corwera Skrevet 8. mai 2013 Del Skrevet 8. mai 2013 hei jeg har en pc hvor jeg oppdaterer windows på. alt er lasta ned, installert og nå er det bare konfigureringen igjen. det har seg dog slik at når den skal starte opp igjen for at installasjonen skal virke igjen, så fryser pcn. den fryser noen ganger på 36%, 38%, 53% eller 76%, avhengig av om jeg hard booter eller ikke. jeg tenkte at da er det bare å starte pcn i safe mode og drite langt i denne oppdateringen, men jeg får ikke opp dette alternativet. jeg vet at den er fryst for det tegnet som viser at pcn jobber "den sirkelen som musa blir til når den jobber) slutter å spinne. om jeg holder delete-knappen nede etter POST, vil alle skjerme være svarte uansett hvor lenge jeg venter. når jeg da trykker på av/på-knappen skrur den seg av etter 1 sekunder contra 6 sekunder som man vanligvis må for å skru den av på denne måten. det samme skjer om jeg holder F8 eller F10, jeg har med andre ord ingen måte å gå i safemode på. oppdateringen jeg installerer husker jeg å være "service pack for windows x64 bits fra 2008". fordi feil i installeringen av oppdateringene måtte jeg installere alt av windows update-filene manuelt, det var tydligvis denne filen som ikke ville til, fordi denne filen var den siste jeg fikk installert (av ca 100 filer gikk installeringen bra med først: 22 av den, så 77 så den siste som ikke ville før den var "alene"). si fra om dette var uklart. noen tips? jeg bruker windows 7 professional Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 8. mai 2013 Del Skrevet 8. mai 2013 Den letteste måten å komme i safe mode på er å kræsje windows med vilje. Slik gjør du: stasjonær - trekk ut strømledninga eller bruke reset knappen, bærbar - ta ut batteriet. Påenget er at du skal force den til å slå seg av. Da skal det komme opp alternativ om å starte i safe mode eller starte windows på vanlig måte. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 8. mai 2013 Del Skrevet 8. mai 2013 Jeg foreslår å resette bios: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1073989 Forøvrig er feil i Windows Update et tegn på at pc'en har malware. Det samme er at F8-metoden ved oppstart ikke fungerer. Malware kan utforskes nærmere dersom du har installasjons dvd'en for Windows og en minnepenn. Lenke til kommentar
JetzBullet Skrevet 9. mai 2013 Del Skrevet 9. mai 2013 Kansje skivebom, men sjekk at dato og klokkeslett er riktig satt i BIOS. Hvis dette ikke er riktig satt opp, vil ikke windows update funke og PCn fryser. Lenke til kommentar
skrim Skrevet 9. mai 2013 Del Skrevet 9. mai 2013 klokka.no kjekker ditt pc ur viktig at det er riktig stilt ellers får man problem med mange nettsider. du justerer det mens du er på nettsiden dermed kan du få peiling på om alt er på stell -Manuel endring av klokke pc.en Lenke til kommentar
corwera Skrevet 9. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2013 takk for raske svar! Kansje skivebom, men sjekk at dato og klokkeslett er riktig satt i BIOS. Hvis dette ikke er riktig satt opp, vil ikke windows update funke og PCn fryser. jeg kommer ikke inn i bios (det smo er problemet), men vet at jeg har satt alt det riktig. Jeg foreslår å resette bios: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1073989 Forøvrig er feil i Windows Update et tegn på at pc'en har malware. Det samme er at F8-metoden ved oppstart ikke fungerer. Malware kan utforskes nærmere dersom du har installasjons dvd'en for Windows og en minnepenn. har ikke dvd'n, men har pleid å brke en usb-stick med windows reinstalleringsfiler (trenger min egen windows-lisens) når jeg reinstallerer det. Den letteste måten å komme i safe mode på er å kræsje windows med vilje. Slik gjør du: stasjonær - trekk ut strømledninga eller bruke reset knappen, bærbar - ta ut batteriet. Påenget er at du skal force den til å slå seg av. Da skal det komme opp alternativ om å starte i safe mode eller starte windows på vanlig måte. nappe ut strømledninga?! høres ut som du er rusk, older det ikke bare å flippe switchen, over strømtilførselen, så er pcn jorda samtidig? ville jo tro at dte å holde knappen nede i 6 sekunder burde være nok for at safe-mode-muligene kommer opp i utgangspunktet sant? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 9. mai 2013 Del Skrevet 9. mai 2013 (endret) jeg kommer ikke inn i bios (det smo er problemet), men vet at jeg har satt alt det riktig. Det høres ut som om Bios har behov for en reset. Dersom dette er en stasjonær pc så kan du bruke guiden jeg linket til i mitt forrige innlegg. Endret 9. mai 2013 av mobile999 Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 9. mai 2013 Del Skrevet 9. mai 2013 (endret) - Endret 9. mai 2013 av mobile999 Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 9. mai 2013 Del Skrevet 9. mai 2013 (endret) Hvis du spammer DEL-tasten, komer du inn i BIOS til slutt da? Hvis ikke burde du prøve å resette BIOS med "clear CMOS" som flere foreslår. Se linken til mobile999 lenger opp. Du kan laste ned oppdatert offisiell ISO med Windows 7 64-bit SP1 her. Så slipper du unna en rekke oppdateringer via Windows Update med påfølgende restarter. Man kan også last ned en såkalt "post-SP1 update rollup" som inneholder 90 oppdateringer som er sluppet etter SP1. Du må bruke IE og laste ned fra Microsoft Update Catalog. Endret 9. mai 2013 av Pey'J Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 9. mai 2013 Del Skrevet 9. mai 2013 nappe ut strømledninga?! høres ut som du er rusk, older det ikke bare å flippe switchen, over strømtilførselen, så er pcn jorda samtidig? ville jo tro at dte å holde knappen nede i 6 sekunder burde være nok for at safe-mode-muligene kommer opp i utgangspunktet sant? Ja det funker også. Så lenge den slår seg av uten av at den gjør det selv. Lenke til kommentar
corwera Skrevet 9. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2013 Ja det funker også. Så lenge den slår seg av uten av at den gjør det selv. ingenting Hvis du spammer DEL-tasten, komer du inn i BIOS til slutt da? Hvis ikke burde du prøve å resette BIOS med "clear CMOS" som flere foreslår. Se linken til mobile999 lenger opp. Du kan laste ned oppdatert offisiell ISO med Windows 7 64-bit SP1 her. Så slipper du unna en rekke oppdateringer via Windows Update med påfølgende restarter. Man kan også last ned en såkalt "post-SP1 update rollup" som inneholder 90 oppdateringer som er sluppet etter SP1. Du må bruke IE og laste ned fra Microsoft Update Catalog. nope, det er intet på skjermen den er helt svart. kommer ikke opp f eks asus eller command prompt. bios er resatt og når får jeg intet skjermbilde. den POSTer dog. dette er et problem jeg har hatt før og da må jeg som regel bare ta ut og inn GPU og reinstallere windows. noen andre alternativer? jeg er drittlei av å mista alt jeg har en gang i måneden Det høres ut som om Bios har behov for en reset. Dersom dette er en stasjonær pc så kan du bruke guiden jeg linket til i mitt forrige innlegg. ' funka dårlig. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 9. mai 2013 Del Skrevet 9. mai 2013 nope, det er intet på skjermen den er helt svart. kommer ikke opp f eks asus eller command prompt. bios er resatt og når får jeg intet skjermbilde. den POSTer dog. dette er et problem jeg har hatt før og da må jeg som regel bare ta ut og inn GPU og reinstallere windows. noen andre alternativer? jeg er drittlei av å mista alt jeg har en gang i måneden Nei, slik skal det ikke være. Kan du gi oss en link til den pc'en du har? Det høres forøvrig ut som du ikke har backup. Det er selvfølgelig muligheter for å hente ut data fra harddisken som nå sitter i pc'en. Lenke til kommentar
corwera Skrevet 9. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2013 jeg fiksa det! etter å la lest litt rundt på internett virker det som om jeg hadde fått et virus. jeg nappet derfor ut internettkabelen og trådløst-kortet, og når jeg da reboota så lasta pcn konfigureringen som vanlig, den hang seg opp og etter noen sekunder etter at den hang seg opp så reboota pcn automatisk. etter ca 4 ganger gikk den fra 32% til 36, 72 og så 100% og funker igjen nå. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 9. mai 2013 Del Skrevet 9. mai 2013 Kommer du nå også inn i safe mode? Lenke til kommentar
corwera Skrevet 10. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2013 Kommer du nå også inn i safe mode? nei, og pcn crasher etter ca 30 min. noen ganger går plutselig CPU forbruket til 100% (og jeg bruker intel I7 2600k). må være alvorlig virusinfeksjon? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 10. mai 2013 Del Skrevet 10. mai 2013 Last ned og kjør dds.scr og post begge loggene som den lager i en ny tråd i dette underforumet: https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=131 Ikke rediger (bort) noe i loggene. Hvis du ikke får lastet ned eller kjørt programmet så skriver du bare det. Det kan være lurt å ta backup av viktige filer før du evt. får råd om å kjøre ytterlige verktøy. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 10. mai 2013 Del Skrevet 10. mai 2013 (endret) i en ny tråd i dette underforumet: http://www.diskusjon...p?showforum=131 Du har visst allerede en tråd der. Endret 10. mai 2013 av mobile999 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå