Grimes Skrevet 9. mai 2013 Del Skrevet 9. mai 2013 Hei! Jeg eier en alienware m17x, og har i flere måneder hatt dette problemet uten å finne en løsning. Av og til fungerer plutselig ikke lyden. Jeg kan skru pc'en av og på gjentatte ganger uten at lyden kommer tilbake. På volumikonet er det markert med en rød x og det står "Ingen lydutenheter er installert". Hva er det jeg kan gjøre for å fikse problemet? Har hørt at jeg kan installere nye drivere eller noe slikt, men jeg vet heller ikke hvordan eller hvilke drivere jeg må laste ned. Lyden pleier som regel å fungere igjen hvis jeg har "sett" på en video med lyd en liten stund, og deretter skrur pc'en av og på igjen, men det vet jeg ikke om er tilfeldig. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 9. mai 2013 Del Skrevet 9. mai 2013 Det er jo ofte to drivere til lyd, en defaul som ligger i windows og lyddriveren til lydchipen som bl.a gir HD lyd osv. Om dette plutselig har skjedd kan det tyde på hardwarefeil, men du kan jo starte med lyddriveren. Alienware er under Dell, og driver finenr du her under audio: http://www.dell.com/support/troubleshooting/us/en/19/Product/alienware-m17x Pass på å velge riktig os, vista er default ser det ut som. Samme sted er det også mulig å skaffe ny bios etc. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 9. mai 2013 Del Skrevet 9. mai 2013 Skjedde dette plutselig kan det være hardware-relatert. Driver ligger på Dell sine sider: http://www.dell.com/support/troubleshooting/no/no/nodhs1/Product/alienware-m17x Husk å velge riktig operativsystem øverst, driveren ligger under lyd. Fra samme sted kan du også finne bios og andre ting :-) Lenke til kommentar
DellCare Skrevet 10. mai 2013 Del Skrevet 10. mai 2013 Hej Grimes Det kan evt. være et problem i BIOS: http://www.dell.com/support/troubleshooting/no/no/nodhs1/KCS/KcsArticles/ArticleView?c=no&l=no&s=dhs&docid=564061 Jeg vil derfor anbefale dig, at opdatere maskinen med den nyest tilgængelige BIOS, og se om det ikke hjælper. Du finder de nyeste drivers her: http://www.dell.com/support/drivers/no/no/nodhs1/DriversHome/ShowProductSelector?fkey=Drivers_PS Indtast blot servicetag, og siden finder automatisk de relevante drivers til præcis din maskine. Skulle problemet fortsætte efterfølgende, må du meget gerne sende mig en besked med privat besked med servicetag, så ser jeg nærmere på sagen. Med venlig hilsen Karina Hansen Dell | Social Media & Communities Professional Følg os på Twitter: @DellLytter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå