Figge645 Skrevet 8. mai 2013 Del Skrevet 8. mai 2013 Hei! Jeg trenger litt råd ang kjøp av bærbar pc, som skal fungere som en slags midlertidig pc, til nye ultrabook modeller kommer. Tar sikte på å kjøpe nye 9 serien til Samsung, når den kommer med mer ram (8gb) og gjerne haswell cpu. I mens, tenkte jeg å kjøpe meg en billig pc, som gjerne kan fungere som pc nummer 2 senere, da til litt enkel nettbruk, tekstbehandling og gjerne til å ha med på ferieturer, uten at man er behøver å være super redd for at den skal bli stjålet, skadet osv. Det er allikevel viktig, at den har litt batteritid og at den ikke er alt for tung og klumpete. Vil gjerne ha en 13.3 modell, eller evnt mindre, med minimum core i3 cpu. For øyeblikket, har jeg sett meg ut 2 modeller til ca 3500kr. Den ene, ser ut til å være veldig mye for pengene, men ser ikke ut til å være av super kvalitet, den ser litt bulky ut og ser ut som den bærer preg av å være litt "plastic fantastic"? Denne har dog Core i5 cpu vs core i3 på den andre modellen, som igjen ser litt mer "ok" ut. Win7 eller win 8 spiller egentlig ingen rolle for meg. Modell 1: 13.3 Fujitsu utrabook, Core i5, 4gb ram, 500gb hdd, Win7 http://cdon.no/elekt..._hd_gr-20896589 Modell 2: 13.3 Acer ultrabook, Core i3, 4gb ram, 500gb hdd, win 8 http://www.elkjop.no...-13-3-ultrabook Noen som har noen erfaringer med noen av modellene, eller evnt andre forslag til maskiner i samme prisklasse. Maskinen med core i5 er jo fryktelig mye hardware for pengene, bare synd den er så stygg Lenke til kommentar
ShaBB Skrevet 8. mai 2013 Del Skrevet 8. mai 2013 Eneste jeg kan si er gå for modell 1. Nyere cpu og vil heller ha valgt windows 7 framfor win8. Lenke til kommentar
wassup Skrevet 8. mai 2013 Del Skrevet 8. mai 2013 Eneste jeg kan si er gå for modell 1. Nyere cpu og vil heller ha valgt windows 7 framfor win8. Slenger meg på den. i5 er nok generelt ganske overlegen i3. Windows 8 har noe bedre ytelse, men ikke all verden. Ville nok prioritert i5, ja Lenke til kommentar
ShaBB Skrevet 8. mai 2013 Del Skrevet 8. mai 2013 Slenger meg på den. i5 er nok generelt ganske overlegen i3. Windows 8 har noe bedre ytelse, men ikke all verden. Ville nok prioritert i5, ja Så bra Ville gått for den selv. Får mye mer ut av den enn modell 2. Og med tanke på at de er til samme pris og modell 1 har i5 istedet for i3 Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 9. mai 2013 Del Skrevet 9. mai 2013 Styr unna maskin nr 1 det er det største makkverk som er laget. Forferdelig byggekvalitet, tragisk skjerm, forferdelig touch pad og høyttalere er en vits. Returnerte min dagen etter Acer modellen er 3 ganger bedre tro mine ord. En annen ting er at CDon.com enda ikke har betalt meg tilbake for returen enda den ankom Oslo de 16.04 snart 5 uker siden. De sier den ikke har ankommet lageret i Sverige enda og må vente enda en drøy uke før de vet hva de skal gjøre. Siste gang jeg handler elektronikk fra de.. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 9. mai 2013 Del Skrevet 9. mai 2013 (endret) Styr unna maskin nr 1 det er det største makkverk som er laget. Forferdelig byggekvalitet, tragisk skjerm, forferdelig touch pad og høyttalere er en vits. Returnerte min dagen etter Acer modellen er 3 ganger bedre tro mine ord. En annen ting er at CDon.com enda ikke har betalt meg tilbake for returen enda den ankom Oslo de 16.04 snart 5 uker siden. De sier den ikke har ankommet lageret i Sverige enda og må vente enda en drøy uke før de vet hva de skal gjøre. Siste gang jeg handler elektronikk fra de.. Erfaringsmessig er 5-7 uker normalt for returer til CDON. Ellers ja, er enig i at aceren har langt bedre kvalitet - det til tross for at det er en acer Returnerte 2 filmer i begynnelsen av februar og fikk tilbake pengene litt over midten av mars, returnerte en bærbar maskin (feil på beskrivelse i forhold til levert produkt) og det tok ca 5 uker. Endret 9. mai 2013 av OC-Freak Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 9. mai 2013 Del Skrevet 9. mai 2013 Erfaringsmessig er 6-8 uker normalt for returer til CDON. Ellers ja, er enig i at aceren har langt bedre kvalitet - det til tross for at det er en acer 6 til 8 uker WTF hva er det de egentlig driver med? Uansett takk for tipset det er mer en de har klart å svare på Lenke til kommentar
Figge645 Skrevet 9. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2013 6 til 8 uker WTF hva er det de egentlig driver med? Uansett takk for tipset det er mer en de har klart å svare på Takk for svar, jeg googlet litt rundt og fant noen poster som frarådet kjøp av fijitsu-maskinen. Det hjelper jo lite at den er kraftigere, hvis den er så håpløs å bruke. Er det forøvrig noen andre som har anbefalinger i ca samme prisklasse. Hvis ikke går jeg nok for acer-maskinen som midlertidig erstatter. Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 10. mai 2013 Del Skrevet 10. mai 2013 Hva med [url=http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=771134&cks=ASS&assoc=26FB581C-3DAA-4F6A-AEA0-8720D71DBD87http://ASUS VivoBook S200 til 3.995 hos Komplett? Litt høyere pris enn den du foreslo, men ASUS har etter min erfaring mye høyere kvalitet på produktene sine enn Acer, og du får også en PC med touch screen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå