Kjetilmarstein Skrevet 9. mai 2013 Del Skrevet 9. mai 2013 Hei. Når jeg spiller ser jeg at nettet er ustabilt. det går fra å ha en ping på 35 til å komme opp i 1000 (++). Vet ikke hva jeg skal gjøre? uansett om det er noen på nettverket eller ikke så skjer det. Har dette nettverket fra Get ( http://www.get.no/produkter/superbredband/l-70 ). Skal vel været ett ok nett dette? Takk for svar Og finnes det noen programmvare eller liknende som kan se når det blir ustabilt? Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 9. mai 2013 Del Skrevet 9. mai 2013 Hovedproblemet pleier være enten routeren eller nettverkspluggen/kortet. Bruker du skikkelig router? Har du lagt inn siste driver på nettverksplugg/kort? Lenke til kommentar
Kjetilmarstein Skrevet 9. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2013 Har en linksys E4200? Vet ikke om denne er bra nok? Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 9. mai 2013 Del Skrevet 9. mai 2013 http://support.linksys.com/en-eu/support/routers/E4200 Skal være bra, men legg inn siste firmware om du ikke har den allerede. Lenke til kommentar
Kjetilmarstein Skrevet 9. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2013 Oki, skal prøve det. Takk Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 9. mai 2013 Del Skrevet 9. mai 2013 Prøv ev å koble deg rett på modem med kabel med PC, for å se om det blir bedre. Blir det ikke bedre, så ligger utfordringen på ISP og deres utstyr - blir det bra, så ligger utfordringen hos deg Lenke til kommentar
Kjetilmarstein Skrevet 9. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2013 Ok, skal prøve det har bare vært sånn i det siste, så håper det ikke ligger i meg Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 9. mai 2013 Del Skrevet 9. mai 2013 Du kan bruke pingplotter til å se når nettet blir ustabilt. Pass på at trådløsnettet ditt er kryptert og at du har kontroll på bruk av båndbredde på maskinene. Hvis noen bruker opp all båndbredde, vil "ping" bli svært høy. Hvis noen kjører bittorrent, så sørg for å begrense hastigheten i programmet. Dette gjelder ikke minst på utlinjen. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 9. mai 2013 Del Skrevet 9. mai 2013 Ok, skal prøve det har bare vært sånn i det siste, så håper det ikke ligger i meg Kanskje du har en nabo som har satt opp ny ruter eller endret på sitt oppsett, og som forstyrrer ditt nett? Kan evnt. sjekkes med f.eks. inSSIDer. Lenke til kommentar
Kjetilmarstein Skrevet 9. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2013 Har funnet det ut nå, fått en del folk ut av nettet vårt nå ) var ca 15 stk som var på det, men nå er dem ute! Takk for all hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå