Uwe Skrevet 8. mai 2013 Del Skrevet 8. mai 2013 (endret) Heisann! Eg trenger hjelp til å finne ein slags overgang mellom vannkranen på kjøkkenet til slangen som fører vatnet inn til benkoppvaskmaskina mi. Kjøkkenkrana har størrelse R15 men har "tynne" gjenger. Slangen er ein standard slange som fulgte med oppvaskmaskina. Tenkte å bruke kjøkkenkrana som "vann inn" og legge "vann ut" slangen i vasken. Nokon som veit kor eg kan finne deler til dette eller om det lar seg gjere? Hittil har eg kun funne overganger/slanger med "tjukke" gjenger. Altså en overgang mellom denne: og denne: Endret 9. mai 2013 av Uwe Lenke til kommentar
PROuser Skrevet 9. mai 2013 Del Skrevet 9. mai 2013 Bør kobles før kran. http://www.biltema.no/no/Bygg/VVS/Ror-og-rordeler/Klemringskoblinger/T-ror-86636/ samt: http://www.biltema.no/no/Bygg/VVS/Ror-og-rordeler/Klemringskoblinger/Kuleventil-86684/ Og noen småting.. Lenke til kommentar
Uwe Skrevet 9. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2013 Tenkte å ta "vann inn" direkte fra tappekrana. Det blir veldig mykje styr om eg skal begynne under benken. 1 Lenke til kommentar
Uwe Skrevet 14. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2013 Om nokon har tips er det berre å skrike ut Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 Du trenger en overgang med M22 innvendig og 3/4" utvendig, f.eks. denne her eller tilsvarende. Lenke til kommentar
Uwe Skrevet 14. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2013 Herlig. Regner med de fleste har Oras produkter? Finner eg dette hos rørlegger eller lignende? Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Enhver rørlegger bør kunne skaffe den der, (eller noe tilsvarende), om du oppgir NRF-nummeret, eller de to gjengetypene (M22 innvendig x R3/4" utvendig)... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå