Gå til innhold

Slutt for Hasselbladkamera

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor forandre et konsept som fungerer/fungerte, i dag er det nok omtrent bare kunstnere som benytter disse eller veldig sære fotografer, veldig bra av Hasselblad og ha moderne produkter parallelt så de ikke går i samme fella som andre produsenter som ikke klarer/klarte og modernisere seg.

Effektiviteten og inntjeningen samt konkurransen sier at man må benytte effektive metoder for og oppnå resultater fort så et digitalt er veien og gå.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Nysalget gikk vel dårlig. Med en stadig minkende interesse for analoge kameraer så holder det til slutt med det antallet brukte analoge kamera som er i omløp.

Jeg sikler fremdeles etter et 503 med digitalt bakstykke. Må vel få rævva i gir nå da.

H-serien har jeg ikke på langt nær like mye sansen for.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Trist at V-serien med dette er slutt, men det måtte jo komme. Det er begrenset hvor lenge man kan drive nysalg på kamerasystem hvor det ikke er noe elektronikk (så og si) i dag hvor alt skal gå fort og være effektivt. Det som er fint med V-serien er at de er bygget som tanks, og vil holde i mange mange år fremdeles. Det eneste som bekymrer meg litt er hvordan det vil være å få tak i reservedeler når min 501c plutselig en dag trenger service. 120-filmen vil nok ikke lide så veldig under dette, da det fremdeles er meget populært. Men jeg ser ikke for meg at så mange nye brukere emigrerer til det analoge mellomformatet....

Lenke til kommentar

...Men jeg ser ikke for meg at så mange nye brukere emigrerer til det analoge mellomformatet....

Akkurat det tror jeg jammen du får rett i...:-)

(Og det helt uavhengig av Hasselblad sin produksjonsstopp)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...