quantum Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 Man behøver ikke kjøpe ny PC etter étt år bare fordi det har kommet noe nytt dersom man valgte passende maskinvare i utgangspunktet. Helt riktig, og ingen har påstått noe annet heller, jeg skjønner ikke helt hvor du tar det fra? Jeg sier bare at dersom en pc som etter ett år er blitt for treig er det sannsynligvis fordi brukeren har lagt inn for mye programvare av typen bloatware, og ikke klart å avinstallere disse igjen. Det er ikke noen myte at det forekommer, og en mye billigere løsning enn å kjøpe ny pc er da å reinstallere Windows. Alternativt har pc'n et hardwareproblem, eller som du nevner; det hele foregår inni hodet på brukeren, fordi pc'n etter ett år ikke lengre er the-latest-and-greatest. Ikke aner jeg hvorfor dette gjør deg så sint, men ta deg en bolle, det pleier å hjelpe. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 (endret) Fordi du feiler stort på å tolke hva jeg skrev. Skriv det uten å sitere meg dersom du føler for å skrive den myten. Ja, jeg blir irritert når du siterer meg helt uten sammenheng. Isteden for å godta at du bommet begynner du med barnslige linjer. Jeg har ingen mulighet til å ta deg seriøst når du kommer med svada og fjas. Endret 20. mai 2013 av BadCat Lenke til kommentar
quantum Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 (endret) Akkurat hva du selv synes du har forsøkt å uttrykke i dine ikke helt gramatisk velformede setninger er jeg ikke sikker på, det spiller egentlig ikke så stor rolle, jeg har ikke gjort noe forsøk på å "tolke" deg, kun påpekt en mulig årsak til at noen *tror* de må skifte pc etter kun ett år. Og jeg har altså ikke tråkket på dine ømme tær med vilje, så ond er jeg tross alt ikke, selv om jeg utvilsomt er en meget dårlig person. Foreslår at vi lar det ligge med det, jeg har ihvertfall ikke mer å tilføye. Endret 20. mai 2013 av quantum Lenke til kommentar
quantum Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 Er det veldig stor forskjell på 2,5 og 2,6 GHz Det svaret gir seg vel nesten selv, men om du skulle gå for den gamle modellen så sørg ihvertfall for SSD, for der er det veldig stor ytelsesforbedring i forhold til vanlig platelager/HD. Lenke til kommentar
hean Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 Det svaret gir seg vel nesten selv, men om du skulle gå for den gamle modellen så sørg ihvertfall for SSD, for der er det veldig stor ytelsesforbedring i forhold til vanlig platelager/HD. Ytelsesforskjell som merkes på denne bruken? Edit: jeg vil også si at jeg er i samme situasjon som TS, der jeg vil bare bruke datamaskinen til å surfe, bruke MS Office, samt se på film. Not Merkes vel kun litt på oppstarten, noen sekund raskere. Lenke til kommentar
quantum Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 Ytelsesforskjell som merkes på denne bruken? Alt er relativt som det heter, og i forhold til å "oppgradere" fra 2,5GHz til 2,6 som man knapt vil ense under enhver form for bruk, så ja. Min praktiske erfaring er at å logge inn på en lavt spec'et Mac-mini med HD for å lese mail og browse er en "bråstopp-opplevelse" i forhold til å gjøre det samme på en lavt spec'et Air med SSD. Det er da ved oppstart av programmer, og deretter bytte mellom programmer, man merker forskjell. Jeg vil ikke råde noen til å kjøpe maskin med HD og 4GB RAM uansett bruk, men SSD er en dyr oppgradering og å øke til 8GB RAM kan være like klokt, særlig om man har behov for stor lagringskapasitet i tillegg. Er man fingerferdig kan man også sette inn en hybriddisk selv, det gir god, men ikke helt den samme ytelsesforbedringen som en SSD-disk, til en rimeligere penge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå