Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC skjerm skrur seg av.

Anbefalte innlegg

Hei.

jeg har koblet to skjermer til PCen min. Dette har fungert fint i et halvt år, men en dag så sluttet den ene skjermen å fungere. Den skrudde seg på, så av igjen med en gang. Etter litt testing så viste det seg at den kun skrudde seg av når den fikk signal. Hvis den ikke får signal så skrur den seg ikke av.

Hva kan feilen være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

1. Sjekk om kabelen sitter som den skal i begge ender.

2. Prøv å bytt kabel

3. prøv og bytt om portene.

Det bør gi deg en indikasjon på hva som kan være galt.

Funker skjermen på steg 3 er det mulig det er noe feil med kontakten på porten, eventuelt noe galt med skjermkortet ditt.

4. Skjermen kan være død. Hadde en gammel ViewSonic som plutselig døde fordi en transistor i skjermen hadde tatt kvelden.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har slitt med en ViewSonic skjerm tidligere, lyset på led lampa ga meg en indikasjon på hva som var galt, viste seg å være en transistor som hadde gått fyken. fant en guide på å fikse det, men tok ikke sjansen.

Det startet slik som du beskriver.

Lenke til kommentar

I ditt tilfelle bør du teste på en annen hardware, kan være oppdatert driver problem.

Hvis problemet vedvarer da, er det sikkert hardware relatert, test gjerne med en annen signal kabel.

Jeg har en Samsung 206BW som sliter med dette:

http://www.normsweb.com/tektips/sam206bw.shtml

Den blinker helt til den kommer på så er den på men nå begynner den å drøye veldig lenge før den går på.

Tror jeg bare bestiller ny skjerm.. gidder ikke leke McGyver på en så gammel skjerm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...