Dr. Brodsky Skrevet 9. mai 2013 Del Skrevet 9. mai 2013 (endret) Jeg har planer om å skaffe meg et nettbrett, men det flyter jo over med forskjellige merker og modeller. Det jeg er ute etter er et nettbrett som i all hovedsak skal brukes til nettsurfing over wifi, musikk, kanskje se litt film og ellers diverse mindre krevende apps. Kravene mine er: * God trådløsmottaker - har litt dårlig signal på noen rom. Mobilen min takler det ikke, mens iPod'en min får greit nok signal. * God skjerm - her tenker jeg både på lysstyrke (bør være brukbar i sollys) og på "touchsensorer". Høy oppløsning er også fint, men jeg er ikke så sikker på om jeg gidder å betale så voldsomt for det. * Rask i bruk - jeg kommer som sagt ikke til å bruke den til spesielt krevende oppgaver, men det jeg skal bruke den til bør gå så raskt det lar jeg gjøre. * God lyd - da tenker jeg ikke på de innebygde høyttalerne, men på minijack-utgangen. Jeg er lei av støy og svak forsterkerdel. * Minst 10" Noen som har noen forslag? Hvor mye må jeg regne med å betale for å dekke kravene mine? Jeg får forøvrig snart en ElitePad 900 av jobben, men den vil jo ikke bli min. Endret 9. mai 2013 av Phileas Fogg Lenke til kommentar
Slai Skrevet 9. mai 2013 Del Skrevet 9. mai 2013 Litt god info her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1502352&pid=20495582&st=40entry20495582 Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 9. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2013 Takker for svar. Etter å ha sett litt rundt så virker jo Nexus 10 veldig fristende. Jeg syns egentlig det er litt i dyreste laget, men det er jo snart sommer... Lenke til kommentar
Slai Skrevet 9. mai 2013 Del Skrevet 9. mai 2013 Ikke et av de kinesiske? Virker betydelig bedre mtp pris, og kvaliteten er tydeligvis gaaaaanske bra. Vurderer pipo m9 (mener jeg den het) selv. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 9. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2013 Har for øyeblikket en kinatelefon fra et av de mer respektable merkene (Huawei), og jeg er så langt i fra fornøyd som jeg kan få blitt. Mitt inntrykk er at de gjerne nedprioriterer kvaliteten på ting som ikke er så lett å måle, så selv om de på papiret virker bra, så faller de gjennom på brukeropplevelse over tid. Lenke til kommentar
Slai Skrevet 9. mai 2013 Del Skrevet 9. mai 2013 Vet den med Huawei, var redd for samme greia. Men brukere av de pipoene samt reviews gir masse tomler opp. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 9. mai 2013 Del Skrevet 9. mai 2013 Jeg er hvertfall strålende fornøyd med Pipo M9 så langt. Rekkevidde og hastighet på wifi er bra. Har null problem med å streame video der mine andre nettbrett sliter med å få signal. Har ikke testet den ute i sollys. Forøvrig er kanskje Xperia Z (10") noe å vurdere om man skal bruke det utendørs, siden det er vanntett. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 9. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2013 Takker for svar.. Tror ikke jeg tar sjansen på kinabrett. Ikke er jeg interessert i å vente veldig lenge heller. Sonyen har jeg sett på. Den virker veldig fin, men blir for dyr for mitt bruk. Foreløpig ligger nok Nexus 10 øverst på listen. Finnes det noen fornuftige covers/cases til denne? Lenke til kommentar
Chario0z Skrevet 9. mai 2013 Del Skrevet 9. mai 2013 Takker for svar.. Tror ikke jeg tar sjansen på kinabrett. Ikke er jeg interessert i å vente veldig lenge heller. Sonyen har jeg sett på. Den virker veldig fin, men blir for dyr for mitt bruk. Foreløpig ligger nok Nexus 10 øverst på listen. Finnes det noen fornuftige covers/cases til denne? Vet ikke om det norske markedet selger tilbehør til nettbrettet, men Ebay har masse rart. Denne så litt fin ut. Du får sjekke det ut der! Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 9. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2013 Det så jo ganske fint ut. Litt skeptisk til kvaliteten, men samtidig så var den så billig at det neppe blir den som gjør at jeg må selge huset. Når har jeg jo ikke nettbrettet ennå, men har nesten bestemt meg for det. Lenke til kommentar
Chario0z Skrevet 9. mai 2013 Del Skrevet 9. mai 2013 (endret) Det så jo ganske fint ut. Litt skeptisk til kvaliteten, men samtidig så var den så billig at det neppe blir den som gjør at jeg må selge huset. Når har jeg jo ikke nettbrettet ennå, men har nesten bestemt meg for det. Jeg sitter i samme situasjon som deg. For meg står det mellom Nexus 7, Galaxy Note 8 og Nexus 10. Føler førstnevnte blir litt for liten. Galaxy Note 8 ser veldig bra ut, men nå er det ikke stor prisforskjell på den og Nexus 10. Jeg har heller ikke dårlig tid når det gjelder kjøp av nettbrett, så jeg vurderer å vente til sommeren. Har hørt om en etterfølger til Nexus 10, mulig Nexus 11? Google I/O event er ikke mange dager unna, får håpe de viser frem noe da! I tillegg til det er det rykter om at Samsung skal lansere et brett med specs tilsvarende Nexus 10 denne sommeren. Jeg har også vurdert Pipo M9, men vet ikke om jeg vil gi slipp på garanti + reklamasjon. Men så er jo brettet veldig billig! Endret 9. mai 2013 av Chario0z Lenke til kommentar
ultramannen Skrevet 10. mai 2013 Del Skrevet 10. mai 2013 (endret) Jeg har planer om å skaffe meg et nettbrett, men det flyter jo over med forskjellige merker og modeller. Det jeg er ute etter er et nettbrett som i all hovedsak skal brukes til nettsurfing over wifi, musikk, kanskje se litt film og ellers diverse mindre krevende apps. Kravene mine er: * God trådløsmottaker - har litt dårlig signal på noen rom. Mobilen min takler det ikke, mens iPod'en min får greit nok signal. * God skjerm - her tenker jeg både på lysstyrke (bør være brukbar i sollys) og på "touchsensorer". Høy oppløsning er også fint, men jeg er ikke så sikker på om jeg gidder å betale så voldsomt for det. * Rask i bruk - jeg kommer som sagt ikke til å bruke den til spesielt krevende oppgaver, men det jeg skal bruke den til bør gå så raskt det lar jeg gjøre. * God lyd - da tenker jeg ikke på de innebygde høyttalerne, men på minijack-utgangen. Jeg er lei av støy og svak forsterkerdel. * Minst 10" Noen som har noen forslag? Hvor mye må jeg regne med å betale for å dekke kravene mine? Jeg får forøvrig snart en ElitePad 900 av jobben, men den vil jo ikke bli min. Hei. Jeg fikk meg Galaxy tab 2 10,1- 3g i september i fjor. På papiret ser alt bra ut, men når det kommer til stykket, er brukeropplevelsen på android direkte ussel. Den fungerte for så vidt bra til musikk, videofiler og youtube, men det å gjøre noe ellers var en tungrodd og hakkete affære. Jeg har også prøvd andre brett, f.eks. Acer iconia med android. Det er samme sak der. Det ser ut til å være kjempegreier når det er nytt, men etter en uke eller to, begynner hakkingen. Så nå hev jeg ut androidnettbrettet til fordel for elitepad 900,toppmodellen med 64 gb og 3g. Elitepad kjører Windows 8 Professional. Den eneste Windows-funksjonaliteten som ikke er inkludert her, er Windows media center. Foreløpig kan jeg ikke si at androidbrettene gjør noe bedre enn denne. Nettleseren her er en drøm, sett i forhold til noe jeg brukte på android. Det er jo også å forvente av et nettbrett til nær 7000 kroner. Batterilevetiden på elitepad kan måle seg med batterilevetiden på et androidbrett, og det finnes ekstra batteripakker som totalt gir en levetid på 18 timer. Vekten er også bortimot den samme. Elitepad er kanskje noe tyngre, men det har vel mest å gjøre med at elitepad er bygget i aluminium. Jeg vil råde deg til å spare pengene dine om du straks får en elitepad. Dette er en fantastisk maskin, på alle måter. Nå skal jeg til å installere civ 4 på den, det blir interessant å se hvordan dette fungerer. Endret 10. mai 2013 av ultramannen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå