Mazå Skrevet 9. mai 2013 Del Skrevet 9. mai 2013 Hei Noen som vet om noen bra sider der man kan finne template/koder for portfolio side? tenker på foto portfolio nettside da. for eksempel denne: Hvordan er denne satt opp ? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 9. mai 2013 Del Skrevet 9. mai 2013 Du bør vel først finne ut hva slags publiseringsverktøy du vil bruke. F.eks går du for WordPress så har du jo en masse templates å velge mellom, både gratis og betalte. Om du ikke vil bruke WordPress så finnes det jo Drupal, Jomola osv. Og så kan du jo designe sider fra bunnen av med f.eks Adobe. Mulighetene er enormt mange, men i stedet for å først velge template, velg deg en plattform. Lenke til kommentar
Mazå Skrevet 9. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2013 har tenkt alt fra bunnen av med adobe dreamweaver Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 9. mai 2013 Del Skrevet 9. mai 2013 har tenkt alt fra bunnen av med adobe dreamweaver Selv ville jeg valgt alt annet enn det. Enten et publiseringsverktøy (CMS) eller lage et fra bunnen av med serverkode og et rammeverk (framework). Lenke til kommentar
Mazå Skrevet 9. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2013 lage et fra bunnen av med serverkode og et rammeverk (framework). mener du å kode alt selv da eller? Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 9. mai 2013 Del Skrevet 9. mai 2013 lage et fra bunnen av med serverkode og et rammeverk (framework). mener du å kode alt selv da eller? Ja nesten. Du koder selv ja, men når du bruker et rammeverk så har du jo tilgang på et stort bibliotek som forenkler og speeder opp kodingen en god del. Hvis du ikke liker eller er interessert i koding, burde du absolutt vurdere et CMS. Lenke til kommentar
Mazå Skrevet 9. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2013 åja, er det du mener med rammeverk. Hvor finner jeg det? har prøvd å google men fant egentlig ikke noe Lenke til kommentar
quantum Skrevet 9. mai 2013 Del Skrevet 9. mai 2013 åja, er det du mener med rammeverk. Hvor finner jeg det? har prøvd å google men fant egentlig ikke noe Dette blir veldig avhengig av hva du kan fra før av. Kan du programmere PHP er det best å finne et PHP-rammeverk, kan du Java; et Java-rammeverk osv. Kan du ikke programmere fra før av har du en læringskurve foran deg. Det enkleste er vel kanskje det du har tenkt deg i utgangspunktet; å lage statiske sider vha. dreamweaver. Googler du "portfolio html template" får du blant annet opp denne http://www.wix.com/website/templates/html/design/portfolio/1 ... ser Wix har blitt anbefalt som enkel pulibseringsløsing flere ganger, så kanskje det er verdt et forsøk? Lenke til kommentar
Mazå Skrevet 10. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2013 kan kun html/css og litt java. kommer ikke til å bruke wix/publiseringsverktøy. men Takk for hjelpen Lenke til kommentar
quantum Skrevet 10. mai 2013 Del Skrevet 10. mai 2013 Men har du tenkt å kode en dynamisk side med Java-backend, eller kun statisk html/css? Et Java-rammeverk jeg kan anbefale til en slik side er Tapestry5. Det fins mange andre like gode alternativer, men Tapestry5 er det jeg har mest erfaring med. Spør du i Java-gruppa får du sikkert mange andre gode tips også. Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 10. mai 2013 Del Skrevet 10. mai 2013 Er du sikker på at du kan java og ikke javascript? Og er du sikker på at du har lyst å progge nettstedet ditt med java? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå