Feh Skrevet 9. mai 2013 Del Skrevet 9. mai 2013 Jeg skulle starte maskinen min i dag, men det ville den ikke. Den POSTer, så står det at satakontrolleren initialiseres og den lister opp disker/ROMer som vanlig og neste steg herfra skulle vært "starting windows", men istedet får jeg ut en remse som kan ligne litt på det her: !")P(Hr vpoUI"!¤BY!)1pO"¤UH!V/(&G¤(!/T¤!"(/!?=¤(!# HRNGBGJC!")¤=&C!Ucg (etc.) Jeg tror jeg så et ♠ tegn inni der også faktisk. Jeg har to SATA disker i maskinen, en SSD (OS) og en HDD. Prøvde først å boote bare med SSD og det gikk fint så det er HDDen som skaper problemer. Såvidt meg bekjent kan man koble til en disk etter windows har bootet, selv inne i maskinenen, men jeg får absolutt ingen respons når jeg kobler den til. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 9. mai 2013 Del Skrevet 9. mai 2013 (endret) Blir den listet opp av BIOS under POST? Eller dukker den opp i BIOS? Hvis ikke, er det nok mulig HDD'en er død. Det kan også være FAT som er korrupt. Endret 9. mai 2013 av Chavalito Lenke til kommentar
Feh Skrevet 9. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2013 Litt usikker på hva som akkurat skjedde, men plutselig fikk jeg opp en sånn edit boot option screen når jeg bootet, trykket enter og alt startet som normalt med disken fullt fungerene igjen... Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 9. mai 2013 Del Skrevet 9. mai 2013 Ta backup og kjør en stresstest av den. Harddisker er kjent for å gi litt advarsler før de dør helt Lenke til kommentar
Feh Skrevet 9. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2013 Bestilte en ny disk umiddelbart så speiler jeg dem når jeg får den og pakker denne pent vekk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå