inne. Ta henne ut å tisse om natten, ros og inn å legge seg igjen. Er jo fryktelig ubehagelig å skal sove når en må tisse, må man så må man. :)

 

Edit: Vofsen her ble forressten stueren etter ei uke hos mamma :p

Endret av Nurk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...