hojohansen Skrevet 9. mai 2013 Del Skrevet 9. mai 2013 Jeg er ny i vinylverden, etter noen uker med Luxman PD272 så må jeg si at dette her er virkelig noe for meg. Lenke til kommentar
DaZpinner Skrevet 3. juni 2013 Del Skrevet 3. juni 2013 Eg er óg ny i denne spanande vinylverda, heilt sidan i går kveld. Har kjøpt alt brukt i løpet av helga, og har fått eit anlegg og nokre plater til den nette sum av kr 900,-. Anlegget har veldig behagelig lyd, men må nok ha meg nokre andre høgtalarar om eg skal blåse taket av huset. Er veldig nøgd med det eg har fått, og har treft to hyggelege karar som selde meg henholdsvis platespelar og forsterkar. Anlegget består av: Platespelar: Sanyo TP X1S Forsterkar: Yamaha RX-V590RDS Høgtalarar: Jamo Sat 160 Lenke til kommentar
epifant Skrevet 6. juni 2013 Del Skrevet 6. juni 2013 Spiller: Bang & Olufsen Beogram 4000 Siste platekjøp: Wich - Witch Begynner å få litt vinyl. Kjempemoro å dra på skattejakt i bruktbutikker eller loppemarked og finne knapt spilte plater fra ECM, Decca og DG til en tier for stykket. Men jeg mangler RIAA, så noe lyd er det ikke enda... Lenke til kommentar
j-- Skrevet 6. juni 2013 Del Skrevet 6. juni 2013 Vinyl er veldig fint. Anbefaler dere å finne dere noe Pink Floyd, slenge dere langflate på gulvet og bare lytte på musikken - gjør seg veldig på platesnurra :] 1 Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 24. juni 2013 Del Skrevet 24. juni 2013 Trivelig med en analog tråd på et primært digitalt forum! Mitt siste platekjøp var en platesamling fra en eldre dame som skulle flytte fra bygda. Det var mengder med Rolling Stones, Pink Floyd og mye annen rock og prog. Platesamlinger er favoritten å komme over. Mye uoppdaget musikk der ute! Jeg snurrer på en spiller som bruker opptil flere baller i konstruksjonen. En golfball i et bad av tyktflytende silikon i et oppheng eliminerer vibrasjoner fra motor og mikrovibrasjoner fra omgivelsene. Motoren drives av denne: Og hele spilleren ser slik ut: 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå