Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Hvordan teste skjermkort minne for feil?

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har i det siste begynne å oppleve random artifacts på mit GTX580 som jeg mistenker sterkt er minnedata som blir korrupt (veldig typisk er det snakk om korrupte teksturer nemmelig, og problemet virker også å oppstå mer hyppig jo mer av videominnet jeg bruker). Et annet typisk problem er "pigger" på modeller der tydeligvis et av nodepunktene i modellen har helt tullete koordinater slik at f.eks. et vårpen eller character-modell plutselig får en svær tynn pig som stikker ut av det på et vilkårlig punkt.

Jeg lurer dermed på om det finnes noe godt verktøy for å teste videominnet - skrive til det data og lese det tilbake, sjekke om det stemmer, og gjennta mange ganger mens det registrerer evt. avik.

Det jeg IKKE ser etter er overklokkingsverktøy/stresstester. jeg skal kun teste minnet rent matematisk, ikke bruke imevis på å sitte og nistirre på skjermen etter artifakter jeg har allerede bekreftet at det er noe galt. Det jeg vil stadfeste er mer nøyaktig hvor feilen er slik at jeg kan evt. ta en reklamasjon med litt mer håndfaste bevis på hva som er galt (liker å være grundig).

-Stigma

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...