Beyma Skrevet 9. mai 2013 Del Skrevet 9. mai 2013 Heisann! Han en god gammal intel x25 80gb SSD, og er per idag milevis unna det som finnes idag, men gir meg kjapp boot tid, men i det siste har jeg lagt merke til en del tregheter, når jeg åpner mine dokumenter ol. Er det SSD som takker for seg? Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 9. mai 2013 Del Skrevet 9. mai 2013 (endret) "Q. Do SSDs wear out when you write to them? It’s true… SSDs wear when they’re written to… but this is a good thing because it’s measurable! Drive life can be closely monitored in order to prepare for and predict maintenance. Even though SSDs wear with use, under normal heavy use cases, the life of an enterprise SSD can easily last well beyond the warranty period, depending on capacity and duty cycles. Q. Why do SSDs slow down over time? As consumer-class drives fill with data they slow down as the wear leveling and scatter/gather algorithms kick in to find space for the next write operation. This slow-down phenomenon is well know and understood, as discussed in multiple website and blogs measuring SSD performance have demonstrated." Link: SSD Myths and Facts Endret 9. mai 2013 av Schwarzwald Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 10. mai 2013 Del Skrevet 10. mai 2013 De fleste SSD'er yter litt mindre når de er nesten fulle og over tid, TRIM støtte hjelper på dette, så godt som alle nyere SSD'er har dette. En full formatering av SSD'en gjør ofte at den får tilbake mye ytelse. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 11. mai 2013 Del Skrevet 11. mai 2013 Kjør optimize på den fra intel ssd toolbox Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå