Gå til innhold

Neste Gen skjermkort Nvidia (gtx 700)

Anbefalte innlegg

Det er godt mulig :)

så en corsair hx 850 er kansje ikke nok til 3770k@ 4-6 ghz og kansje 2 780? overclocket?
Stemmer.

Minhund trakk oppimot 1700w fra veggen med 2 stk 780ti classy og 3960x.

Jeg har evga boostere i ledige pci-e spor, for å være sikker på at skjermkorta får all den stabile strømmen de trenger :) For lite strøm kan også bety lavere ytelse også, noe en med 3x gtx 580 viste på Xtremesystems. Etter det har jeg brukt evga boostere i tilfelle :p

DOOH, var derfor eg byttet fra cooler master gx til corsair hx 850.

Men når eg ga 850 kr for den psu- så skal eg ikke klage xD

jaja, får slå til med en Seasonic 1050w-1200w da til høsten?

du klarer deg sikkert på stock/litt oc med sli 780. Offisielle minimumskrav er vel 800w. Det er vel den hersens ekstreme overvolting/overklokkingen som drar usannsynlig mye watt hvis jeg har forstått det rett ? ;) Endret av oivindwold
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har et Asus gtx 780 :p så tenkte å finne et 780 til ( brukt- kjøper jo ikke ny xD) og kjøre Sli :p

så en corsair hx 850 er kansje ikke nok til 3770k@ 4-6 ghz og kansje 2 780? overclocket?
Stemmer.

Jeg har evga boostere i ledige pci-e spor, for å være sikker på at skjermkorta får all den stabile strømmen de trenger :) For lite strøm kan også bety lavere ytelse også, noe en med 3x gtx 580 viste på Xtremesystems. Etter det har jeg brukt evga boostere i tilfelle :p

Rettelse

Jeg har vært oppe i 1880W fra vegg nå :omg:

Og det uten evga boostere.

Kjøp Nvidia, de har mer effektive kort :wee:

Hahaa! ;D

Lenke til kommentar

Stemmer.

Rettelse

Kjøp Nvidia, de har mer effektive kort :wee:

Fantastisk :roll:

Lenke til kommentar

Stemmer.

DOOH, var derfor eg byttet fra cooler master gx til corsair hx 850.

Men når eg ga 850 kr for den psu- så skal eg ikke klage xD

jaja, får slå til med en Seasonic 1050w-1200w da til høsten?

du klarer deg sikkert på stock/litt oc med sli 780. Offisielle minimumskrav er vel 800w. Det er vel den hersens ekstreme overvolting/overklokkingen som drar usannsynlig mye watt hvis jeg har forstått det rett ? ;)
800W holder masse uten OC ja. Min hund har jo alt for effektiv CPU så det kan nok bli verre enn det også. ^^

Sitter å får lyst på noe peltier-boost som en second-stage for å senke CPU ned på rundt -30 til -40 grader. Men strømforbruker er jeg redd vil være så høyt at strømnettet i huset ikke takler det. :(

Burde være 20-25A kurser på datarom. XD

Lenke til kommentar

Stemmer.

Rettelse

Hvor mye trekker Cpu'en din minhund ?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Fare for at prisen blir godt over 6000,- ja :hm:

Litt skuffet over overklokkingen på Guru3D sitt testeksemplar. Hadde trodd boosten skulle ligge en god del høyere enn 1200MHz.

Ser Ingen fordeler med denne over classy. Classy har også vannblokk og bakplate som passer.

var vel det eg sikta til når eg mente prisen ville være over 6000....sikkert nerme 6500-7000

Classy is da shiit.

også venter dem så lenge etter. har Asus problem med å lage sånne " cream of the crop" kort?

Lenke til kommentar

Fare for at prisen blir godt over 6000,- ja :hm:

Litt skuffet over overklokkingen på Guru3D sitt testeksemplar. Hadde trodd boosten skulle ligge en god del høyere enn 1200MHz.

Ser Ingen fordeler med denne over classy. Classy har også vannblokk og bakplate som passer.

var vel det eg sikta til når eg mente prisen ville være over 6000....sikkert nerme 6500-7000

Classy is da shiit.

også venter dem så lenge etter. har Asus problem med å lage sånne " cream of the crop" kort?

Ja Asus har problemer med å lage toppkort på linje med EVGA sine Classy kort. De har ikke lenger folk som Shamino/Peter Tan eller Andre Yang hos seg( de to var riktignok bedre på hovedkort men bidro også til utvikling av GPU serien til Asus.

Nå er jo også Asus mye større enn Evga og det gjør nok at ting går litt tregere da de har mange flere produkter som krever utvikling og testing.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...