Gå til innhold

Samsung Galaxy S4 og sende/motta MMS

Anbefalte innlegg

Jeg har fått meg Galaxy S4. Når jeg mottar en MMS får jeg bare en tekstmelding med beskjed om å laste ned. Når jeg skrur på Mobildata blir meldingen lastet ned. For å sende MMS må jeg også skru på Mobildata. Samtidig popper jo da også andre ting inn fra mail/facebook osv. som jeg ikke ønsker bare fordi jeg sender/henter en MMS.

På de andre android telefonene jeg har hatt (Xperia Neo sist før denne) har MMS blitt sendt og lastet ned automatisk uten at jeg har måttet gjøre noe manuelt og uten at jeg har fått lastet ned andre ting samtidig.

Er det noe jeg kan gjøre for at det skal bli likt på S4? Hører at andre med Samsung telefoner også sliter med det samme.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sånn er det vel på smartmobiler generelt? Vet at det er likt på wp8 iallefall. Såvidt jeg husker.

Du kan jo droppe å få notifications fra Facebook og epost hvis du ikke ønsker det, mao la dem oppdatere seg manuelt.

Evt skru på blocking mode hvis det ikke er annet enn notifications du syntes er irriterende.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Jeg har kun erfart at det er slik med Samsung-telefoner.. Andre ikke-Samsung Androidtelefoner som jeg kjenner til (Sony, Huaweii bl.a.) - alle disse har lastet ned og sendt mmsene automatisk uten at man må inn manuelt og skru av/på Mobildata for hver gang.

Jeg ønsker ikke å skru av notifications eller sette ting av/på manuelt for mail fordi jeg bruker de en del med wifi på. Både på jobb og hjemme og da vil jeg jo at det skal komme inn jevnt og trutt. Kan man sette at mail/facebook sjekkes hvert x minutt så lenge man bruker wifi men kun manuelt ellers? Tror ikke det, men det ville vel løst problemet..

Når jeg skriver en mms som skal sendes får jeg til og med en advarsel som jeg må trykke bort med "OK" om at MMSen først sendes når jeg skrur på Mobildata. Så må jeg gå og skru på Mobildata og huske å skru den av igjen ellers kommer mail og annet også. Og det koster jo da penger. Merkelig at ikke dette heller er en advarsel om at "nå må du skru på Mobildata OK/avbryt" hvor man velger OK og så sendes den med en gang.

Endret av RubberDuckie
Lenke til kommentar

Hvis jeg har mobildata på hele tiden så kommer jo også mail, facebook, skype, programoppdateringer og alt mulig annet som kommer innimellom. Disse ønsker jeg kun å få når jeg har wifi på. Det har aldri vært noen sak som sagt på de andre andoidtelefonene jeg har hatt derfor synes jeg det er så rart at man må styre det her manuelt på en så flott og fancy telefon. ;)

Lenke til kommentar

Tester det nå med Mobildata på og Sync av så får vi se.. Men vil ikke Sync av påvirke mail osv. når jeg har wifi på igjen senere eller vil den fortsatt sjekke på de tidsintervallene jeg har satt opp? Det vil den vel nå også gjøre så lenge Mobildata står på... hmmm. Tror ikke dette vil hjelpe nei.

Endret av RubberDuckie
Lenke til kommentar

Tester det nå med Mobildata på og Sync av så får vi se.. Men vil ikke Sync av påvirke mail osv. når jeg har wifi på igjen senere eller vil den fortsatt sjekke på de tidsintervallene jeg har satt opp? Det vil den vel nå også gjøre så lenge Mobildata står på... hmmm. Tror ikke dette vil hjelpe nei.

Funker fint, når du skrur på sync vil den oppdatere dersom du er innenfor tidsintervallet ditt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...